Aanschaf Z/W Printer: Advies s.v.p.

Pagina: 1
Acties:

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Aanschaf Z/W Printer.

Voor een tijdje ben ik op zoek naar een simpel, goedkoop en goedkoop in onderhoud printertje. Onderhoud is ook inclusief cardridges .e.d. Reden:

Voor een tijd ben ik gewoon via google en o.a. Tweakers en andere forums niet echt wijzer geworden wat nu het beste keuze is. Ik kom wel wat leuke goedkope tegen, maar als je dan verder kijkt, dan is zelfs aanschaf van een nieuwe, het goedkoopste optie bij vervanging van cardridges.

Hoofdzakelijke reden is ook dat ik het nu wel zat ben dat ik handgeschreven brieven moet schrijven zoals bijvoorbeeld de Belastingsdienst en nu ook een schijf ter RMA moet sturen en, ja je raad het al, kan het RMA formulier niet indienen :)

Budget: Weinig over te zeggen. Karige "Vakantiegeld" moet er aan geloven.
Eisen:

Zwart / Wit. Ik vind zwit wit al kleur zat geven :)
*Aansluiting moet USB zijn. Kan de LPT bracket niet vinden en word aangesloten bij gebruik. USB is dan handiger.
*Onderhoud vrij of gebruikergemak bij onderhoud.
*Cardridges zijn goedkoop ervan of toner?

Het beste advies, zal ik 1 euro overmaken, zodat jij ja jij! Een lolly kan kopen!

[ Voor 5% gewijzigd door XRayXI op 24-05-2012 01:54 . Reden: Lolly ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goedkoop laserprintertje. Gewoon in de Pricewatch gaan kijken, en wat reviews opzoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• XRayXI
gambieter schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:54:
Goedkoop laserprintertje. Gewoon in de Pricewatch gaan kijken, en wat reviews opzoeken :)
Probleem is gewoon dat ik hoogstens 5 brieven per jaar schijf of uitprint. Gemiddelde is nu maar 2. Pricewatch helpt super veel maar niet alles :)

Bedankt voor je snelle reactie

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• DCBJ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2021
Modest71 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:55:
[...]

Probleem is gewoon dat ik hoogstens 5 brieven per jaar schijf of uitprint. Gemiddelde is nu maar 2. Pricewatch helpt super veel maar niet alles :)

Als het er echt zo weinig zijn zou ik het gewoon op een USB-stick zetten en het printen bij bijvoorbeeld een copyshop. Zonde om voor die 5 printjes een printer te kopen..

Als je toch een printer wilt zou ik toch gaan voor het advies van gambieter, gewoon de goedkoopste laserprinter voor minder dan €50,- kopen.. Voordeel van een laserprinter is dat de inkt niet indroogt, het is dus geen probleem om hem incidenteel te gebruiken. Als je (voor dezelfde prijs) een inktjet koopt en de inkt droogt in omdat je hem een paar maanden niet gebruikt is dat ook wat zuur natuurlijk..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modest71 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:55:

Ga kijken naar een tweedehandse laserprinter. Zolang je nog toners kunt krijgen kun je jaren doen met zo'n printer. Ik doe nu al een jaar of 4 met een toner, en ik print wel wat meer thuis dan jij :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij twee brieven per jaar kan je het beste aankloppen bij vrienden of kennissen.

Koop anders een tweedehands laserprinter met netwerkaansluiting. Ik heb 15 jaar geleden een hp printer gekocht voor EUR 50 incl. twee extra toners en 15k afdrukken verder doet het ding nog steeds zijn werk.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• XRayXI
Wat gaan de reacties snel :)
Dank jullie!

Ik ga dan meer de laserprinters onderzoeken. Man, had ik moeten weten, omdat ik bij Xerox(gaaf bedrijf!) gewerkt heb, via Getronics *facepalm*.

• The Dolf
  • Niet online
Modest71 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:14:
Ik ga dan meer de laserprinters onderzoeken. Man, had ik moeten weten, omdat ik bij Xerox(gaaf bedrijf!) gewerkt heb, via Getronics *facepalm*.
Ga je schamen! ;)

Inkjet printers drogen uit. Laserpinters kan je maanden stil laten staan en leveren nog steeds goede prints. Zelfs oudjes van tien jaar oud.

Gezocht!
Router

• XRayXI
The Dolf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:19:
[...]

Ga je schamen! ;)

Inkjet printers drogen uit. Laserpinters kan je maanden stil laten staan en leveren nog steeds goede prints. Zelfs oudjes van tien jaar oud.
Oh man, schamen zeker! :D
Ik zit naar deze te kijken: V&A aangeboden: HP LaserJet 4100TN

Moet vandaag in Arnhem zijn.
Ik edit zo wel even, even zoeken naar de prijs van de Toners.

/Edit: Oef, 80euro?

• The Dolf
  • Niet online
Even snel gekeken.
Bij 123inkt kost een cartridge EUR 58 en staat voor 11k afdrukken.
Bij uw gebruik zit u de komende 5500 jaar goed.

Gezocht!
Router

• XRayXI
The Dolf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:36:
[...]

Even snel gekeken.
Bij 123inkt kost een cartridge EUR 56 en staat voor 11k afdrukken.
Bij uw gebruik zit u de komende 5500 jaar goed.
Hahaha grappig, maar zo waar :)
Ik klik net op 123inkt(poeder?) en zag het staan met een HP nummer.

Ik heb de aanbieder in V&A een email gestuurd of hij bereid is om mij te SMSzen en mijn schema doorgegeven in Arnhem. Ik hoop dat hij thuis is morgen vandaag :)

Dank U !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort ding hebben we tegenwoordig adviesfora.

Move OH -> Componenten Aankoopadvies

Oslik blyat! Oslik!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 03:30
Ik zou zeer zeker niet een tweehandse laserprinter voor €80 halen aangezien je een nieuwe voor ~€55 thuisbezorgd hebt. Het is nou niet bepaald dat je hoge eisen stelt dus de goedkoopste volstaat en ook met de half gevulde toners die je er bij krijgt kun je er jaren mee doen met dat verbruik. Als student waar veel te veel verslagen van worden verwacht heb ik zelfs een anderhalf jaar gedaan met de halfvolle toner van de Samsung ML2010 :P

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 06:50
De simpelste laserprinter van Samsung is idd een aardige keuze. Toner droogt niet uit en uit de doos print je zeker 500 pagina's dus goed voor 100 jaar plezier. :+

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die 4100 tn is praktisch onversleitbaar. netwerkkaartje 2 papier bakken. maar usb twijfel ik serieus even aan

Iperf

Pagina: 1