Toon posts:

HP versus CAnon printers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds op zoek naar een nieuwe printer hoofdzakelijk voor kleuren foto's

Hp versus Canon, lijkt erop dat HP net iets betere kwaliteit levert en een stuk zuiniger is met zn inkt.

Maar ben ik de enige die zich zo doodergert aan het hele driver gebeuren van HP, mijn huidige HP pirneter gebruikt meer dan 10 processen, die kun je dan wel uitzetten als t moet, maar het bl;ijft een grote chaos, ik hoop dat canon dit beter oplost, en dan wil ik best voor een klein beetje minder kwaliteit gaan.

Verwijderd

Wat ik aan reviews op internet heb gelezen is juist dat de Canon beter scoort wat betreft fotoprinten. Heb recentelijk daarom ook een Pixma 5250 aangeschaft.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:33
Canon is goedkoper in aanschaf van nieuwe cartridges, print naar mijn mening betere foto´s en heeft software die minder processen en geheugen gebruikt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:21
Canon is naar mijn mening degelijker, neemt niet weg ik allebei de merken gewoon criminelen vindt met hun 7mililiter inkt cartridges

Waar vroeger gewoon 30ml of 35ml in zat.
3000euro per liter inkt belachelijk, duurder als goud..

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:51:
Canon is naar mijn mening degelijker, neemt niet weg ik allebei de merken gewoon criminelen vindt met hun 7mililiter inkt cartridges

Waar vroeger gewoon 30ml of 35ml in zat.
3000euro per liter inkt belachelijk, duurder als goud..
Tja, dat is natuurlijk ook weer waar, zelf fotos afdrukken is vele malen duurder dan bij de online afdrukservice.

En zelf vullen is geen optie meer als je fotos van top kwaliteit wil afdrukken. Daarnaast is het vereistte papier ook nog duur. Als mijn dochter geen grafische opleiding deed zou ik ook geen eigen printer meer kopen. Maar ze kan niet zonder.

Al met al allemaal bedankt voor de input, ik ga voor een Canon Pixma 5350, die zou moeten voldoen.

• InflatableMouse
  • Laatst online: 22-12-2025
Doe je een goede keuze aan denk ik. Voor mij is het ook Canon all the way.

Ik heb beide gehad en elke HP printer was een teleurstelling, niet op de minste plaats in kwaliteit van de afdrukken, alhoewel dat van het laatste model wat ik had wel gewoon goed was. Drivers zijn wel beter van Canon. Ik vind ze bij HP wel een stelletje schrale honden want de meeste (met name budget) toners en cartridges die meegeleverd zijn zitten maar voor de helft vol, iets wat vaak niet duidelijk is bij de aanschaf.

Wat er ook nog bij komt is dat de HP cartridges veel te snel uitdrogen waar vaak de auto clean optie in de printer 1) te veel inkt verbruikt en 2) niet goed werkt.

Mijn Canon cartridges drogen vrijwel niet uit en als ze een keer niet goed printen (ik print soms gewoon 6 maanden niet) dan werkt de clean optie wel gewoon zonder extreem veel inkt te verspillen.

Dan tot slot de degelijkheid, HP's degelijkheid laat echt te wensen over. Canon daarentegen zit een stuk deugdelijker in elkaar. Ik heb zelf de MP520, oud beestje maar werkt nog perfect.Ik print weinig en zit pas op m'n 3de set cartridges. Vandaar dat ik ook goed weet hoe het zit met uitdrogen, ervaring uit eerste hand ;).

[ Voor 3% gewijzigd door InflatableMouse op 25-05-2012 10:40 ]

• Mektheb
  • Laatst online: 22:21
Mee eens, ik heb jaren lang al Canons niet alleen vanwege hun uiterlijk, maar ook het gebruiksgemak.
Cardridges zijn helaas wel prijzig.
Pagina: 1