USB poort spanningsvrij krijgen terwijl pc aan blijft

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:07
Ik heb hier een Teltonica(made by Nokia) modem op usb die ik als SMS modem gebruik. Echter verliest deze door slecht bereik regelmatig de verbinding met het netwerk en meld zich dan niet weer aan. Enige optie is dan om usb kabel uit het modem te trekken en daarnaa weer in te steken. Het modem meld zich dan opnieuw bij het netwerk aan.

Mijn vraag is of het ook mogelijk is om softwarematig de usb poorten regelmatig, bijvoorbeeld elk uur spanningsvrij te krijgen?

Ik heb gezocht naar programmas om usb spanningsvrij te krijgen, maar kom dan uit op programma's die de pc uitzetten en dat is niet de bedoeling.

Daarnaast zou volgens mij nog een optie zijn om met 2 usb verlengkabels van 5 meter te gaan werken en hier een usb hub met eigen spanningsbron tussen te zetten en die op een tijdschakelaar in te stellen, maar hier weet ik niet zeker van of het gaat werken.

Andere ideeen zijn derhalve ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Er zijn 2 oplossingen.

1. Je maakt een solid state relay op een timer die de vcc uitschakelt.
Eventueel zelfs softwaregestuurd door middel van een Seriële/Parallelle poort.

2. Je gaat zoeken in de api's van windows hoe de USB Device Power States werken, en hopen dat je modem dat ook snapt/

3. Je zoekt een software update voor je modem. Of een ander modem.

Probleem is namelijk dat je moederbord het waarschijnlijk niet eens ondersteund om een USB poort geheel uit te schakelen.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 24-05-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik draai USBSafelyRemove. Die neemt de taken van dat usb remove dingetje in Windows over met heel veel meer opties. Zo kan ik al m'n usb apparaten ontkoppelen(zoals dat standaard in windows met usb opslag gaat) en weer aansluiten zonder de kabel in- en uit te pluggen. Werkt prima voor m'n muis, usb opslag, m'n cardreader/usb/extranetwerkaansluiting-hub en printer.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:30
Heeft dat ding niet toevallig een (virtuele) serial port?
Meestal kun je die dingen aansturen met AT commando's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:24
DeTeraarist schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:10:
Ik draai USBSafelyRemove. Die neemt de taken van dat usb remove dingetje in Windows over met heel veel meer opties. Zo kan ik al m'n usb apparaten ontkoppelen(zoals dat standaard in windows met usb opslag gaat) en weer aansluiten zonder de kabel in- en uit te pluggen. Werkt prima voor m'n muis, usb opslag, m'n cardreader/usb/extranetwerkaansluiting-hub en printer.
USBSafelyRemove lijkt me inderdaad de beste optie hierin. De applicatie is wat dat betreft makkelijk in installatie en gebruik. Een software matige oplossing is i.m.o. een simpelere oplossing dan een hardwarematige in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of devcon.exe, kan ook. Botweg de USB poort in kwestie (deviceID van de desbetreffende USB Hub opzoeken in apparaatbeheer) uitzetten en weer aanzetten - en het mooie is dat je kan testen of het inderdaad werkt vanuit device management.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1