eenvoudige Photoshop PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 21:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De eisen zijn vrij eenvoudig: e-mail, internet, audio èn photoshop. Gamen op 3d-wensen zijn mij helemaal vreemd ;).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het vakantiegeld is net binnen maar hoop onder 800 euro te blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen 'standaard' randapparatuur:
* Beeldscherm (Dell UltraSharp U2410 (1920 * 1200)
* tobo (Microsoft wired keyboard 600)
* muis (Steelseries Ikari)
* versterker (TEAC A-X400 via 3mm analoge audio-uitgang)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ook niet voor een OS, Ubuntu is een overweging, als ik de rest hier mee krijg, maar weet nog niet of dat lukt met photoshop.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Jazeker: graag zuinig, stil, mooi! De computer staat veel en lang aan om wat muziek te draaien (lang leve foobar!), laag idle gebruik is prettig. Daarnaast zou ik het prettig vinden als de computer, of iig het meeste van de opstelling een tijdje mee kan, ik hoop dat dat wel lukt met mijn bescheiden wensen ;-).
Voor de behuizing kwam ik uit bij Streacom, bijv. de FC5 of de FC10. Prijzig maar mooi en stil.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 101,80€ 101,80
1Streacom FC5 WS€ 224,-€ 224,-
1Intel Core i5 2405S Boxed€ 184,-€ 184,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 106,06€ 106,06
1G.Skill RipjawsX D3 8GB 1866-899 RipjawsX K2 GSK€ 68,20€ 68,20
1Asus P8H77-I€ 87,90€ 87,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 771,96

Overwegingen hierbij:
Wellicht is het de moeite om nog even te wachten op Ivy Bridge vanwege de betere grafische prestaties en wat winst in efficientie. Het zou niet zo lang meer mogen duren. Is een i5 overkill en gebruikt het idle toch te veel of is het juist wel handig om nu vast wat te investeren in processorkracht om photoshop-bewerkingen en wat op de toekomst voorbereid te zijn.
Ik heb ergens de tip gelezen om, bij een energiezuinige opstelling, 19 volt externe voeding voeding te gebruiken en nu wil het toeval dat ik 19V, 3,5 A (dus ik schat 65W :9) voeding van een oude laptop heb liggen. Het zou mooi zijn als die voldoet. Ervaring hiermee?

Graag jullie kritische en constructieve advies!

Edit: zoals Camacha vraagt de lijst zichtbaar toegevoegd.

[ Voor 35% gewijzigd door tijnt op 25-05-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je je wenslijst misschien openbaar maken? Dan kunnen we het voorstel zien :)

Overigens is Photoshop naar mijn ervaring flink singlethreaded, al hangt het wel een beetje van de bewerking en/of het filter af. Ik zie tijdens mijn gebruik (schilderen met Wacom) in ieder geval vooral één core in de weer gaan.