Aankoopadvies stille grafische kaart niet voor games

Pagina: 1
Acties:

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 21:19
Ik heb de onderdelen voor mijn nieuwe PC vandaag binnen gekregen en zoek alleen nog een videokaart.
Ik denk dat ik wat afwijkende eisen heb t.o.v. de meeste forum leden, ik speel n.l. nooit spellen met mijn computer, hecht grote waarde aan een stille PC en de video kaart moet vooral goed zijn in het afspelen van Full HD video met zo'n goed mogelijke kwaliteit.

De meeste vragen die ik hier lees gaan vooral om snelheid bij het spelen van games, dat is voor mij dus niet van belang.

Belangrijkste eigenschappen die de kaart moet hebben:
- Mooi beeld
- Goed afspelen van Full HD films
- Goed afspelen van video's (MOV files) van mijn fullframe DSLR Canon 5D MK II camera 1080P 24p (mijn iMac core 2 duo 3,09 had hier veel moeite mee)
- Liefst fanless

Computer
Antec One
Cooler Master Silent Pro Gold 600W
MSI Z77A-GD65
Intel i7 3770K
Noctua NH-C12P SE14 - 140mm
Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C8
Samsung MZ-7PC256
Windows 7
Monitor HP ZR2440w

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Volgens mij doet de HD4000 van de processor dat ook allemaal prima, sluit je scherm dus gewoon aan op het moederbord.
Correct me if i'm wrong.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Indd HD4000 voldoed prima!

Verwijderd

Sinds wanneer maakt dat (significant) uit?
- Goed afspelen van Full HD films
Kan met alles tegenwoordig. Vanaf de HD3450 meen ik. Sinds een jaar of 2 hebben zelfs intel IGP's fatsoenlijke ondersteunig.
- Goed afspelen van video's (MOV files) van mijn fullframe DSLR Canon 5D MK II camera 1080P 24p (mijn iMac core 2 duo 3,09 had hier veel moeite mee)
Idem. Denk ik.
- Liefst fanless
Er zit toch een fan op je CPU?
Intel i7 3770K
Die voldoet prima :P je kan er 5 streams tegelijk mee afspelen en sneller video mee decoderen dan met 4 dure nvidia kaarten naast elkaar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 01:02:
[...]
Sinds wanneer maakt dat (significant) uit?

[...]
Kan met alles tegenwoordig. Vanaf de HD3450 meen ik. Sinds een jaar of 2 hebben zelfs intel IGP's fatsoenlijke ondersteunig.

[...]
Idem. Denk ik.

[...]
Er zit toch een fan op je CPU?

[...]

Die voldoet prima :P je kan er 5 streams tegelijk mee afspelen en sneller video mee decoderen dan met 4 dure nvidia kaarten naast elkaar...
Beeldkwaliteit zit geen verschil in, is puur afhankelijk van de gebruikte monitor en het OS. Verder bedoelt topicstarter een passief gekoelde kaart met fanless, waarschijnlijk omdat deze kaarten gewoonweg veel stiller zijn.

Maar zoals al aangegeven voldoet intel's igp aan al je eisen, mede omdat het afspelen van Full-HD content nu niet bepaald een gpu-intensieve taak is.

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 21:19
Het fanless was idd om mijn PC zo stil mogelijk te houden.
Als mijn onboard video voldoet en een losse kaart geen beter beeld geeft gebruik ik gewoon die op mijn MB.
In het verleden maakte het wel uit welke kaart je gebruikte om een mooi beeld te krijgen. Toen waren de Matrox kaarten de kaarten die een mooi plaatje konden produceren, alleen waren deze slecht in games.

Thanx

[ Voor 34% gewijzigd door druup op 29-05-2012 23:27 ]

Pagina: 1