Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:49
Ik mag binnenkort een netwerk gaan updaten dat behoorlijk achterloopt met z'n updates. Er staan in het bedrijf zo'n 50 pc's/laptops en er draaien zo'n 20 servers. Nou zit ik een beetje te stoeien met de indelingen die ik in WSUS kan maken. Om niet gelijk alle updates overal naar toe te sturen wil ik de updates eerst in een testgroep zetten. Wat is nou een handige indeling? Ik kan alle laptops (Win 7) in een groep zetten, de gewone pc's (XP) in een andere groep en de servers (2003) in weer een andere groep. Dan kan ik natuurlijk een testgroep aanmaken, daar wat systemen in hangen en als dat blijft draaien soortgelijke systemen ook even lid van die groep maken. Ik zie op 't internet ook wel de oplissing om dan 'de updates die je op die testgroep hebt gezet ook op de andere groepen te applyen', maar dan moet je weer alle updates af en doorzetten naar die andere groepen.
Wat ik ook kan doen is groepen maken per soort update. Dus voor Windows XP, IE, Office 2003, Office 2007 etc. Dan de betreffende updates applyen op die groep en dan pc's stukje bij beetje lid van die groep maken. Wat is nou de handigste methode?

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Wat is achterlopen?

Mijn ervaring is dat de update's in volgorde binnen moeten komen. Dus als de update sinds december 2011 niet meer zijn geladen, eerst december uitrollen, updaten en daarop de volgende maand enz.

Een machine die ruim een jaar of misschien wel twee, geen updates meer heeft gehad moet je zeker in deze stappen updaten zo is mijn ervaring met server 2003. Dit omdat blijkbaar updates worden overgeslagen om nieuwe updates en vervolgens de update niet toegepast kan worden.

Als eerst zou ik kijken of er servicepacks zijn die je kunt toepassen. Sla je een hoop updates over.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
:? Als ik nu een 2003 (of vaker, XP)-machine installeer kan ik updates installeren totdat ik een ons weeg, maar ze gaan niet mis omdat er al een nieuwere versie op staat; de oude versie wordt dan gewoon niet geïnstalleerd :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt een update view maken voor updates die applied zijn voor een bepaalde groep, je testgroep dus. Daarna is het een kwestie van alle updates in die view selecteren en de approvals in 1x aanpassen (waarbij de testgroep idealiter de approval van een bovenliggende groep erft).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als je servicepacks via WSUS wil forceren geef ze dan een deadline, dan staan die er als eerste op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device