[windows 7 / XP]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ga zo mijn nieuwe pc ophalen en zit nu te twijfelen wat ik moet doen.

Gewoon eerst windows xp erop zetten en dan upgraden naar windows 7 pro of meteen windows pro kopen.

upgraden is iets goedkoper, maar weet niet zeker of ik me dan niet nog meer ellende op de hals haal.

Ik heb 5 kapotte pc's (stroomstoring oid) waarvan 2 compaq's (HP compaq), 2 x zelf samengesteld en 2 waarvan ik het niet weet.

Geen van de pc's starten meer op, maar de stickers zijn wel aanwezig.

Ik kan er eventueel ook voor kiezen om gewoon xp te blijven gebruiken, het gaat mij om de remote desktop en deze werkt niet op de home editie van windows 7

[ Voor 14% gewijzigd door Zomaar iemand op 24-05-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56
Wanneer je geen retail editie van windows hebt aangekocht. Moet je nu weer een nieuwe licentie aankopen (OEM). Heb je wel een retail editie dan kun je deze gewoon gebruiken.

Ik zou dan wel direct windows 7 installeren. (Volgens mij is dit gewoon mogelijk, ook met een upgrade versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
Met nieuwe hardware zou ik voor windows 7 gaan. Vaak word de support voor drivers etc. er niet beter op.
Het is dus net of jou nieuwe hardware word ondersteund door windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is een keuze die je vooral zelf zal moeten maken.
Begin anders met het opstellen van een eisenlijstje en de voor/nadelen per OS, en onderaan heb je dan je uitkomst staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
wauw jullie zijn echt snel. Volgens mij was alles oem, maarom kan ik die niet meer gebruiken? Ik heb toch een licentiecode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar die licentiecode is gebonden aan 1 specifieke PC. Die mag je dus niet gebruiken op een andere setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMones
- Te laat! Was me al iemand voor met het zelfde antwoord.

[ Voor 75% gewijzigd door RonaldMones op 24-05-2012 16:26 . Reden: Was me al iemand voor. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je mag volgens de licentie-voorwaarden niet een OEM-licentie overzetten op een andere pc, als dat is wat je bedoelt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:24:
Dit is een keuze die je vooral zelf zal moeten maken.
Begin anders met het opstellen van een eisenlijstje en de voor/nadelen per OS, en onderaan heb je dan je uitkomst staan.
Ik heb niet echt hoge eisen, het is een pc waar op men moet kunnen interneten, waar snelstart op moet draaien en waarom microsoft outlook moet kunnen draaien. Verder boeit het me niet zo.

HEt is ook niet echt een heftige pc:
Aantal
Artnr Productomschrijving Prijs Totaal
115601 Intel Pentium G840, 2.80GHz, 3MB, HD1000, S1155
115812 Gigabyte GA-H61MA-D3V S1155 H61 2xDDR3 mATX
130954 Kingston ValueRam 4GB(1x4GB) DDR3 1066MHz CL7
522350 Fractal Design Core 1000, mATX, Zwart
746512 Seagate Barracuda 7200 500GB 7200rpm 16MB SATA3
924916 Be Quiet! Pure Power L7 300W

Er is een verschil tussen niet mogen en niet kunnen. Ik vindt het persoonlijk wel raar dat ik dus software koop maar die niet op een andere pc mag zetten als deze kapot is. Hoe controleren ze dat?

[ Voor 15% gewijzigd door Zomaar iemand op 24-05-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Specs zijn niet interessant in dit geval
Heb je alleen de hardware besteld?

Licentietechnisch zijn je vorige (OEM sticker) installaties namelijk niet meer te gebruiken op deze nieuwe hardware (zoals gezegd).
en je koopt de software niet, je koopt een gebruikersrecht.

Noem het de kosten kant voor een lagere aankoopprijs ;)

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 24-05-2012 16:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMones
J.S. Coolen schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:26:
[...]

Er is een verschil tussen niet mogen en niet kunnen. Ik vindt het persoonlijk wel raar dat ik dus software koop maar die niet op een andere pc mag zetten als deze kapot is. Hoe controleren ze dat?
Het controleren gebeurt tijdens het activeren. Aan de hand van een installatie ID. Kunnen is inderdaad iets anders dan mogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
ja ik heb alleen de hardware besteld, ik ga het zo ophalen. Maar bij informatique is windows 7 toch veels te duur.

Ok dus in dat geval toch maar ergens windows 7 bestellen.

wat gebeurt er eigenlijk als je nieuwe odnerdelen voor je pc koopt moet je dan ook een nieuwe licentie kopen?
Of alleen als je een nieuw moederbord koopt?

[ Voor 52% gewijzigd door Zomaar iemand op 24-05-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een nieuw systeem koopt moet je daar een nieuwe licentie bij kopen. Het is een beetje vaag wanneer iets nu als nieuw systeem telt, maar dat wordt volgens mij bij de activatie gecontroleerd.
Pagina: 1