Onderdelen
Cpu: intel i5 3570k
Moederbord: asrock p67 prose
Geheugen: corsair vengeance 8gb ddr3
Voeding: 550 watt merkloos, ook getest met 700 watt ocz modstream pro
Videokaart: 7850
Probleem:
cpu fan draait maar heel even ongv 2 sec dan niks, en dan draai hij weer 2 sec dit doet totdat ik voeding uitzet.
Een enkele keer draait de pc wel maar krijg ik 4 beepjes. Gaat om ami bios en die piepjes geven aan system time failure o.i.d. Of geheugen.
Geprobeerd:
Andere voeding aangesloten, voeding ook getest met een voedingstester.
Ander geheugen, en alle slots.
Zonder videokaart starten, wil ook niet.
Processor gecheckt of deze wel goed in moederbord zit kan daar ook niks vinden.ios versi
Moederbord buiten de kast gestart werkt ook niet.
Extra:
Het moederbord ondersteund de 3570k wel maar alleen bij laatste bios versie. Nou heb ik dit vaker gehad bij andere cpu/moederbord combi. Cpu werd dan niet herkend maar kon wel in bios komen en dus bios flashen.
Weet dus niet of te maken kan hebben dat bios versie niet goed is en zulke problemen kan veroorzaken.
Cpu: intel i5 3570k
Moederbord: asrock p67 prose
Geheugen: corsair vengeance 8gb ddr3
Voeding: 550 watt merkloos, ook getest met 700 watt ocz modstream pro
Videokaart: 7850
Probleem:
cpu fan draait maar heel even ongv 2 sec dan niks, en dan draai hij weer 2 sec dit doet totdat ik voeding uitzet.
Een enkele keer draait de pc wel maar krijg ik 4 beepjes. Gaat om ami bios en die piepjes geven aan system time failure o.i.d. Of geheugen.
Geprobeerd:
Andere voeding aangesloten, voeding ook getest met een voedingstester.
Ander geheugen, en alle slots.
Zonder videokaart starten, wil ook niet.
Processor gecheckt of deze wel goed in moederbord zit kan daar ook niks vinden.ios versi
Moederbord buiten de kast gestart werkt ook niet.
Extra:
Het moederbord ondersteund de 3570k wel maar alleen bij laatste bios versie. Nou heb ik dit vaker gehad bij andere cpu/moederbord combi. Cpu werd dan niet herkend maar kon wel in bios komen en dus bios flashen.
Weet dus niet of te maken kan hebben dat bios versie niet goed is en zulke problemen kan veroorzaken.