Toon posts:

Video kaart of probleem bij tv zoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforummers,

Ik heb een nieuwe tv 40 inch (philips 40pfl5507) deze heb ik aangesloten op mijn pc het beeld is minder scherp als bij mijn vorige tv een 37 inch (lg 37ld450)Ik zie zegmaar meer pixels ik weet niet goed hoe ik dat het beste kan omschrijven...

Kan ik dit verbeteren of misschien zelfs naar hd kwaliteit brengen met behulp van een nieuwe video kaart?

Of ligt dit aan het formaat van het scherm en had ik misschien beter voor een 37 inch kunnen kiezen?

Ik mag eventueel de tv nog omruilen bij de winkel dus als 37 inch een scherper beeld geeft dan kies ik liever om de tv om te ruilen zodat ik weer de kwaliteit heb die ik had met de lg.

Groeten Simon

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In theorie is een 37 inch scherm scherper dan een 40 omdat het scherm kleiner is. Hoe groter het scherm. Hoe minder scherm het zal worden. Natuurlijk icm de resolutie. 40inch 1920x1080 is natuurlijk scherper dan 37inch 640x480.
Dit principe is in dit geval dus van toepassing. Maar het verschil tussen 37 en 40 inch is zo klein dat het verschil in scherpte marginaal zou moeten zijn. Je zou het waarschijnlijk niet eens kunnen merken. Ik denk dus ook dat er wat anders aan de hand is.
Misschien is het een idee om eens op de "info" knop oid te drukken zodat je kunt zien of de TV ook daadwerkelijk op fullHD (1920x1080) draait.
Mocht dit het geval zijn. Kun je vaak ook de scherpte van je tv instellen. Hiermee kun je kijken of je het mooier kan krijgen.
Als ik die tv zo bekijk zie ik geen reden om te denken dat die tv niet gewoon super mooi beeld moet kunnen geven. Ik zou dus maar even verder kijken. Van 40 terug naar 37 gaan heeft sowieso GEEN nut.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reactie, ik heb de 40 inch tv weer ingepakt en omgeruild want ook bij tv kijken kreeg ik geen mooi beeld en na advies van de dealer heb ik besloten om toch weer een 37 inch tv te nemen.
Ik heb namelijk een digitenne aansluiting en die gaan tot max 37 inch als het gaat om het krijgen van een redelijk beeld.(ik wil ooit nog naar ziggo maar dat kan tijdelijk helaas niet ivm de woonsituatie)

Verder had ik met de lg toch het idee dat mijn beeld bij het gebruik van de pc mooier was ten opzichte van mijn nieuwe 37 inch samsung.Dus denk dat ik maar eens ga kijken voor een andere videokaart wellicht dat dit nog verbetering in de beeldkwaliteit geeft.Ik weet alleen niet zo goed waar ik dan op moet letten qua specs.

Dus als iemand tips heeft voor een goede videokaart let me know??

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:29
Wat zijn je pc specs dan?

Verwijderd

Topicstarter
De video kaart die ik nu gebruik is volgens mij niets zo goed(standaard kaart welke in de pc zat)
Er zit nu een NVIDIA GeForce 315 in de pc.

Maar toch vind ik het vreemd want op de LG tv die ik eerder had kreeg ik wel een scherp beeld met dezelfde videokaart en op de samsung is het echt niet hoe het eerst was.
Bijvoorbeeld met youtube filmpjes zie ik veel ja laat ik het maar pixels noemen(blokkerig /puntjes)ook met foto's krijg ik geen mooi scherp beeld het is alleemaal wat wazig.
Met de lg had ik hier geen last van alles was gewoon strak en scherp qua beeld.

Is de techniek de laatste jaren der mate vooruit gegaan in televisies dat ik idd aan een andere videokaart moet gaan denken?

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 15:36
Hoe had je de pc aangesloten op je tv
Dvi => Hdmi ?

Bij mijn samsung had ik ook last van geen scherp beeld, een standaard vga aansluiting gaf beter beeld dus ergens klopte er iets niet.

De oplossing was om in het source menu te specifieren wat voor HDMI input je hebt. (In mijn geval was dat DVI/PC). Ik diende dus mijn HDMI1 te hernoemen naar DVI/PC en het was in orde.

- http://forums.whirlpool.net.au/archive/1788000
- http://forums.hexus.net/h...dtv-monitor-dvi-hdmi.html
On my Samsung I had to rename the HDMI port to DVI/PC by pressing the Source button on the remote the selecting the HDMI port (which is labelled DVI on the back of the TV) then press Tools on the remote and change the name to DVI/PC.
- http://www.tomshardware.c...hdmi-cable-poorly-working

[ Voor 4% gewijzigd door C-dude op 01-06-2012 15:53 . Reden: extra link erbij ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het meedenken C-Dude heeft de oplossing voor dit probleem beschreven, perfect thanks
Pagina: 1