Toon posts:

Interrupts in Windows, wat zet je waar ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mja topic is misschien wat vaag gezet, maar goed ik probeer het uit te leggen.

Ik heb het probleem dat als ik Quake3 speel (vrij intensief voor je systeem) dat ik last heb van geschok in het spel, ook als ik niet online speel (online heb je er meer last van door de PacketLoss en lag). Nu ben ik een beetje gaan stoeien en wat opviel is dat ik veel meer last heb van het geschok als ik een CDtje brand terwijl ik quake. Dan schokt het elke seconde zowat en anders maar een paar keer per minuut, maar het blijft erg hinderlijk. Ik draai altijd MP3 en heb dus diskactiviteit. Wanneer ik brand (vanaf hdd wel te verstaan) schokt het nog erger, maar heb ik ook discactiviteit. Nu heb ik ook gehad dat geluid stotterde als ik de windows verkenner opende omdat geluidskaart en Highpoint controller op hetzelfde interrupt zaten. Nu is mijn vraag dus eigenlijk: welke hardware kan je het beste op welke interrupts zetten ?

ff waar het om gaat in mijn systeem:
- Abit BE6-2 revisie 2 met HPT370 (RAID disabled)
- Hercules GF2 MX (AGP)
- SBlive 1024 (PCI2)
- Intel 10/100 netwerkkaart (PCI4)
- Teles ISA ISDN adapter 16.3 BRI

Kaarten zitten op deze volgorde, pci2 en pci4 zaten op revisie 1 niet geshared, dus ik verwacht bij deze revisie ook niet. Owja, de Teles zit op interrupt 5 en daar MOET hij blijven anders wil ie gewoon niet werken (neem dat maar aan, heb al zoveel keren geprobeerd met deze, interrupt 5 is in bios gereserveerd voor ISA)

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:46

The End

!Beginning

Je PC trekt dit gewoon niet... Als je wil dat Q3 niet schokt moet je geen CD's branden en geen MP3's afspelen. Wil je dit toch blijven doen, dan moet je een goede SCSI schijf kopen en/of een betere processor met sneller/meer geheugen.

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Probeer die Teles er eens uit te raggen en
er een Dynalink 128 PH kaartje voor in te mikken. |:(
Dan heb je in ieder geval een baggerkaart uit dat systeem gewerkt.
Ik denk alleen niet dat dat je probleem oplost ,als je een Burn Proof (Plextor/Justlink) brander hebt neemt het een grotere bandbreedte in beslag van je processor waardoor de hele handels (Zelfs soms je muis) schokt.
Mjah.. ach...

Suc6 er mee...

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wat extra info nog maar:
CPU : Celly 566 @ 918 MHz (dus dat van die snelheid zal wel gaan)
RAM : 256MB @ 108 MHz CAS2
HD : IBM Deskstar 7200 RPM (laatste serie)

De Teles heb ik ook op Interrupt 10 werkend gekregen, waarmee ik mn VGAkaart naar interupt 5 kon zetten, maar dat maakt niets uit. Volgens mij is het puur een probleem met controllers. Nu hangt de HDD Pri.master op de HPT, CDR hangt Master op standaard ide met zip als slave en dvd hangt ook master, maar zonder slave (op normale controller)
Ik ga nu de brander aan de highpoint hangen (ook al is het beter van niet omdat ie voor highspeed stuff is) en dan post ik wel of dat wat uit maakt.

EDIT: Het lijkt eerder slechter als ik de brander ook op de HPT hang, dan beter. Ik zal de nieuwste BIOS flashen (als die er nog niet in zit) en kijken of dat wat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat graaf- en benchmark werk, kwam ik er opeens achter dat mn 3dmark 2000 score van 4400 was gekelderd naar 3500 :( en dat in q3 1.17 ik in timedemo geen 135 maar slecht 85 fps haalde :( Toen heb mn ik backup van windows terug gezet, maar dat hielp niet, daarna defaults in bios geladen en Teles weer een interrupt toegewezen en toen haalde ik weer 130+ fps :):) 566 @ 913 nu, 920 reboot soms niet en met ram op cas2 kreeg ik een blauw veld. Dan maar veilig 193 met cas3, merk eigenlijk toch geen verschil.

Of interrupts nut hebben zal verder wel blijken, de bron van het probleem zat gek genoeg elders.