Een aantal maanden geleden heb ik een nieuwe HP Envy 15 laptop gekocht. Al na korte tijd aan de laptop, kreeg ik last van pijnlijke ogen en hoofdpijn. In eerste instantie dacht ik dat het glanzende scherm de boosdoener was. Hierdoor heb ik een anti glare folie aangebracht welke de klachten helaas niet verminderde.
Op internet zijn veel verhalen te vinden van mensen die te maken hebben met soortgelijke klachten na het overschakelen naar een laptop/monitor met led-backlight.
Uiteraard heb ik de helderheid en contrast van het scherm aangepast zodat het scherm minder fel is.
Tevens neem ik voldoende rustpauzes helaas allemaal zonder effect.
Werken aan een lapotp/monitor met ccfl-backlight levert mij geen klachten op.
Hierdoor de vraag, zijn er vandaag de dag nog laptops te krijgen zonder led-backlight ?
Op internet zijn veel verhalen te vinden van mensen die te maken hebben met soortgelijke klachten na het overschakelen naar een laptop/monitor met led-backlight.
Uiteraard heb ik de helderheid en contrast van het scherm aangepast zodat het scherm minder fel is.
Tevens neem ik voldoende rustpauzes helaas allemaal zonder effect.
Werken aan een lapotp/monitor met ccfl-backlight levert mij geen klachten op.
Hierdoor de vraag, zijn er vandaag de dag nog laptops te krijgen zonder led-backlight ?