Ik mag binnenkort een netwerk gaan updaten dat behoorlijk achterloopt met z'n updates. Er staan in het bedrijf zo'n 50 pc's/laptops en er draaien zo'n 20 servers. Nou zit ik een beetje te stoeien met de indelingen die ik in WSUS kan maken. Om niet gelijk alle updates overal naar toe te sturen wil ik de updates eerst in een testgroep zetten. Wat is nou een handige indeling? Ik kan alle laptops (Win 7) in een groep zetten, de gewone pc's (XP) in een andere groep en de servers (2003) in weer een andere groep. Dan kan ik natuurlijk een testgroep aanmaken, daar wat systemen in hangen en als dat blijft draaien soortgelijke systemen ook even lid van die groep maken. Ik zie op 't internet ook wel de oplissing om dan 'de updates die je op die testgroep hebt gezet ook op de andere groepen te applyen', maar dan moet je weer alle updates af en doorzetten naar die andere groepen.
Wat ik ook kan doen is groepen maken per soort update. Dus voor Windows XP, IE, Office 2003, Office 2007 etc. Dan de betreffende updates applyen op die groep en dan pc's stukje bij beetje lid van die groep maken. Wat is nou de handigste methode?
Wat ik ook kan doen is groepen maken per soort update. Dus voor Windows XP, IE, Office 2003, Office 2007 etc. Dan de betreffende updates applyen op die groep en dan pc's stukje bij beetje lid van die groep maken. Wat is nou de handigste methode?