Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
Onderdelen

Cpu: intel i5 3570k
Moederbord: asrock p67 prose
Geheugen: corsair vengeance 8gb ddr3
Voeding: 550 watt merkloos, ook getest met 700 watt ocz modstream pro
Videokaart: 7850

Probleem:

cpu fan draait maar heel even ongv 2 sec dan niks, en dan draai hij weer 2 sec dit doet totdat ik voeding uitzet.

Een enkele keer draait de pc wel maar krijg ik 4 beepjes. Gaat om ami bios en die piepjes geven aan system time failure o.i.d. Of geheugen.

Geprobeerd:

Andere voeding aangesloten, voeding ook getest met een voedingstester.
Ander geheugen, en alle slots.
Zonder videokaart starten, wil ook niet.
Processor gecheckt of deze wel goed in moederbord zit kan daar ook niks vinden.ios versi
Moederbord buiten de kast gestart werkt ook niet.

Extra:

Het moederbord ondersteund de 3570k wel maar alleen bij laatste bios versie. Nou heb ik dit vaker gehad bij andere cpu/moederbord combi. Cpu werd dan niet herkend maar kon wel in bios komen en dus bios flashen.

Weet dus niet of te maken kan hebben dat bios versie niet goed is en zulke problemen kan veroorzaken.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg eerst dat je de juiste bios erop hebt staan, de kans dat een IB zomaar werkt is niet zo heel groot, daar zul je toch echt een update voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpKnight
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2022
Het is denk ik verstandig om eerst de laatste BIOS te flashen (met een andere CPU). Als je zelf geen andere CPU bij de hand hebt kan de winkel waar je het moederbord gekocht hebt misschien je BIOS voor je flashen.

Als de BIOS niet de oorzaak is dan zal dat flashen trouwens (ook met een andere CPU) niet gaan lukken, tenzij de CPU zelf de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Is het trouwens normaal dat wanneer je cpu op mobo plaatst en daarna de klem je een krassend geluid hoort? Vond nogal eng klinken en ben altijd super voorzichtig met installeren van pc componenten.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Het kan soms wel een vreemd geluid geven; dat je denkt dat je 'te ver bent gegaan', maar dit is normaal.

Tenminste, het is normaal zolang je de CPU passend in de socket hebt gelegd. Er is altijd maar één manier hoe 'ie echt past, dat ga je na door de inkepingen in de zijkant en de corresponderende plastic halve circels in de socket (deze passen dus in elkaar).

Als 'ie niet zo erin zat, maar je wel het socket / de CPU-koeler vast hebt gezet, dan kan het naar worden.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Oke heb nu een i5 2400 in het moederbord gezet geen piepjes meer start op heb alleen geen beeld :s

Heb 7850 en 6870 geprobeerd met 550 en 700 wattmvoeding..

2 beeldschermen..

Zie nu geen opties meer.. Misschien mobo gesloopt door 3570, omdat mobo deze niet herkende?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Laatst een pc de cpu koeler eraf gehaald en erop gedaan.
Toen starte de pc niet meer, de fans draaien maar hij boot niet door, en geen beeld.
Meerdere keren de cpu koeler opnieuw geplaatst, toen deed hij het opeens weer.
Dus probeer dit eens.

Voor mijn probleem heb ik lang op internet gezocht maar de reden weet ik nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Oke ik heb verschillend geheugen geprobeerd. Hij start wanneer ik modules in niet gelijke kleur slots stop. Dus single channel mode, dual channel mode werkt niet, heb meerdere soorten modules geprobeerd van verschillende merken..

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou dat moederbord maar rma doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Oke lees net dat meer mensen problemen hebben met dual channel.. Erg vreemd aangezien dual channel er al vrijlang is. Ik ga nu eerst maar een bios flash proberen

Bios update.. Nog steeds geen dual channel

[ Voor 13% gewijzigd door zmeding op 25-05-2012 21:56 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 20:29
Maar je hebt nu dus wel beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Ja pc werkt onder single channel. Dual channel geeft geen beeld en 4 piepjes.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik weet dat ik het gekloot gister nog had ,alleen dan met een z77board ,maar daar kun je de geheugenkaarten juist weer beter is serie zetten..... alleen had ik alleen alles eruit gehaald om mijn watercooling uit te breiden en toen werkten ze alleen in de bruine slote, dus ik weet niet of jouw nieuwe ivy-proc een zeikerd is... Waarom koop je er trouwens niet meteen een boardje bij met z77 chip erop....
Ik lees wel vaak dat een 3770k prima werkt op een z68..... maar een 3570k op boardje van 6 tientjes zie ik nooit.... Ik mis de verhouding een beetje,maargoed bij mijn z77 asus deluxe boardje kun je je merk geheugen opzoeken en dan geeft die aan in welke sloten je hem het best kunt zetten.....Was ook nieuw voor me..... en zelfs toen was het nog een tijd kloten voordat het liep. Weet wel dat als ik nu de bankjes omdraaien van plek weer 20 minuten bezig ben.......met dat asus memok-systeem. 1 keer drukken....jaja
waarom gebruik je trouwens een merkloze voeding?....Zeker vanwege je graf-kaartaansluiten op die ocz... ???? Kzou de bios ffkes leeghalen, de nieuwste laden en nog eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08
weet je zeker dat de geheugenreepjes in de juiste slots zitten.
ik heb laatst een pc gebouwd en ook daar deed de pc niks tot ik van slot 3/4 naar slot 1/3 of 1/2 ging.
had zelf al een paar jaar geen neiuwe pc gebouwd maar schijnt dat meerdere nieuwe borden dit hebben.

voorheen kon je gewoon je geheugen in elk slot proppen maar nu werkt dat niet meer bij iedere bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
computerjunky schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:38:
weet je zeker dat de geheugenreepjes in de juiste slots zitten.
ik heb laatst een pc gebouwd en ook daar deed de pc niks tot ik van slot 3/4 naar slot 1/3 of 1/2 ging.
had zelf al een paar jaar geen neiuwe pc gebouwd maar schijnt dat meerdere nieuwe borden dit hebben.

voorheen kon je gewoon je geheugen in elk slot proppen maar nu werkt dat niet meer bij iedere bord.
slots hebben kleurtjes. 1 setje is blauw ander wit. Heb daarin al verschillende combo's ingebruikt en volgens boekje geprobeerd.

werkt allemaal niet, en zoals ik zei schijnbaar bekend probleem met het moederbord.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad 2 weken geleden, fan draait heel even en dan niks en daarna gaat hij weer even aan en dit herhaalt zich. En ook bij mij ging hij heel even aan en toen hoorde ik 4 piepjes.

Zelf heb ik dan ook Intel Core i5 3450, en een ASRock H61iCafe moederbord. Ik heb het moederbord daarna terug gestuurd voor RMA. Heeft ongeveer 1 week geduurd voor ik antwoord kreeg, en zei hadden het moederbord niet defect bevonden. Een paar dagen daarna heb ik een email gehad wat ze zoal hebben gedaan bij die test en daarin stond dat ze ook de bios hadden ge-update. Ik heb me moederbord vandaag weer terug ontvangen en alles direct in elkaar gezet.
Pagina: 1