Remote Desktop probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Sinds enkele weken gebruik ik Remote Desktop om de server hier in huis te beheren. Dit is een handige manier om het toestel te beheren. Echter valt 1 ding wel tegen. Regelmatig valt Remote Desktop uit. Zonder enige reden loopt het program vast. Als ik opnieuw verbinding wilt maken, blijkt de server niet meer verbonden te zijn met het netwerk. Ik heb eveneens een netwerkmap waarmee in de server kan raadplegen. Die wordt eveneens ontoegankelijk. Terwijl de server wel degelijk verbonden is. Als ik even de stroom afzet van de server en terug opzet werkt Remote Desktop weer.

Weet iemand waarom Remote Desktop dit doet? Ik weet dat ik niet al te veel informatie geef, maar dit is voor mij ook zeer verwarrend.

Indien iemand een beter alternatief heeft voor Remote Desktop mag je dit altijd laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:59
Teamviewer, UltraVNC, TightVNC en zo zijn er nog wel een paar. Of dit een beter alternatief is, dat weet ik niet, zal je zelf moeten ervaren.
http://www.soft32.com/windows/internet/remote-tools Hier is keuze genoeg

[ Voor 23% gewijzigd door Paddywacker op 24-05-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Paddywacker schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:52:
Teamviewer, UltraVNC, TightVNC en zo zijn er nog wel een paar. Of dit een beter alternatief is, dat weet ik niet, zal je zelf moeten ervaren.
Bedankt. Eens zien.

Ik heb hier juist gemerkt dat als ik in de netwerk drive (een map vanop de server) bestanden wil bekijken, hij ook na een tijdje (soms) uitvalt. Het zal misschien niet met Remote Desktop te maken hebben. Kan het zijn dat dit optreed bij overbelasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Heb je uit staan dat die automatisch in de slaap stand gaat.
Wat natuurlijk bij een Server versie niet zo snel is maar het kan.
Ik zou dat eens controleren als ik jou wal.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Jep, dat heb ik uitgezet. Ook automatische updates staan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Om welke server gaat het hier 2003/2008?

Al in het logboek gekeken naar fouten die eventueel betrekking hebben op RDP?

Mogelijk inactiviteit van netwerk kaart dat deze zich uitschakelt? (Via OS en/of BIOS) te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
bobsquad schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:14:
Om welke server gaat het hier 2003/2008?

Al in het logboek gekeken naar fouten die eventueel betrekking hebben op RDP?

Mogelijk inactiviteit van netwerk kaart dat deze zich uitschakelt? (Via OS en/of BIOS) te regelen.
Het gaat hier om Windows 7 Enterprise. Het gaat hier om een home-used server. De server is via kabel aangesloten en de pc waarmee ik verbinding maak gebruikt WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Kan je de machine dan nog wel pingen? Hang er anders tijdelijk een monitor aan zodat je kan zien wat er gebeurd. Drivers van netwerkkaart en dergelijke zijn up to date?

Ik zet je topic toch even naar Windows Clients, want ondanks dat je hem gebruikt als server is Win7 geen server OS ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Oke, ik heb hier het scherm aan de server gehangen nadat het probleem opnieuw had opgetreden. Het probleem is dat hij geen enkele lan of internet connectie heeft. Als ik de UTP eens hersteek werkt het terug "voor even".

Ik kan de server niet meer pingen.

[ Voor 8% gewijzigd door edmunt op 25-05-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een driver issue. Update de driver. In het verleden waren er drivers die gewoon crashten na een bepaalde hoeveelheid data verwerkt te hebben. Kan nu nog steeds van toepassing zijn.
Als dat niet werkt, controleer dan de power settings op de NIC en andere mogelijke energiespaar methodes die uitgehaald kunnen worden. Als je nog een apart PCI kaartje hebt liggen, kan je ook die proberen om hardware uit te sluiten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Paddywacker schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:52:
Als ik de TS zo lees is het eerder een netwerk issue dan een issue met een remote control app, aangezien de share ook niet meer bereikbaar is op het moment dat de RDP-sessie de verbinding verliest.

Naast dat het een driver issue kan zijn (test dus wel even nieuwe drivers), kan het ook aan de netwerkkaart zelf liggen. Mocht een driver update niet werken, probeer dan dus een andere fysieke netwerkkaart. Mocht je dat niet hebben, overweeg dan bijvoorbeeld een Intel netwerkkaart aan te schaffen, die heb je al rond de 20 euro en zijn goede kaarten, kan ik uit eigen ervaringen (zowel met een PCI als PCIe variant) vertellen.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Ik heb hier eens de driver geupdate. Voorlopig draait hij al 14 uur zonder problemen. Hopelijk blijft het weg. Allesinds iedereen bedankt! De driver waren het laatste waar ik had aangedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grappig, dat was het eerste waar ik, en anderen, aan dachten. Komt door ervaring en inzicht. Als je er een actieve hobby of je werk van maakt, krijg je dat vanzelf :).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vast een Realtek Gbit PHY ofzo :)
Altijd ruzie gehad met die krengen, midden in je upload van je VMware image naar ESXi gewoon *poef* weg.
Die 8111 series chip in mijn moederbord werkt pas 100% idiotproof nadat ik de TCP offload functies in de realtek driver had uitgezet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1