Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Doorsturen van afbeelding naar php pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Graggor
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-11 20:13
Goedendag,

Zonet kwam ik op een idee en ik zou graag willen weten hoe ik dit moet uitvoeren. Wat ik dus zou willen vragen is of jullie mij een beetje op weg zouden willen helpen.

Het idee:
Op mijn website wil ik een apart subdomein maken waarop ik (en eventueel anderen) foto's kunnen plaatsen.
Zodra dit plaatje op de site staat krijgen de mensen een link.

Wat ik nu graag zou willen is als mensen op deze link OF op een directe link naar de afbeelding klikken, ze doorgestuurd worden naar een webpagina waarop het plaatje staat. Vanuit daar kunnen ze eventueel toch het origineel downloaden.

Ik weet dat dit o.a. bij megaupload gebeurde voor bestanden (dat je toch werd doorgestuurd naar een PHP pagina terwijl je een directe link had).

Verder verwacht ik niet dat jullie alles voor mij gaan doen. Maar een beetje op weg helpen met functies en dergelijke zou mij al een heel stuk helpen!

Edit:
Mijn vraag is beantwoord en opgelost met hulp van Ventieldopje.
Hoe ik dit heb gedaan staat in post nummer 7 (topic start meegeteld).

Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Graggor op 24-05-2012 14:07 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 20:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Een hint: anti image hotlinking.

Wat je simpelweg moet doen is dmv. htaccess kijken of het opgevraagde bestand bestaat (-f), zo ja dan het opgevraagde pad doorsturen naar je php bestand. In dat php bestand kun je dan doen wat je wil en dmv. bijvoorbeeld een GET variabele kun je het opgevraagde pad naar je afbeelding opvragen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Graggor
Ventieldopje! Je bent mijn held van vandaag! _/-\o_

Bedankt voor het reageren, ik ga hier meteen naar kijken! :)

• Graggor
En jij ook Jeff van Hees. Iets later maar ook geweldig! :*)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 20:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ga alsjeblieft niet hier met (slechte) google linkjes aan komen hier op GoT, ze zouden je karma moeten halveren |:(

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Graggor
Ventieldopje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:54:
[...]

Ga alsjeblieft niet hier met (slechte) google linkjes aan komen hier op GoT, ze zouden je karma moeten halveren |:(
Er was alsnog een beetje hulp vanaf gekomen ;)

Edit:

Opgelost:
Mijn vraag is door de hulp van Ventieldopje opgelost.

Hoe? Op google heb ik gezocht op anti image hotlinking en daarbij kwam ik uit op de volgende link.
http://underscorebleach.n...-tutorial-htaccess-apache
Hier heb ik een mooie tutorial gezien en gevolgd.

Hartstikke bedankt!

[ Voor 38% gewijzigd door Graggor op 24-05-2012 14:03 ]

Pagina: 1