Twijfel over grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:47
Ik ben momenteel bezig mijn huidige systeem te upgraden naar een systeempje waar ik weer een jaar of 4 a 5 mee vooruit kan. Gamen is geen pré, ik heb een PS3, maar ik wil zo nu en dan toch wel eens een spelletje spelen op de PC. Ik koop het systeem overigens in 2 delen. Eerst de CPU, mobo en 1 monitor. Daarna de rest.

Hieronder is mijn systeemupgrade te zien. Nu is mijn vraag;
Is mijn grafische kaart goed genoeg om de komende jaren vooruit te kunnen qua gaming icm de 2 monitoren die ik gekozen heb? Of zou een iets lichtere kaart zelfs ook al voldoende zijn?

Ik hoef niet alles op uber-ultra-omgwtfbbqzomgsettings te draaien, maar het liefst ook niet op low.

Mochten jullie verder nog rare dingen in de setup zien, hoor ik het graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Sapphire HD 6850 2GB GDDR5€ 152,56€ 152,56
2LG IPS235V-BN€ 139,95€ 279,90
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 106,06€ 106,06
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 77,30€ 77,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 782,82

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Met zo'n videokaart heb je geen 2GB geheugen nodig, kies gewoon voor de veel goedkopere 1GB variant of voor een snellere kaart (zoals de 6870 of 7770).
In principe kun je de meeste games nog wel op medium of high spelen met bovenstaande kaarten.

Verwijderd

mitsumark schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:52:
Met zo'n videokaart heb je geen 2GB geheugen nodig, kies gewoon voor de veel goedkopere 1GB variant of voor een snellere kaart (zoals de 6870 of 7770).
In principe kun je de meeste games nog wel op medium of high spelen met bovenstaande kaarten.
Met een multiple-monitor setup kan die 2gb helemaal geen kwaad, en de 7770 is marginaal langzamer dan de HD6850.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-02 17:00
Sorry maar die videokaart is nu al aan de onderkant van de midrange. Als jij iets wilt wat 5 jaar meekan dan gaat dat em niet worden. Voor nu nog net wel maar niet lang meer.

Ik denk als je met je systeem 5 jaar wilt doen kan je twee dingen doen. Je keert en zak kluiten ondersteboven en je koopt een high end kaart, of je koopt een budget/low cost kaartje dat nu mee kan op medium settings en doe je dat over 2 jaar weer. Je bent dan even duur uit met dat verschil dat je je kosten spreid.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
5 jaar is inderdaad erg lang in de computerwereld. Als je dan nu een kaart wil kopen die dan nog spellen op medium kan spelen, dan ga je nu high-end moeten kopen. Ik heb zelf altijd gekozen voor midrange kaarten (en ik noem een 6850 al niet meer onderkant van de midrange, maar gewoon midrange :P), en mijn laatste kaart (HD4670) voldoet eigenlijk nog altijd voor wat ik doe. Ik ben namelijk gestopt met nieuwe games te kopen :) Grote kans dat jij over 5 jaar ook op een andere manier gamet dan nu.

Maar goed, de keuze is inderdaad zoals InflatableMouse ze voorstelt. Ik zou dan voor midrange gaan, en later eventueel upgraden. Dan heb je ook nog eens een meer energiezuinige kaart.

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:47
Dus. Hebben jullie ook nog voorbeelden? ;) En ik draai nu nog steeds op de radeon 3870 die ik 4 jaar geleden heb aangeschaft. Dus vandaar dat ik dacht dat het wel mogelijk was :P

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die HD6850 lijkt mij prima eerlijk gezegd :P

• mitsumark
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:00:
[...]
Met een multiple-monitor setup kan die 2gb helemaal geen kwaad, en de 7770 is marginaal langzamer dan de HD6850.
gamen op 3 schermen met een 6850?

7770 is inderdaad iets langzamer dan de 6850 (ik had maar even 1 benchmark erbij gepakt en daar kwam ie beter uit de bus), maar hij is ook goedkoper.

Verwijderd

mitsumark schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:20:
[...]

gamen op 3 schermen met een 6850?

7770 is inderdaad iets langzamer dan de 6850 (ik had maar even 1 benchmark erbij gepakt en daar kwam ie beter uit de bus), maar hij is ook goedkoper.
Op 2 schermen, en dan kun je beter de 2GB nemen dan de 1GB.

Edit: Zie nu dat deze kaarten wel erg overpriced zijn, neemt niet weg dat de 2GB versie sneller is maar zou dan gaan kijken naar een HD7850, indien je genoeg budget hebt. Deze kaart heeft ook 2GB en is echt een heel eind sneller.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 13:42 ]

Verwijderd

Als je een paar jaar vooruit wilt is een HD6990 of HD7970 helemaal geen slechte keuze.

Met de kaart die je in je lijstje aanhaalt kan je makkelijk een jaar tot 2 jaar wel vooruit. Mocht het niet meer voldoende zijn kan je in de toekomst altijd upgraden toch? :)

• mitsumark
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:41:
[...]

Op 2 schermen, en dan kun je beter de 2GB nemen dan de 1GB.

Edit: Zie nu dat deze kaarten wel erg overpriced zijn, neemt niet weg dat de 2GB versie sneller is maar zou dan gaan kijken naar een HD7850, indien je genoeg budget hebt. Deze kaart heeft ook 2GB en is echt een heel eind sneller.
Welke game wil je spelen op 2 schermen, de meeste games zijn daar niet geschikt voor.
Voor een triple screen resolutie is de 6850 toch te langzaam, het geheugen vormt de bottleneck niet. Liever een 6870 1GB dan een 6850 2GB.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

InflatableMouse schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:43:
Sorry maar die videokaart is nu al aan de onderkant van de midrange. Als jij iets wilt wat 5 jaar meekan dan gaat dat em niet worden. Voor nu nog net wel maar niet lang meer.
Ligt eraan of je over een paar jaar nog op medium wilt kunnen spelen of alleen nu, en over een paar jaar eventueel op lagere settings. Dan kan een HD6850 wel, ik zie daar nog niet zo 1-2-3 games voor uitkomen die daar niet op draaien.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1