Dit is voor het eerst dat ik het plan heb om zelf een pc samen te stellen. Hiervoor kocht ik altijd kant en klare desktops. Ik heb na het bekijken van de BBG mei en het lezen van enkele topics de volgende lijst samengesteld:
Wensen: Ik speel nu FIFA 12 en ben van plan om in oktober FIFA 13 te gaan kopen. Nu weet ik dat dit spellen zijn die niet veel van je pc vragen, maar ik wil binnenkort BF3 gaan halen. Dit spel wil ik het liefst op hoge settings en met minimaal 60fps online kunnen spelen.
Overclocking: op dit gebied ben ik een complete n00b. Wel heb ik iemand in de vriendenkring die er meer verstand van heeft en die me wel wil helpen om de processor wat sneller te krijgen.
Beelscherm: vandaag gekocht: LED full HD 22inch
Levensduur: vind ik lastig om aan te geven. Wil er gewoon een aantal jaar mee doen. Over 2 jaar misschien wat geheugen erbij en een andere videokaart erin.
Budget: de titel zegt het al, maar ik wil er dan ook geen €10 euro meer voor uitgeven. Elke euro onder mijn budget is uiteraard mooi meegenomen.
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn lijstje vinden en ik hoop dat ik niet al te veel voor de hand liggende zaken over het hoofd heb gezien.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 101,90 | € 101,90 |
| 1 | Western Digital Caviar Green WD10EZRX, 1TB | € 80,45 | € 80,45 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 202,90 | € 202,90 |
| 1 | Asus HD7850-DC2-2GD5 | € 225,98 | € 225,98 |
| 1 | Corsair Builder CX600 V2 | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 123,80 | € 123,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 885,93 | |
Wensen: Ik speel nu FIFA 12 en ben van plan om in oktober FIFA 13 te gaan kopen. Nu weet ik dat dit spellen zijn die niet veel van je pc vragen, maar ik wil binnenkort BF3 gaan halen. Dit spel wil ik het liefst op hoge settings en met minimaal 60fps online kunnen spelen.
Overclocking: op dit gebied ben ik een complete n00b. Wel heb ik iemand in de vriendenkring die er meer verstand van heeft en die me wel wil helpen om de processor wat sneller te krijgen.
Beelscherm: vandaag gekocht: LED full HD 22inch
Levensduur: vind ik lastig om aan te geven. Wil er gewoon een aantal jaar mee doen. Over 2 jaar misschien wat geheugen erbij en een andere videokaart erin.
Budget: de titel zegt het al, maar ik wil er dan ook geen €10 euro meer voor uitgeven. Elke euro onder mijn budget is uiteraard mooi meegenomen.
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn lijstje vinden en ik hoop dat ik niet al te veel voor de hand liggende zaken over het hoofd heb gezien.