Toon posts:

Radeon in Computer!Totaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel topics over videokaarten gelezen te hebben op dit forum had ik besloten een Radeon videokaart te kopen.
Maar nou zag ik in de Computer!Totaal van april het volgende staan:
"En de Radeon van ATI? Helaas kunnen de Radeon-kaarten op het moment niet echt overtuigen. De prijs ligt boven die van de GeForce 2 GTS, terwijl de prestaties over het algemeen net iets lager liggen. Pas als de prijs van de Radeon omlaag gaat, wordt het een goed alternatief. "
De C!T voorkeur ging uit naar de ASUS V7700 Pure of Creative 3DBlaster Geforce 2 GTS.

Nou begin ik weer te twijfelen, GTS of Radeon? :?

Iemand een mening over deze review?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij is dit hetzelfde getouwtrek als amd vs. intel.. de 1 vind de radeon beter en de ander de geforce..

enneh.. hoe zit he tdan met de beeldkwaliteit.. ik heb dat stukje in C!T ook gelezen en ze hebebn het alleen maar over snelheid, niet over de beeldkwaliteit.. lijkt me ook wel belangrijk..

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:27
Van wanneer dateert die review? Tegenwoordig is de Radeon namelijk GOEDKOPER dan de GF2 GTS/PRO/ULTRA... Daar komt nog eens bij dat ie beter DX8 ondersteund, veeeeeeeeeeeel betere beeldkwaliteit vooral in 2D... Hij is in de lage resoluties wat trager als de GF2, maar in de hogere resoluties maakt het weinig tot geen zak uit...;)

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

heemmmzzz :?

ik dacht dat de radeon juist goedkoop was? :? Maar in ieder geval presteerd de radeon in veel gevallen beter in 3dmarks2001 dan de geforce gts. Ook de 2d kwaliteit is beter dan de geforce gts. Maar laat ik tot de eind conclusie komen dat het elkaar niet veel ontloopt. Persoonlijke voorkeur zal dus de doorslag geven dan.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Wees gerust, waarschijnlijk is dat artikel gebaseerd op de oude Radeonprijzen, ATI heeft onlangs forse prijsverlagingen toegepast, dus op dit moment is de Radeon net zo aan te bevelen als de AsusV7700, het zijn beide klasse kaarten, die met wisselende resultaten strijden om de beste kaart:)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 11:31 schreef rick_h het volgende:
enneh.. hoe zit he tdan met de beeldkwaliteit.. ik heb dat stukje in C!T ook gelezen en ze hebebn het alleen maar over snelheid, niet over de beeldkwaliteit.. lijkt me ook wel belangrijk..
Klopt, ze kijken in die test alleen naar de snelheid.
Ik vind beeldkwaliteit toch wel een stuk belangrijker dan snelheid.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Heb zelf een GF2-pro, maar ik zou als ik nu een kaart moest kopen toch echt voor de radeon gaan!!! Je kan er gewoon veel meer mee (ViVO), snelheid is prima een de BeedKwaliteit is veel beter.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 00:46
De Radeon 64 mb DDr (oem) is te krijgen voor 550 gulden, de retail versie ligt bij de 600 gulden, en heeft sneller geheugen (5,5ns van samsung dacht ik), en is iets hoger geclockt op 183/183 tegenover 166/166 van de oem versie,

de retail versie is meestal wel tot de 210 over te clocken, en de oem tot de 200, zonder extra cooling ofzo.

Mijn oem loopt op 205/205 stabiel

De retail heeft ook meer software, (video editing --> Ulead) persoonlijk zou ik de retail kopen, hij is niet veel duurder, maar redelijk wat extra's.

De beeldkwaliteit is veel beter als die van de Geforce 2. Helemaal met de nieuwste drivers, die een 128 tap anisotropic filtering ondersteund, tegenover 16 bij de geforce (correct me if I'm wrong), bekijk de screenies voor ut verschil maar bij www.rage3d.com
De nieuwe drivers zijn nu ook beter geoptimaliseerd voor 3d mark 2001, maar dat heb ik nog niet getest. Er zijn wel veel positieve geluiden over.
Maar nature zal nog wel neit werken :(

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het irriteerde met meteen dat artikel, de prijzen zijn begin februari gedaald (van de Radeon) dus of ze plaatsen wel erg oude verhalen, of ze zijn te lui om ff een al geschreven verhaal up-te-date (als is het maar met een extra tekstblokje)

Stelletje sukkels.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Idd, maar ook al zou de prijs hoger liggen, de beeldkwaliteit van de Radeon is hoger, en das voor mij toch heel belangrijk

It seemed like a good idea at the time

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Yep .. beeldkwaliteit is voor mij ook een stuk belangrijker dan fps'en (tot op zekere hoogte ofcourse ;) ) ..

Btw Computer!Totaal is een blad dat ik las toen ik pas begon te rotzooien met computers. Al snel daarna ben ik overgestapt op C'T (en daarna internet) omdat naar mijn mening die gasten van Computer!Totaal vaak achter de feiten aanlopen, wat hier ook wel weer blijkt :( . Ik zou m'n informatie dus liever van het internet afhalen dan uit een blad als Computer!Totaal (no offense, zo slecht is het blad nu ook weer niet maar aan reviews heb je een stuk meer).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm,
ik begin er ook al aan te denken m'n Computer!Totaal abbo op te zeggen.
Ik ontvang nu eigenlijk toch maar uit gewoonte.
C'T lijkt me wel wat.

• hjs
  • Niet online

hjs

Op maandag 26 maart 2001 12:39 schreef Bomberman het volgende:
Yep .. beeldkwaliteit is voor mij ook een stuk belangrijker dan fps'en (tot op zekere hoogte ofcourse ;) ) ..

Btw Computer!Totaal is een blad dat ik las toen ik pas begon te rotzooien met computers. Al snel daarna ben ik overgestapt op C'T (en daarna internet) omdat naar mijn mening die gasten van Computer!Totaal vaak achter de feiten aanlopen, wat hier ook wel weer blijkt :( . Ik zou m'n informatie dus liever van het internet afhalen dan uit een blad als Computer!Totaal (no offense, zo slecht is het blad nu ook weer niet maar aan reviews heb je een stuk meer).
je hebt gelijk, (bijna) alle reviews van C!T staan toch eerst op hardwareinfo en de rest is niet intressant :) moet ik nog ff over nadenken (voor die 75,- gld per jaar)

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dan wel de Duitse C't, want dikker dan de Nederlandse en meestal een maand eerder met nieuws.

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 12:07 schreef hjs het volgende:
Het irriteerde met meteen dat artikel, de prijzen zijn begin februari gedaald (van de Radeon) dus of ze plaatsen wel erg oude verhalen, of ze zijn te lui om ff een al geschreven verhaal up-te-date (als is het maar met een extra tekstblokje)

Stelletje sukkels.
Voorheen waren ze wel redelijk goed met video-reviews maar de laatste 18 maanden beginnen ze behoorlijk te sukkelen. Ik denk dat het ook komt doordat FastGraphics niet meer bestaat. En dat ze geen reviewer hebben die nog op de hoogte is van de laatste stand van zaken. Hierdoor moeten ze mischien artikelen inkopen en loop je als maandblad in een wereld waar elke 6 maanden nieuwe kaarten worden gepresenteerd snel achter de feiten aan.
Let wel dit is geen excuus voor ze.......
Mischien wordt het tijd voor een nieuwe video reviewer bij ComputerTotaal.

BTW als ik moest kiezen tussen een GF2 of een Radeon dan zou ik een GTS nemen. Maar ik speel dan ook hoofdzakelijk/alleen spellen en doe een beetje internet thuis. DVD en hoogwaardige 2D zijn voor mij niet interessant. Of de Radeon beter is in Dx8 betwijfel ik omdat ik in de T&L engine van de Radeon eerder problemen zie omdat die toch redelijk geavanceerd is t.o.v. de GTS. En ik denk juist dat je daarom in sommige spellen last kunt hebben van incompatibiliteit waardoor je de HWT&L moet uitschakelen om een spel te spelen.
Ik denk dat DOT3 (heeft de Radeon ook dacht ik) veel belangrijker is dan T&L. Ik heb bijvoorbeeld in Serious SAM het effect van multiple lights gezien en dat is best wel mooi, maar met 1 light kom je ook heel ver. Ik vind de impact van DOT3 (Kyro 2, GF2, Radeon) veel belangrijker. Daarnaast is de 16bits van de Radeon ook niet echt sterk (Kyro 2, V5 en GF2 is wel goed), wat voor mij als spelletjes fanaat toch nog steeds belangrijk is.
Maar goed, ik heb zelluf dan ook een V5 (zonder DOT3) en ben daar erg tevreden over, ook al wordt ie links en rechts voorbij gesjeest in fps door de GF2 en Radeon.

• hjs
  • Niet online

hjs

Maar die Eric Ballegoie zit toch nog steeds bij C!T :? dat is de man van Fastgraphics, denk dat ie meer belangstelling heeft voor mp3 produkten tegenwoordig (ofzo).

Whow, ik ben een tijdje niet hier geweest, maar ik denk jij ook niet Slashhead :)
Beetje veranderd :D

Verwijderd

Computertotaal is een goed blad voor als je graag achtergondinfo wilt.
En, inderdaad is het de laatste maanden minder aan het worden. Vooral die stukken van Vuiks Vertier zuigen.
Het feit dat de uitspraak van de Radeon een misser is ligt puur aan het medium tijdschrift (The medium is the message). Een kleine navraag bij ATI was zeker op z'n plaats geweest.

Verwijderd

Nee daar ben ik al een tijd niet meer geweest. Ik vraag me dan toch af hoe het nu komt dat al die reviews dan zo oppervlakkig zijn geworden. Ik wist niet dat die site alweer/nog in de lucht was. Je hoort er helemaal niks meer van. Maar goed, al die NVidia kaartjes die op de frontpage blinken zegt mischien ook wel wat over de Radeon conclusie.

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik kan met de nog herrineren dat Eric erg enthousiast was over de Radeon toen ie er aan kwam (alweer een jaar terug). Dacht toen nog wat lult die vent raar, een videokaart van ATI :? dat kan nooit wat zijn :+

De laatste tijd was ie erg enthousiast over Gainward, hoe zou dat nu toch komen >:) , maar dat is denk ik nu wel weer over :)

Verwijderd

Volgens mij schrijft Jeroen de Jager ook nog wel eens wat over videokaarten. Ik vind zijn artikelen een stuk beter dan die van Eric van ballenogwat.

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je nu bij Fastgraphics kijkt zijn de artikelen van de GF3 en de Kyro2 van de hand van Koen Crijns (is dat niet ook die vent van hardwareinfo? )
ja dus, kijk en verglijk
http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=133
&
http://www.fastgraphics.com/reviews.php?id=36

engels en nederlands.
Met andere woorden Fastgraphics is gewoon hardwareinfo in het engels :(

Hardware info
Een team van drie verslaggevers van Hardwareinfo.net reisde af naar Hannover om daar het laatste nieuws te vinden
FG
The HWI Group went to the CeBit with a team of three men to gather the latest news.
Laat me raden, Koen, Eric en Frank Everaardt.

Verwijderd

Dat artikel zuigggggtttt.....
:Z

Er wordt alleen op performance ingegaan, en ja, daarin is de GeForce de betere keus.

Maar volgens mij bestaan beeldkwaliteit, features en prijs ook nog (kan zijn dat ik me vergis hoor :o))

Ik ga voor de Radeon >:)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op Reactorcritical en Ixbt-labs waren de 1e previews van de Radeon te lezen, dat het toen om een veelbelovende kaart ging was gelijk duidelijk.

Deze reviewers blinken soms uit met uitstekende in depth reviews.

Dat gepiel van CT, ze vergeten meer dan de helft wat de Radeon de moeite waard maakt!

Niet op voorraad.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 26 maart 2001 14:27 schreef hjs het volgende:
Maar die Eric Ballegoie zit toch nog steeds bij C!T :? dat is de man van Fastgraphics, denk dat ie meer belangstelling heeft voor mp3 produkten tegenwoordig (ofzo).

Whow, ik ben een tijdje niet hier geweest, maar ik denk jij ook niet Slashhead :)
Beetje veranderd :D
Ik kwam daar vroeger ook vaak .. ben er toevallig laatst (paar weken terug) nog geweest maar toen was er nog gewoon de oude lay-out. Hopelijk update ie de site nu iets vaker dan 1 keer in de 3 maanden ;) ...

PC Specs

• hjs
  • Niet online

hjs

Op maandag 26 maart 2001 15:51 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Ik kwam daar vroeger ook vaak .. ben er toevallig laatst (paar weken terug) nog geweest maar toen was er nog gewoon de oude lay-out. Hopelijk update ie de site nu iets vaker dan 1 keer in de 3 maanden ;) ...
Ik weet dat hij serverproblemen had (de laatste tijd zat ie ergens en verwachte van de systeem beheerder bij dat bedrijf dat die wel alles zou doen voor hem, nou dat gebeurde dus niet (die vent heeft wel wat beters te doen vermoed ik ;) (gewoon een bedrijf dat dingen verkoopt dus, geen vuurwerk oid)) nu zit is op een andere server, samen met hardwareinfo en DVDzone.nl zitten ze in de HWI Group. (little inside info wat ik heel toevallig weet)

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Op maandag 26 maart 2001 13:58 schreef Wekkel het volgende:
Dan wel de Duitse C't, want dikker dan de Nederlandse en meestal een maand eerder met nieuws.
Een maaand wat dacht je van deze Duitse C't 25/2000 4.12/-17-12.2000 en Nederlandse C't maart 2000. Bijna helemaal hetzelfde alleen duitse is goedkopeer:) en dikker:) en duits:(

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 11:48 schreef paragon het volgende:
Heb zelf een GF2-pro, maar ik zou als ik nu een kaart moest kopen toch echt voor de radeon gaan!!! Je kan er gewoon veel meer mee (ViVO), snelheid is prima een de BeedKwaliteit is veel beter.
Ik heb dus precies hetzelfde, een Radeon zou gewoon veel beter passen in mijn bakkie!
Pagina: 1