Toon posts:

Leuke 2.1 audioset, rond de 200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben op zoek naar een leuke 2.1 set voor rond de 200 euro. Ik wil het gebruiken voor af en toe een muziekje, en het afspelen van geluid van mijn tv (samsung) en mediaplayer (mede8er). Ik weet dat ik voor dit budget geen topkwaliteit mag verwachten, dus spaar me de rant. Ik hoor het verschil toch niet.

De enige set die ik gevonden heb is de Samsung HT-D423H, maar die vind ik niet erg mooi. Ik vind het lastig om alternatieven te zoeken; die zijn vaak duurder, hebben een blu-ray speler of zijn 5.1.

Weet iemand een leuk setje voor die prijs? En dan liefst met speakers in het wit en in 'zuil' vorm?

edit: budget verruimd tot zo'n 350 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 10:55 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, zeker interessant.. toch sta ik open voor suggesties van niet-gedeukte setjes.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:42

FeaR

In GoT we trust

Negen van de tien artikelen in de Koopjeskelder zijn gewoon zo goed als nieuw en dus ook in verpakking. Laat je daar dus niet te veel door afschrikken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
wel, bedank voor de tip, ik hou het zeker in de gaten. desondanks heb ik mijn budget verruimd tot zo'n 3 a 400 euro. ik zit ook te denken aan iets met blu-ray speler want anders loop ik daar binnen een jaar weer tegenaan. Ik heb 3 systemen gezien die mij wel wat lijken, kan iemand hier een oordeel over vellen?

Samsung HT-ES4200
http://www.plattetvdiscounter.nl/product/samsung-htes4200/

Harman Kardon HS210
http://www.qplaza.nl/arti...S210_Home_Cinema_set.html

JVC THBD30
http://www.bestsellers.eu/jvc-thbd30.html

Ik weet, het is nog steeds geen topkwaliteit maar ik hoef ook geen goedkope rommel. Ben ik met deze opties al een beetje op weg?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor 400 euro heb je dit staan:
Denon PMA 510 stereoversterker (ook in zilver te krijgen)
2x Klipsch F-1 vloerstaanders (ook in kersen te krijgen, helaas niet in wit)

Ik heb zelf die F1's als rears (totale overkill) en die klinken echt als een klok :)
Zo heb je niet eens een sub nodig en een stuk betere geluidskwaliteit dan menig logitech setje :)

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 25-05-2012 11:37 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
Betreft de Samsung, ik keek er ook naar, maar ik ben net 1 verder gegaan, voor de HT-E5200. Koop je nu rond de 299 in de meeste winkels. De 4200 zit daar net onder.

Reden is de hdmi input, dus daar alles op aansluiten en dan 1 hdmi kabel naar je tv. Als je tv ARC ondersteunt kan het geluid er dus ook over terug. Ideaal. En gelijk bluetooth, werkt perfect met de iktelefoon 4s of een Android.

Ik gebruik hem ook voor Blu Ray en 3D films. Mijn xbox360 staat er ook op aangesloten. Geluid in spel modus voor bij de xbox levert prima geluid. Films, soms mis ik de 5.1 effect. 2.1 red dat gewoonweg niet, hoeveel geld je er ook voor neerlegt. Maar goed, voor mij was het meer even een praktische kant (kleine op komst, box in huis en nog wat andere omstandigheden). Dus voor komende 2 jaar een prima set voor een prima prijs met deze aansluitmogelijkheden en functies (apps, wifi, bluetooth, etc). Oh ja je kan er vrij simpel op termijn grote speakers op zetten. De kabel aan de kant van de speler heeft wel een eigen aansluiting, maar de andere kant is gewoon normaal speaker draad.

De verschillen op de site van Samsung zelf:

http://www.samsung.com/nl...5200/XN&prdb=HT-ES4200/XN

[ Voor 8% gewijzigd door Pannekoek81 op 25-05-2012 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanks, nuttige reacties weer!

ik weet het nog steeds niet zo met Correct.. vast een prima zaak (en Denon lijkt mij sowieso een prima merk), maar ik moet er eerst heen om een oordeel te vellen en nette spullen uit te zoeken volgens mij. En zonder auto / tijd gaat dat lastig worden.. Wel zijn de speakers zo ongeveer wat ik zocht, dus ik ga er nog eens goed over nadenken!

Ik zag dat ik die Harman Kardon set ook voor 330 kan krijgen, een demomodel. Is dat nog wat of zeggen jullie: ga sowieso voor Blu-ray?

Wat betreft die Samsung, niet heel veel verschil, en ik snap je uitleg over HDMI niet helemaal. Ik dacht gewoon dat ik vanaf mijn mediabox/tv een kabel (optisch?) naar de receiver moest trekken en dan klaar zou zijn?

Oja, misschien een hele domme vraag, maar wat kan ik zoal met een LAN port op een versterker, wat ik niet met een mediaplayer kan? Zijn er geen goede alles-in-1 systemen?

• The Eagle

The Eagle

HK is niet meer wat het ooit geweest is. Trust me, die Denon is een heel stuk beter :)
Blu ray kan altijd nog, desnoods met een losse speler. HDMI heb je alleen nodig voor je connectie van BR naar je TV - dat heeft een stereoversterker sowieso niet. Met optisch / coaxiaal digitaal kom je er ook :)

De Klipschen hebben ze eigenlijk alleen nog bij correct, maar zijn echt veel bang for buck. Overigens is Correct ook prima met het OV bereikbaar (weet niet waar je vandaan moet komen), en verzenden ze ook (vaak zelfs gratis). Toevallig weet ik dat zowel de Klipschen als de Denon uit de nieuwe voorraad komen. Toen DM Holding de import zelf ging doen hebben ze alle voorraad van de importeur van Denon in NL gekocht, en ze zijn zelf de importeur van Klipsch in NL. Erg handig om te weten ;)

Tot slot de LAN-poort: wordt meestal gebruikt voor upgrades of streaming webradio. Maar aangezien jij al een mede8er hebt heeft dat geen toegevoegde waarde :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 02:24
The Eagle schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:36:
Voor 400 euro heb je dit staan:
Denon PMA 510 stereoversterker (ook in zilver te krijgen)
2x Klipsch F-1 vloerstaanders (ook in kersen te krijgen, helaas niet in wit)

Ik heb zelf die F1's als rears (totale overkill) en die klinken echt als een klok :)
Zo heb je niet eens een sub nodig en een stuk betere geluidskwaliteit dan menig logitech setje :)
Ook mijn advies. Zoveel beter dan alle andere opties. Samsung is rommel, dus niet kopen. Een vriend van mij heeft pas een 5,1 set van samsung gekocht voor +-800 Euro. Maar klinkt als iets van 200 Euro. Echt bagger.

• Pannekoek81
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:26:
thanks, nuttige reacties weer!

ik weet het nog steeds niet zo met Correct.. vast een prima zaak (en Denon lijkt mij sowieso een prima merk), maar ik moet er eerst heen om een oordeel te vellen en nette spullen uit te zoeken volgens mij. En zonder auto / tijd gaat dat lastig worden.. Wel zijn de speakers zo ongeveer wat ik zocht, dus ik ga er nog eens goed over nadenken!

Ik zag dat ik die Harman Kardon set ook voor 330 kan krijgen, een demomodel. Is dat nog wat of zeggen jullie: ga sowieso voor Blu-ray?

Wat betreft die Samsung, niet heel veel verschil, en ik snap je uitleg over HDMI niet helemaal. Ik dacht gewoon dat ik vanaf mijn mediabox/tv een kabel (optisch?) naar de receiver moest trekken en dan klaar zou zijn?

Oja, misschien een hele domme vraag, maar wat kan ik zoal met een LAN port op een versterker, wat ik niet met een mediaplayer kan? Zijn er geen goede alles-in-1 systemen?
Alles in 1 is over het algemeen wel minder dan een losse versterker en losse speler. Maar goed, keuze. Ik kan later een losse versterker kopen en deze erop aansluiten.

Het deel met de hdmi poorten. Er zitten op de speler 2 ingangen. Daar heb ik de upc box op en de xbox. Vanaf de speler gaat 1 hdmi 1.4 kabel naar de tv. Hierdoor gaat al het geluid over de set en deze geeft het geluid weer door naar de tv. Hierdoor geen extra kabels en alles "digitaal". Optisch laat geen beeld door in deze. Is puur geluid. Ik had voorheen allerlei kabels, nu alleen nog hdmi. Scheelt bende.

Betreft Samsung en rommel, ligt heel erg aan instellen. Al zal ik nooit 800 euro uitgeven aan een Samsung set. Voor dat geld is er zoveel keuze. Ik was nu 299 kwijt en alles voldoet aan mijn eisen. Hdmi ingangen, bluray, 3D, 2.1 (praktische kant ff, word t.z.t. weer keer 5.1)

Verwijderd

Topicstarter
@Pannekoek81 thanks, dat is begrijpelijker.

ik heb bijna heel de dag lopen zoeken en orienteren, maar zoals jullie hebben gezien, ik blijf maar een leek. ik heb besloten sowieso een complete set van 1 merk te kopen, dus de optie om een denon receiver en losse speakers te halen bij correct laat ik varen. waarom? ik heb er geen verstand van, hoor het verschil niet, ken de zaak niet, wil er niet voor naar rotterdam en vind de voorgestelde speakers bovendien te massief. vooruit, dat laatste zei mijn vriendin vooral.

dat gezegd hebbende heb ik weer 3 nieuwe keuzes gemaakt, waarvan ik graag wil dat jullie nog eenmaal een mening geven. ik hoop dat ik er dan achter kan staan, want stiekem wil ik nog steeds het allerliefst een onkyo, denon of harman kardon, maar dan wel in complete set. en dat lukt niet voor dit budget.. tenzij iemand nog een gouden tip heeft?

nog eenmaal mijn wensen:

2.1, 'hoge' designspeakers, 350 euro max, (3d) blu-ray

Pioneer DCS-FS313 (259) http://www.pixmania.nl/nl...-fs313-homecinemaset.html
Samsung HT-ES5200 (284) http://www.plattetv.nl/info?p=8243
Panasonic SC-BTT362 (299) http://www.homecinemacent.../panasonic-sc-btt362.html

ik vind de speakers van de pioneer heel mooi, maar wat moet ik wel niet van dit merk vinden? lees er hier nauwelijks wat over..

die samsung is best een optie, maar speakers zijn erg klein en gezien ze naast mijn nieuwe tv komen gaan ze dan wel erg in het niet vallen. anders samsung setjes doen dat al beter (bv ES-4200) maar het blijft matige kwaliteit.

de panasonic staat erbij omdat de speakers wel oke zijn, maar het merk en de set lijken mij niet heel bijzonder. geen idee hoe dit verder klinkt. weinig vertrouwen in.

is dit nou alle 3 echt zooi of kan ik met mijn ongeoefende oor best zo'n setje halen?

• Pannekoek81
Speakers van een 2.1 set vallen in formaat idd tegen. Ik ben nu bezig met samsung om de hoge voor speakers van de ht-e5530

Afbeeldingslocatie: http://www.trend-shop-24.com/images/product_images/original_images/hk13.jpg

De indicatie prijs valt mee. Het slanke design spreekt mn vriendin aan en staat dan netjes naast de tv.

Ik heb de panasonic set ook bekeken. Viel af wegens mogelijkheden. Pioneer set viel geluid tegen. Vond de Samsung beter klinken. Al was dat ook ff goed instellen.

• 107mb
  • Laatst online: 20:59
dit lijkt mij goed te voldoen:

Afbeeldingslocatie: http://www.soundbrothers.de/shop/images/hauptseite/angebot19_klein.jpg

Verwijderd

Topicstarter
tnx, dat is een aardige find en heel even dacht ik dat het was wat ik zocht. maar ik zoek geen miniset, heb niks aan zo'n iphone slot (want komt in audiomeubel) en er zit geen sub bij.. desondanks bedankt voor je reactie en het meedenken!

ik heb inmiddels een auto gekocht.. misschien dat ik toch even in rotterdam ga kijken.

• The Eagle

The Eagle

In R'dam kijken is altijd slim. Rij wel meteen naar de koopjeskelder - daar staat sowieso alle overrstock etc. In de winkel aan de Bergweg hebben ze alleen de duurdere modellen staan. Bovendien kun je in de koopjeskelder ook luisteren en zit het afhaalmagazijn er pal langs. Koop je iets op de Bergweg, mag je nog langs de Ceintuurbaan om de boel af te halen :(

• 107mb
  • Laatst online: 20:59
Ik zou me niet te veel vastpinnen op een sub met dit budget. De kans is erg groot dat de sub te hoog moet mespelen. Dit levert een vermoeiende muziekweergave op. probeer anders een vergelijk te maken bij correct!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

En anders ga je niet naar de Correct, maar naar je lokale BCC, Mediamarkt etc.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• The Eagle

The Eagle

mr.paaJ schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:47:
En anders ga je niet naar de Correct, maar naar je lokale BCC, Mediamarkt etc.
:X
No offense, maar de eerste verkoper bij BCC en de MM die echt verstand van zaken heeft (en niet eens alleen op hifi gebied, ook algemeen), moet ik nog meemaken...

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 19:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met ^^

Wat betreft je wensen voor een Sub: zorg dan voor een receiver waarop een sub kan worden aangesloten (de meeste home cinema all in one sets hebben dat niet ;) ) en kijk over een maand of 2 (als je weer iets gespaard hebt) op marktplaats. Voor 150 euro kan je dan een leuke sub scoren (die bij een all in one set zwaar overkill zal zijn...).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Topicstarter
thanks.. nuttige reacties. geen idee nog wat ik ga doen, want ieder heeft er zo zn mening over. verkopers bij mediamarkt vertrouw ik niet en daar luisteren lukt je alleen in de gesponsorde ruimtes en daar heb ik het geld niet voor ;)

ik wist niet dat het zo lastig zou worden. een paar weken geleden zei ik tegen mezelf dat ik in een middag toch wel een mediaplayer en surroundsetje kon vinden voor 500 max. heb me nog nooit zo op iets verkeken. zelfs de auto was binnen 6 dagen geregeld :)

• The Eagle

The Eagle

Dat komt omdat (muziek)smaak heel persoonlijk is, en de menigte naar de budget setjes getrokken wordt door allerlei marketingkreten. 3D sounds, dat soort meuk. Ja hoor, alles zit er op - alleen klinkt het voor geen meter. Als je een beetje zoekt en je je iets beter orienteert (zoals je nu dus doet) heb je voor het zelfde geld vaak veel beter spul in huis :)

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
ik heb eventueel nog een superset 2.1 van LG met Blu Ray, Wifi etc...
is nu ongeveer een jaartje oud, maar nog steeds in nieuwstaat. wil namelijk voor wat zwaarders gaan (Receiver + Kef Q300)
mag weg tegen een nette prijs, mocht je interesse hebben, de PB kan via het profiel gevonden worden! :D

[ Voor 28% gewijzigd door MartijnAbel op 30-05-2012 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
no thanks. nooit meer LG.

• MartijnAbel
hmm snap ik niet, uitgeroepen tot 1 van de beste 2.1 sets in zijn prijsklasse...

• DjVe
  • Registratie: September 2007

DjVe

Hatsaflats!

LG, Samsung....het klinkt allemaal nergens naar

• The Eagle

The Eagle

MartijnAbel schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:26:
[...]

hmm snap ik niet, uitgeroepen tot 1 van de beste 2.1 sets in zijn prijsklasse...
Daar heb je ook precies het euvel. Het is een alles in een 2.1 set in een lagere prijsklasse.
En dan nog: dit is geen http://tweakers.net/aanbod/ ;)

• MartijnAbel
The Eagle schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:26:
[...]

Daar heb je ook precies het euvel. Het is een alles in een 2.1 set in een lagere prijsklasse.
En dan nog: dit is geen http://tweakers.net/aanbod/ ;)
ik bied het alleen aan bij de TS omdat ik deze of gene daarmee wil helpen. mocht je je hieraan ergeren, dan verwijs ik je naar de Admin's en ga je hier niet lopen zeuren in het topic aub.

en btw lagere prijsklasse? 390 euro iets meer dan 1 jaar geleden vind jij een lage prijsklasse?

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnAbel op 02-06-2012 22:38 ]

• The Eagle

The Eagle

MartijnAbel schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:36:
[...]

ik bied het alleen aan bij de TS omdat ik deze of gene daarmee wil helpen. mocht je je hieraan ergeren, dan verwijs ik je naar de Admin's en ga je hier niet lopen zeuren in het topic aub.
Ik erger me er niet aan, ik wijs er alleen op dat de forumregels het aanbieden van spullen ter verkoop in de normale topics niet toestaan. Maar wellicht drukte ik me een beetje lomp uit, daar schijn ik soms vaker last van te hebben :+ Nofi iig :)
en btw lagere prijsklasse? 390 euro iets meer dan 1 jaar geleden vind jij een lage prijsklasse?
Yup, helemaal. Maar all in the eye of the beholder natuurlijk - niet iedereen kijkt om naar high-end op het moment dat ie iets nieuws nodig heeft :)

Overigens vind ik 390 voor een alles in 1 van LG veel te veel geld. Maar je betaalt natuurlijk voor alles wat net nieuw is zoals wifi connectie.
Ik geloof niet dat er in een LG (of Samsung of willekeurig ander low-end merk) qua hardware veel afwijkends zit t.o.v. de concurrentie. D'r zijn in de wereld maar een paar chipsbakkers die zelf audiochips maken namelijk. Wat je in de LG vind, vind je ook terug in merken als Samsung en Xirion en HakkieTakkie (c) enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, oke. Laat ik eens heel eerlijk zijn. Toen ik deze topic startte hoopte ik gewoon dat iemand me een URL zou geven naar een aanbieding voor een mooie all-in-one. Natuurlijk heb ik ook liever een knap merk als Denon of Onkyo al was het alleen maar voor de duurzaamheid of het design. Maar qua output ga ik het verschil niet horen. Die paar keer dat ik een 128kbps uit mijn collectie obscure muziek wil afspelen maakt het volgens mij weinig uit of het een hand-picked, losse componentenset is, of een all-in-one setje van Mediamarkt. En zoals je zelf al zegt, in dat segment zit niet veel verschil. En het is maar een 2.1 set. Ik wil gewoon een beetje knap geluid bij een film en een beetje mooie muziek om mijn schoonouders niet te horen als ze op bezoek zijn. Maakt het echt uit of ik een Samsung, Panasonic of LG koop? Volgens mij niet. Dus streep ik features af, zoek ik de set met de best passende speakers, verwijder ik merken waar ik zelf slechte ervaringen mee heb (hoi LG) en kom ik uit op Samsung en Panasonic. Hoe graag ik ook anders zou willen, ik ga het verschil waarschijnlijk niet horen en ga niet lopen posen. Toch bedankt voor jullie moeite mij te bekeren. Misschien, als ik me wat meer verdiept heb in deze wereld, kom ik terug op deze in jullie ogen ongetwijfeld domme beslissing.

• The Eagle

The Eagle

Dat is geen domme beslissing. Je maakt hem namelijk weloverwogen :)
Je ging van 200 naar 300 naar 500 euro - en je zou uiteindelijk naar 5000 euro of meer door kunnen als je dat zou willen, no problem.

128kbps vs een normale cd ga je wel horen, ook op een normale set, maar die bitrate zie je tegenwoordig in het wild niet veel meer ;) Het maakt niet specifiek uit wat je koopt, zolang je jezelf eerst een lol doet en toch even naar de sets luistert. Het mag dan budget zijn; je hebt budget en je hebt budget ;)

Success met je zoektocht, en laat even weten wat het geworden is :)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:24:
Hmm, oke. Laat ik eens heel eerlijk zijn. Toen ik deze topic startte hoopte ik gewoon dat iemand me een URL zou geven naar een aanbieding voor een mooie all-in-one. Natuurlijk heb ik ook liever een knap merk als Denon of Onkyo al was het alleen maar voor de duurzaamheid of het design. Maar qua output ga ik het verschil niet horen. Die paar keer dat ik een 128kbps uit mijn collectie obscure muziek wil afspelen maakt het volgens mij weinig uit of het een hand-picked, losse componentenset is, of een all-in-one setje van Mediamarkt. En zoals je zelf al zegt, in dat segment zit niet veel verschil. En het is maar een 2.1 set. Ik wil gewoon een beetje knap geluid bij een film en een beetje mooie muziek om mijn schoonouders niet te horen als ze op bezoek zijn. Maakt het echt uit of ik een Samsung, Panasonic of LG koop? Volgens mij niet. Dus streep ik features af, zoek ik de set met de best passende speakers, verwijder ik merken waar ik zelf slechte ervaringen mee heb (hoi LG) en kom ik uit op Samsung en Panasonic. Hoe graag ik ook anders zou willen, ik ga het verschil waarschijnlijk niet horen en ga niet lopen posen. Toch bedankt voor jullie moeite mij te bekeren. Misschien, als ik me wat meer verdiept heb in deze wereld, kom ik terug op deze in jullie ogen ongetwijfeld domme beslissing.
Je hoort het verschil tussen een all-in-one panasonic/samung/lg waarcshijnlijk niet. Het verschil tussen een degelijke versterker met een paar goede monitoren hoor óók jij! Met een budget van 400 euro kan je een leuke versterker + monitoren krijgen op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/564244398
+
http://link.marktplaats.nl/564061311

Binnen 2 minuten gevonden. Er zitten genoeg pareltje tussen op MP, maar je moet wel even zoeken en weten wat te combineren valt.

• The Eagle

The Eagle

U riep link naar leuke aanbieding? :P
http://hificorner.nl/aanb...312-yamaha-ns-pb-150.html

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
Ik weet niet of je het dom moet noemen, ik denk wel dat je na twee maanden een beter setje wilt. En dan gaat het meer geld kosten. Set met verlies verkopen, nieuwe set aanschaffen etc. Ik spreek uit ervaring..

Die Samsung, LG, Sony etc huis tuin en keukensetjes klinken allemaal even slecht. Dat verschil hoor je gelijk. Succes met je keuze!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Pannekoek81
Wat ben je gewend? Weinig gewend, sneller tevreden. Er is altijd wel meer en beter en mooier en .... maar vooral dan ook duurder. Ja er zijn genoeg mooie setjes te kopen, maar probeer je aan je budget te houden. Dat heb je voor jezelf bepaald en dat zal een reden hebben. Omdat je niet meer wil uitgeven of niet meer kan uitgeven (zijn er genoeg die zelfs, serieus, voor een home cinema een lening nemen???????). Beter iets dan niets.

Ik heb nu 2.1 en had 5.1. Ja ik merk verschil, maar goed over 2 weken een kleine in huis. Geld is dan beter te gebruiken. 2.1 scheelt toch weer wat kabels en ja het geluid is minder indrukwekkend als een 5.1 systeem. Daarnaast staan de speakers bij 5.1 niet achter me, maar meer naast me, de bank staat tegen de muur. Effect is er dan minder dan als de speakers iets meer schuin achter je staan, dan komt het echt van achter.

Ik heb ook 5.1 systemen gehoord van 800 euro, mooi. Maar zit ik bij andere vriend van me die helemaal fan is van alles met audio en tv die geeft paar duizend uit aan een set, ja klinkt nog mooier. Weet alleen niet hoe het met zijn buren is, of die net zo blij zijn.

Geef uit wat je uit wil/kan geven, dus je budget en kijk daarvoor rond. Mooier/harder/beter geluid kan altijd nog wel keer. Ik moest ook even wennen, maar vind het helemaal prima. Ik heb wat meer uitgegeven aan de tv. Keuze. Er zijn er genoeg die voor 1500 euro een geluidssysteem hebben en dan voor 500 een simpele tv kopen omdat geld op was. Hmmm.

Succes met je zoektocht en ik denk zelf dat het wel slim is.

Panasonic of Samsung. Ik koos voor Samsung wegens de aansluitingen en omdat een Samsung tv heb staan.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

The Eagle schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:26:
[...]
:X
No offense, maar de eerste verkoper bij BCC en de MM die echt verstand van zaken heeft (en niet eens alleen op hifi gebied, ook algemeen), moet ik nog meemaken...
Daar ben ik het niet direct mee eens (:p) maar daar ging het dan ook niet om. Ik weet niet waar de TS vandaan komt maar even je eigen CD'tje draaien kan overal, daar hoef je niet speciaal voor naar Rotterdam waar waarschijnlijk ook nog eens precies dezelfde soort verkopers staat...

Overigens zou ik, als je het bij een kant-en-klare oplossing zoekt, de 2.1 sets lekker laten varen en een 2.0 mini-set zoeken die in je budget past. Daarbij denk ik aan iets zoals de Yamaha MCR 755 waar gelijk een BR-speler in zit, of een iets lagere variant (MCR550) als je al een speler of PS3 hebt.
Klinken al veel beter omdat je niet de crossover naar de subwoofer in het duidelijk hoorbare gebied hebt zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door mr.paaJ op 04-06-2012 09:56 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:17
Pannekoek81 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:44:
Wat ben je gewend? Weinig gewend, sneller tevreden. Er is altijd wel meer en beter en mooier en .... maar vooral dan ook duurder. Ja er zijn genoeg mooie setjes te kopen, maar probeer je aan je budget te houden. Dat heb je voor jezelf bepaald en dat zal een reden hebben. Omdat je niet meer wil uitgeven of niet meer kan uitgeven (zijn er genoeg die zelfs, serieus, voor een home cinema een lening nemen???????). Beter iets dan niets.

Ik heb nu 2.1 en had 5.1. Ja ik merk verschil, maar goed over 2 weken een kleine in huis. Geld is dan beter te gebruiken. 2.1 scheelt toch weer wat kabels en ja het geluid is minder indrukwekkend als een 5.1 systeem. Daarnaast staan de speakers bij 5.1 niet achter me, maar meer naast me, de bank staat tegen de muur. Effect is er dan minder dan als de speakers iets meer schuin achter je staan, dan komt het echt van achter.

Ik heb ook 5.1 systemen gehoord van 800 euro, mooi. Maar zit ik bij andere vriend van me die helemaal fan is van alles met audio en tv die geeft paar duizend uit aan een set, ja klinkt nog mooier. Weet alleen niet hoe het met zijn buren is, of die net zo blij zijn.

Geef uit wat je uit wil/kan geven, dus je budget en kijk daarvoor rond. Mooier/harder/beter geluid kan altijd nog wel keer. Ik moest ook even wennen, maar vind het helemaal prima. Ik heb wat meer uitgegeven aan de tv. Keuze. Er zijn er genoeg die voor 1500 euro een geluidssysteem hebben en dan voor 500 een simpele tv kopen omdat geld op was. Hmmm.

Succes met je zoektocht en ik denk zelf dat het wel slim is.

Panasonic of Samsung. Ik koos voor Samsung wegens de aansluitingen en omdat een Samsung tv heb staan.
Hij hoeft ook geen 5.1 set te kopen als hij dat niet wil. Maar voor zijn budget kun je genoeg HiFi (2.0 of 2.1) vinden ipv de kant en klaar setjes die een stuk slechter geluid bieden. Het lijkt me wel belangrijk om voor het geld dat je uit wil geven een zo goed mogelijk setje te kopen. Daar moet hij dus op focussen.

Ik ben het eens met mr.paaJ.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Verwijderd

Topicstarter
dank voor jullie in meer of mindere mate begripvolle reacties. ik wil beslist geen 2ehands. en met mijn budget (ik hou het op 300) ga ik dan echt niet veel beter krijgen dan genoemde 'budgetmerken', helemaal omdat ik blu-ray/3d wil. en zoals opgemerkt, het is maar wat je gewend bent. in mijn geval de ingebouwde speakers van mijn benq lcd uit 2006, een logitech pc speakersetje, en een niet onaardig jvc minisetje uit 1995. volgens mij klinkt elke set van 300 euro beter dan dat alles ;)

• The Eagle

The Eagle

mr.paaJ schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:48:
[...]

Daar ben ik het niet direct mee eens (:p) maar daar ging het dan ook niet om. Ik weet niet waar de TS vandaan komt maar even je eigen CD'tje draaien kan overal, daar hoef je niet speciaal voor naar Rotterdam waar waarschijnlijk ook nog eens precies dezelfde soort verkopers staat...
Tuurlijk kun je overal wel een cd'tje draaien. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ook echte luistertests kunt doen - zeker niet met al die herrie in een MM waar de verkopers Slam FM of een R&B cd interessanter vinden als een klant ;)
Bovendien: in de MM of de BCC staan echt geen verkopers die echt verstand hebben van hifi. Die zullen er ook niet komen, want high-end wordt bij beiden niet verkocht en als je er echt verstand van hebt als verkoper, wil je ook in een winkel werken waar echt goed spul verkocht wordt en niet tussen een stel schreeuwerige pikkies bij de MM ;)
Overigens zou ik, als je het bij een kant-en-klare oplossing zoekt, de 2.1 sets lekker laten varen en een 2.0 mini-set zoeken die in je budget past. Daarbij denk ik aan iets zoals de Yamaha MCR 755 waar gelijk een BR-speler in zit, of een iets lagere variant (MCR550) als je al een speler of PS3 hebt.
Klinken al veel beter omdat je niet de crossover naar de subwoofer in het duidelijk hoorbare gebied hebt zitten.
^^^ I second that. Beter een goede 2.0 dan een budget 2.1 :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 04-06-2012 20:39 ]

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 19:02
Lumics schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:35:
[...]

Je hoort het verschil tussen een all-in-one panasonic/samung/lg waarcshijnlijk niet. Het verschil tussen een degelijke versterker met een paar goede monitoren hoor óók jij! Met een budget van 400 euro kan je een leuke versterker + monitoren krijgen op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/564244398
+
http://link.marktplaats.nl/564061311

Binnen 2 minuten gevonden. Er zitten genoeg pareltje tussen op MP, maar je moet wel even zoeken en weten wat te combineren valt.
Helemaal met je eens. Ik heb nu in 3 jaar tijd 3 speakersets aangeschaft, maar het is mijn hobby en waarschijnlijk ook enigszins die van jou. Dus wij weten inmiddels het één en ander.
Als leek is het een veel grotere stap om iets 2de hands aan te schaffen. Dit zou ik zelf 3 jaar geleden namelijk ook nooit doen en nu is nieuw voor mijn geen optie meer aangezien degelijke Hifi apparatuur toch decennia mee gaat.
Pagina: 1