Ik probeer par2cmdline te cross-compileren voor een embedded MIPS apparaat, ik krijg de linker echter niet zover dat deze de referentie naar __clzsi2 kan vinden. De exacte fout die ik krijg is het volgende:
Nu heb ik al geprobeerd met -l deze library te gebruiken, maar tot nog toe zonder resultaat.
Als ik met google zoek kom ik enkel mensen tegen die dit probleem met Android-ndk hebben, waarbij deze mensen het hebben kunnen oplossen door expliciet naar libgcc te linken. Dit werkt bij mij ook niet. Hoe kan ik dit toch gelinkt krijgen?
Ik heb al gegrept naar bibliotheken die deze functie implementeren, en het lijkt erop dat deze functie wel bestaat. Het volgende command en de uitvoer toont dit, wanneer ik het uitvoer in de map met de toolchain:mainpacket.cpp:(.text._ZSt4__lgi[std::__lg(int)]+0x20): undefined reference to `__clzsi2'
code:
1
2
3
4
5
6
| $ grep -r "__clzsi2" /usr/src/freetz/toolchain/target/lib Binair bestand /usr/src/freetz/toolchain/target/lib/gcc/mips-linux-uclibc/4.5.3/libgcc_pic.a bevat de gezochte tekst. Binair bestand /usr/src/freetz/toolchain/target/lib/gcc/mips-linux-uclibc/4.5.3/libgcc.a bevat de gezochte tekst. Binair bestand /usr/src/freetz/toolchain/target/lib/libc.so.0 bevat de gezochte tekst. Binair bestand /usr/src/freetz/toolchain/target/lib/libuClibc-0.9.32.1.so bevat de gezochte tekst. Binair bestand /usr/src/freetz/toolchain/target/lib/libgcc_s_pic.a bevat de gezochte tekst. |
Nu heb ik al geprobeerd met -l deze library te gebruiken, maar tot nog toe zonder resultaat.
code:
1
2
3
4
| mips-elf-g++ -Wall -L/usr/src/freetz/toolchain/target/lib/ -luClibc-0.9.32.1 par2cmdline.o commandline.o crc.o creatorpacket.o criticalpacket.o datablock.o descriptionpacket.o diskfile.o filechecksummer.o galois.o mainpacket.o md5.o par1fileformat.o par1repairer.o par1repairersourcefile.o par2creator.o par2creatorsourcefile.o par2fileformat.o par2repairer.o par2repairersourcefile.o recoverypacket.o reedsolomon.o verificationhashtable.o verificationpacket.o -lstdc++ -o par2 mainpacket.o: In function `std::__lg(int)': mainpacket.cpp:(.text._ZSt4__lgi[std::__lg(int)]+0x20): undefined reference to `__clzsi2' collect2: ld returned 1 exit status |
Als ik met google zoek kom ik enkel mensen tegen die dit probleem met Android-ndk hebben, waarbij deze mensen het hebben kunnen oplossen door expliciet naar libgcc te linken. Dit werkt bij mij ook niet. Hoe kan ik dit toch gelinkt krijgen?
Ik ontken het bestaan van IE.