Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Beste tweakers,

Ik ben op dit moment in het bezit van een WRT120N draadloze router. Welke ik gebruik in combinatie met een draadloze stick WUSB100. Opzich aardig tevreden met het apparaat echter stoor ik me aan het feit dat ik minimaal een aantal keer per week de stroom van mijn router af moet halen doordat het netwerk eruit valt.

Daarnaast heb ik één tot een aantal keren per dag last dat het netwerk er ineens uitvliegt. Opnieuw verbinden werkt dan wel gewoon. Tevens is het signaal niet constant ik moet telkens mijn computer draaien om een goed signaal te blijven opvangen.

Om de bovengenoemde redenen ben ik op zoek naar een nieuwe router. Belangrijk is dus dat het een goed signaal door geeft( sterke antennes?) en niet constant het signaal verliest. Ik zelf zat te denken om er een aan te schaffen in de prijsklasse van €60. Dit is bespreekbaar mocht een iets duurdere véél beter zijn.

De router werkt i.c.m met een modem van UPC ( all in one pakket ) heb volgens mij 30Mbps internet( dat is dus ong 3MB effectief als ik het goed had?)

Wanneer ik de pricewatch erbij pak, die ook goed beoordeeld zijn. Krijg ik de volgende resultaten:
Linksys E2000
Linksys WRT160NL Wireless-N Router
Netgear DGN2000
Netgear WN2500RP

Daarnaast had ik nog enkele reviews gelezen van 300/450MBPS routers gelezen echter zeggen al die waardes mij vrij weinig. Ook komt nergens in de tests de stabiliteit naar voren, welke voor mij the biggest issue is.

Hopelijk kunnen jullie mij wat op weg helpen.
Mocht er meer informatie nodig zijn zal ik dit uiteraard vermelden

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Vergeet niet de pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band, deze zit vrijwel binnen je budget en wordt over het algemeen erg goed ontvangen/beoordeeld.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:46

timovd

Voorsprong door techniek

En kijk waar DDWRT op kan draaien; dan kun het signaal versterken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
oke, tjah ik heb nog nooit echt bezig gehouden met de uitgebreide instelling van de router, als ik het goed googlde is dat DDWRT een freeware progamma inplaats van het normale firmwire. Ik weet niet of dit allemaal voor mij iets te ver gaat haha. Ik zie ook staan dat mijn router niet supported is.

Ik zal inderdaad even kijken naar die netgear bedankt, zie dat er hier wat uitgebreide reviews bij staan ga ik die zo even doorlezen.

[ Voor 6% gewijzigd door jantje 2 op 25-05-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
die wndr3700 werkt op stock firmware prima. maar let op als daar dd-wrt op gaat dan word het bereik soms minder
dus hou daar rekening mee!

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Was het niet van plan. het belangrijkste voor mij is dat hij gewoon die 30Mbps haalt , toekomst uiteraard hoger( blijkens de tests gaat dit wel lukken op N5Ghz) en dat hij stabiel draait zonder random disconnects en router resets.

Daarnaast komen er ook nog wat andere appratuur op, maar dat is geen probleem heb ik al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

timovd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:48:
En kijk waar DDWRT op kan draaien; dan kun het signaal versterken.
Versterk je ook het signaal afkomstig van je laptop?
Want anders heeft het weinig zin.
Ja je kunt je AP een paar meter verder ook in de lucht vinden, maar verbinden...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
geen idee waar je het over hebt, heeft dit te maken met mijn post of reply op hem??
Ik gebruik btw een desktop.

EDIT:

Wanneer ik tot aanschaf over ga van de WNDR3700 maakt het dan nog uit dat ik hier een modem/router heb staan van UPC. kan ik deze zonder problemen er tussen zetten of stoort dat onderling?

[ Voor 47% gewijzigd door jantje 2 op 26-05-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

jantje 2 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 01:12:
Wanneer ik tot aanschaf over ga van de WNDR3700 maakt het dan nog uit dat ik hier een modem/router heb staan van UPC. kan ik deze zonder problemen er tussen zetten of stoort dat onderling?
In principe is er niets anders dan met de huidige situatie. Voorkeur (voor mij) heeft om maar één keer te NATten. Kan dat UPC ding in bridged mode?
Als het alleen om het draadloze deel gaat zou je ook nog een AccessPoint kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
In principe wordt alles draadloos gebruikt. Als ik even de zoekfunctie toepas op de upc website lees ik dat je dat modem niet kan brigden( wat het precies inhoudt weet ik niet)

Ik ben op het gebied van routers/modems etc niet echt een held. Dus het liefst wil ik gewoon dat ik die router kan aansluiten op dat modem/router van UPC en dat hij dan alleen het signaal pakt van de router. Aangezien ik verwacht dat die router van UPC gewoon bagger is.

Op het moment werk ik nog met alleen een modem van upc maar die wordt binnekort vervangen( of moet ik dan beter aangeven dat ik liever geen modem/router ontvang als dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik heb upc en dus een los modem (zonder router) en daar hangt mijn wndr3700 aan. en heb nooit problemen.
dus uptime van 99.999 tot nu toe :D nooit herstart of crashes van de router wat ik bij andere modellen wel altijd had. (belkin n1 vision, linksys apperatuur, enzovoort)

let wel op dat je ik geen modem/router heb want die situaties kunnen wel eens problematisch zijn.

volgens mij kun je bij upc kiezen of je een modem of modem/router wilt.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Bedankt voor de reactie!

heb op dit moment alleen een modem staan van UPC dus, goed om te weten dat hij daarmee perfect werkt. Wil alleen sneller internet maar dan krijg ik ook gelijk een nieuw modem met router. Het is dan verstandig om te vragen of ze ook dat nieuwe modem zonder router kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

jantje 2 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:51:
Het is dan verstandig om te vragen of ze ook dat nieuwe modem zonder router kunnen leveren?
Zou je in een UPC topic moeten kijken wat de (draadloze) ervaringen zijn...je kan achteraf natuurlijk altijd uitbreiden met een AccessPoint.

Pagina: 1