Andere fan op stock cooler?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 08:03

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Standaard intel s1155 coolertje maakt mij iets te veel lawaai en ik heb helaas weinig ruimte voor een of andere grotere toeter. Nu is het standaard ventilatortje makkelijk verwijderbaar en een andere ventilater op de bestaande heatsink bevestigen moet technisch gezien niet veel moeite zijn met wat metalen klemmetjes/beugeltjes etc.

Hoe kan ik het best en goedkoopst dit oplossen? Had al gezien dat de s775 stock cooler inclusief koelblok makkelijk met schroefjes te bevestigen is als je de push pins eruit hebt gehaald, maar ik wil nu eens weten of er kleine casefans of zelfs andere stock coolerfans zijn om over te zetten op de s1155 heatsink. Zijn er losse casefans met dezelfde connector op het mobo als de cpu fan?

Criteria zijn dus

-goedkoop of gratis
-makkelijk aan te komen
-niet al te groot (heb hier alleen zo een mega noctua ding liggen :') )

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-01 13:43

Fordox

00101010

neanderthaler schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:53:
Standaard intel s1155 coolertje maakt mij iets te veel lawaai en ik heb helaas weinig ruimte voor een of andere grotere toeter. Nu is het standaard ventilatortje makkelijk verwijderbaar en een andere ventilater op de bestaande heatsink bevestigen moet technisch gezien niet veel moeite zijn met wat metalen klemmetjes/beugeltjes etc.

Hoe kan ik het best en goedkoopst dit oplossen? Had al gezien dat de s775 stock cooler inclusief koelblok makkelijk met schroefjes te bevestigen is als je de push pins eruit hebt gehaald, maar ik wil nu eens weten of er kleine casefans of zelfs andere stock coolerfans zijn om over te zetten op de s1155 heatsink. Zijn er losse casefans met dezelfde connector op het mobo als de cpu fan?

Criteria zijn dus

-goedkoop of gratis
-makkelijk aan te komen
-niet al te groot (heb hier alleen zo een mega noctua ding liggen :') )
een nieuwe fan is het meestal niet waard. je hebt ook wel zat goede aftermarket koelers die net zo laag zijn als die van intel. zoek eens naar low profile koelers.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Met een nieuwe fan schiet je niks op: het koelblok is zo klein, dat ook een nieuwe fan hard moet draaien om het te koelen.

Waarschijnlijk passen deze koelers wel, vergroten het koeloppervlak al enorm.
pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B

[ Voor 56% gewijzigd door noes op 24-05-2012 17:00 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
neem gewoon een van de lagere en wat kleinere aftermarket coolers.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heren, waar is jullie tweakersmentaliteit? Waarom de makkelijke en dure weg kiezen voor aanschaf van een of andere >30 euro koeler?

Het gaat hier trouwens om een Intel Pentium G620, niet een high end quadruplecore mega-processor met overclock...

Trouwens, ik heb hier ook nog een mobo/cpu setje draaien met een Pentium D820 uit een Lenovo office-desktop, die een aardig tikkie heter wordt dan de G620. Die D820 wordt gekoeld door een specifiek koelertje, waar op de heatsink een plastic cover zit, waarop eer een soor van casefan gemonteerd zit. Deze is veul stiller dan de s1155 stock koeler.

Dus waar ik naar vraag is toch heel zo gek niet?

• haarbal
kan je niet in je bios die fan gewoon een flink stuk langzamer zetten?

anders met speedfan.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
haarbal schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:13:
kan je niet in je bios die fan gewoon een flink stuk langzamer zetten?

anders met speedfan.
Ik heb hem inderdaad al via de BIOS minder hard laten draaien, dat scheelde al aardig. Maar ik ben bang dat dit gewoon een koeler is die meer herrie maakt dan zijn voorgangers.

Maar even terug naar de technische specs van ventilators; dezelfde motortjes die (bijv) zalman gebruikt voor haar cpu-fans, zitten misschien ook gewoon in casecoolertjes die ze maken, die dus ongeveer dezelfde hoeveelheid lucht verplaatsen en dus hetzelfde aantal decibel produceren?

• Fordox

Fordox

00101010

in dat geval denk ik dat deze de beste keuze is: pricewatch: be quiet! Shadow Wings PWM, 80mm

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Is een optie.

Maar zoals hier eerder vermeld, misschien wel handig zo'n Shuriken heatsink of hele cooler op de kop te tikken om op maat te maken voor 1155.

• haarbal
neanderthaler schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:05:
[...]

Ik heb hem inderdaad al via de BIOS minder hard laten draaien, dat scheelde al aardig. Maar ik ben bang dat dit gewoon een koeler is die meer herrie maakt dan zijn voorgangers.

Maar even terug naar de technische specs van ventilators; dezelfde motortjes die (bijv) zalman gebruikt voor haar cpu-fans, zitten misschien ook gewoon in casecoolertjes die ze maken, die dus ongeveer dezelfde hoeveelheid lucht verplaatsen en dus hetzelfde aantal decibel produceren?
de herrie van een fan is grotendeels het oppervlak waar hij overheen blaast. Als je hem echt stil wil hebben moet je een aftermarket cooler gebruiken.

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01 10:07
neanderthaler schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:31:
[...]

Is een optie.

Maar zoals hier eerder vermeld, misschien wel handig zo'n Shuriken heatsink of hele cooler op de kop te tikken om op maat te maken voor 1155.
Ik volg je niet helemaal?

Eerst wil je gaan tweaken en nu weer niet.. Anyway, ga gewoon voor de Shurken. Desnoods 2e hands, het aantal werkuren haal je er makkelijk uit hoor, en hij past gewoon op de 1155. ;)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Fordox

Fordox

00101010

KirovAir schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:18:
[...]

Ik volg je niet helemaal?

Eerst wil je gaan tweaken en nu weer niet..
ik zat ook al raar te kijken ja :P

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Fordox schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:47:
[...]

ik zat ook al raar te kijken ja :P
Alles is mogelijk he? Ik ga dit weekend even wat dingen uitproberen, kijken wat ik nog voor geinigs ik nog heb liggen waarmee ik een beetje kan knutsen.
Pagina: 1