Ideale settings voor optimale prestaties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preview
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb onlangs een nieuwe game-pc besteld, welke ik morge ga ophalen. Nu heb ik het een en ander gelezen over bepaalde settings in games maar het is nog niet helder voor mij wat nu optimaal is (denk hierbij aan Vsync? AA? etc..)

Computer specs:
Scythe Ninja 3 Rev.B
ASUS GTX680-2GD5
Intel® Core™ i7-3820
Intel® SSDSA2CW120G310
ASUS SABERTOOTH X79
Samsung ST1000DM005
Cooler Master Silent Pro M2 1000W
Kingston HyperX 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit

Daarnaast gebruik ik een 27" 120hz monitor:
Acer HN274Hbmiiid

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben / mij kunnen vertellen wat ik nu precies in games aan en uit moet zetten om optimaal te kunnen spelen? (maximale grafische prestaties, maar zonder lag, tearing? etc..)

Voor wat het toevoegd, ik ga games spelen als BF3, CoD:MW3, Diablo 3, Crysis & GW2 e.d.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Misschien dat je deze vragen beter in de topics van die spellen kan stellen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Verschilt per game, gewoon wat setting proberen dus en kijken of je dat acceptabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Inderdaad verschilt per game. en tegenwoordig is alles multiconsole dus je hebt toch geen grafische opties meer om in te stellen. Het enige wat je kan kiezen is medium low of high, (zie de laatste assasin's creed xD). Het is een kwestie van gebruikers ervaring, je komt er vanzelf achter hoe en wat het fijnst speelt met nog een goeie performance.

Overigens als je een game wilt die wel gewoon normale PC opties heeft: Serious 3 BFE, zet die opties is af tegen die multi-console titels en je lacht je echt rot over hoe sneu die console titels zijn.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preview
Oke ik zal het per game dan maar proberen. Moet wel zeggen dat deze laatste comment echt blabla voor mij is. Ineens een heel verhaal over multiconsole? en dat er weinig opties zijn??

naja bedankt iig voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
hij bedoelt dat er veel spellen voor de xbox360 of ps3 uitkomen, en dan naar de pc geport worden, als er geen tijd is voor een goeie port met goeie settings dan is de enige relevante setting de resolutie.

[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 24-05-2012 15:37 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preview
Ajah oke, maar ik zie niet echt wat voor toevoeging dat had aan mijn vraag. Aangezien de games die ik noemde wel degelijk genoeg ingame-opties hebben. Maargoed einde topic ik weet genoeg :p

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:18
Preview schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:38:
Ajah oke, maar ik zie niet echt wat voor toevoeging dat had aan mijn vraag. Aangezien de games die ik noemde wel degelijk genoeg ingame-opties hebben. Maargoed einde topic ik weet genoeg :p

Nogmaals bedankt.
Nee, dus niet. Het zijn allemaal geporte games die oorspronkelijk voor consoles als de Xbox 360 of playstation zijn ontwikkeld, waar dus weinig instellingen in aan te passen zijn. Vergelijk de instellingenmenu's van BF of CoD maar eens met Serious 3 BFE, je zult zien dat in Serious 3 BFE veel meer in te stellen is, puur en alleen omdat dit van origine een PC game is en dus niet eerst voor consoles is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

Maar het is ook overdreven om te zeggen dat je tegenwoordig alleen maar low, medium en High kan selecteren

Ben al heel lang geen spel meer tegen gekomen die geen fatsoenlijke opties had om het grafische aspect in te stellen, bijna elk spel heeft minimaal de keuze uit Resoluties, AA, en AF, en vaak ook nog texture kwaliteit

Kijk bijvoorbeeld naar Skyrim... dat heeft echt tig opties voor de grafische settings

[ Voor 11% gewijzigd door Sinester op 25-05-2012 09:56 ]

Hello there

Pagina: 1