Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PHP]PDF naar afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• GWTommy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-04 13:09
Ik wil automatisch thumbnails maken van PDFjes die bij een simpele applicatie geüpload kunnen worden. Dat is mogelijk, dat weet ik. Echter alles wat ik op Google vind gaat met ImageMagick en Ghostscript (wat het ook mag zijn). Ik ben altijd al een beetje bang geweest van ImageMagick, het kan veel, maar heb er nooit echt wat mee gedaan.

Ik heb het op mijn servers ook niet geïnstalleerd (draaien Direct Admin op CentOS, dus probeer dat zo standaard mogelijk te houden). Daarom zou ik het graag op een andere manier doen. Volgens mij zijn er geen libraries voor, althans, die heb ik dus nog niet gevonden. Zijn er makkelijkere manieren?

Ik moet uiteindelijk meerdere thumbnails maken op variabele grootte, dus ik heb gewoon de pagina afmeting nodig met de bijbehorende 300dpi als JPEG. Met PHP ga ik die, wanneer nodig, wel eens verkleinen en bewerken. Iemand die een methode kent (liefst natuurlijk een library die het ineens voor me doet, of iets dat gemakkelijk te gebruiken is, in tegenstelling tot het helemaal moeten installeren van ImageMagick)?

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02:39

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

(jarig!)
Je maakt het je zelf alleen maar moeilijk door ImageMagick niet te installeren :S Maargoed, ik kwam in de zoektocht dit toevallig tegen: http://view.samurajdata.se/.

Hij bied de source code (PHP) die hij gebruikt om pdf om te zetten naar afbeeldingen daar gratis aan ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• GWTommy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-04 13:09
Hm. Dan lijkt de imageMagick manier inderdaad makkelijker. Echter een goeie hwo to guide kan ik ook niet vinden om dit correct naast een Direct Admin installatie te installeren.
Ik zou niet eens weten of het direct samen werkt met PHP, omdat ik vooral veel dingen zie als:
PHP:
1
exec('convert doc.pdf doc.jpg');

Dan lijkt me de installatie vrij gemakkelijk namelijk, aangezien het gewoon stand online werkt. Is hier een speciale guide voor aangaande CentOS installaties icm Direct Admin?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• altrincham
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-04 20:15
quote:
GWTommy schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:41:
Hm. Dan lijkt de imageMagick manier inderdaad makkelijker. Echter een goeie hwo to guide kan ik ook niet vinden om dit correct naast een Direct Admin installatie te installeren.
Ik zou niet eens weten of het direct samen werkt met PHP, omdat ik vooral veel dingen zie als:
PHP:
1
exec('convert doc.pdf doc.jpg');

Dan lijkt me de installatie vrij gemakkelijk namelijk, aangezien het gewoon stand online werkt. Is hier een speciale guide voor aangaande CentOS installaties icm Direct Admin?
Volgens mij kun je het gewoon compileren van source: http://www.imagemagick.org/script/install-source.php

Als het goed is heb je shell-access bij directadmin, daarmee kun je de software compileren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Gewoon los compilen, dan met "pecl install imagick" uitvoeren en daarna de .so toevoegen aan je php.ini, daarna je webserver herstarten ( "/sbin/service httpd restart" in jouw geval zeg ik uit mn hoofd) en je bent good to go.

Als jij de enige bent die de server gebruikt kun je 'exec' prima toestaan maar voor gewone users lijkt me dit niet verstandig en zou ik de php functies proberen te gebruiken.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True