Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oranjeknaller gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien binnenkort alles weer in het teken van ''ons'' oranje staat zullen wel weer de nodige reclamefolders met mooie aanbiedingen op de mat vallen. En waar ik ze meestal doorschuif naar vrouwlief, kijk ik ze nu eerst zelf even in omdat we toe zijn aan een nieuwe tv.

Alleen nu de vraag welke! Ongelofelijk wat een drama. Na een aantal uren hier gespendeert te hebben ga ik jullie deze kwestie voorleggen in de hoop hier uit te komen of in ieder geval de goede richting opgestuurd te worden.

Budget: 1500 euro

Wij gebruiken de tv enkel voor tv-kijken. Geen games of PC dus.

We kijken via UPC maar geen HD zenderpakket. (Niet van plan ook)

We zitten op een afstand van dik 5 meter!

Geen plasma.

En de voorkeur ligt bij samsung, vraag me niet waarom dus trek je hier niet te veel van aan.

Hopende een paar goede trappen richting mijn doel! _/-\o_

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik trap je eerst maar eens gewoon naar het juiste subforum...

>CEA

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:05
Je hebt niet veel eisen. In principe voldoet elke tv.
Heb je wel digitale TV van UPC? Of alleen analoog.
5 meter afstand.. dan zou ik wel voor minimaal 50 inch gaan.

Is dit misschien iets?
pricewatch: Samsung UE55ES6100
55inch

[ Voor 29% gewijzigd door Jimster op 24-05-2012 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:09:
Ik trap je eerst maar eens gewoon naar het juiste subforum...

>CEA
Excuses voor mijn onbenulligheid.
Jimster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:14:
Je hebt niet veel eisen. In principe voldoet elke tv.\
Heb je wel digitale TV van UPC? Of alleen analoog.
5 meter afstand.. dan zou ik wel voor minimaal 50 inch gaan.

Is dit misschien iets?
pricewatch: Samsung UE55ES6100
55inch
Is zeker een mooie serie. Had hier al eens eerder naar gekeken bij de media markt.

Nu heb ik eens naar de specs gekeken en volgens mij zit alles er zowat op. Niet dat ik het (veel) zal gebruiken.

Ik heb idd digitale TV van UPC

Ik zie zoveel verschillende tv's dat ik door de bomen het bos niet meer zie en hoop op nog wat reacties.

Alvast erg bedankt voor je reactie Jimster!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Een tv dan 1500 euro en dan geen HD-zenderpakket. Tsjaa :+

Zelfs het verschil met de UPC mediabox en een mkv van 720p zie je al meteen! En dat is ook op een 50 inch tv met 5 meter afstand.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is het handig om te weten wat je op dit moment voor tv hebt staan. En dan met name het formaat en reden van vervanging (lopen jullie bijvoorbeeld tegen beperkingen aan, mis je bepaalde functionaliteit of gewoon tijd voor wat nieuws?) Als op dit moment rond de 40" prima bevalt dan heeft het met je bescheiden eisenpakket niet veel zin om een veel grotere tv aan te schaffen. Het budget lijkt mij erg ruim en ik zou in jouw situatie niet zoveel uitgeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Luit op 24-05-2012 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Japperrrr schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:28:
Een tv dan 1500 euro en dan geen HD-zenderpakket. Tsjaa :+

Zelfs het verschil met de UPC mediabox en een mkv van 720p zie je al meteen! En dat is ook op een 50 inch tv met 5 meter afstand.
Ik kijk niet zoveel tv en van mijn vrouw hoeft het HD (nu nog) niet zo.

De zin: ''Zelfs het verschil met de UPC mediabox en een mkv van 720p zie je al meteen! En dat is ook op een 50 inch tv met 5 meter afstand''. Zul je even moeten uitleggen want ben toch een beetje een noob.
Luit schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:31:
Misschien is het handig om te weten wat je op dit moment voor tv hebt staan. En dan met name het formaat en reden van vervanging (lopen jullie bijvoorbeeld tegen beperkingen aan, mis je bepaalde functionaliteit of gewoon tijd voor wat nieuws?) Als op dit moment rond de 40" prima bevalt dan heeft het met je bescheiden eisenpakket niet veel zin om een veel grotere tv aan te schaffen. Het budget lijkt mij erg ruim en ik zou in jouw situatie niet zoveel uitgeven.
De tv die we nu hebben is ons oudje van nog geen 65 cm doorsnee. Nog een ouderwetse dikke beeldbuis. Dus jah, zeker aan vervanging toe.
En in de tussentijd zijn we verhuisd naar een andere woning, waar we op veel grotere afstand zitten.

Aangezien we nu een tv willen die past bij onze kijkafstand heb ik ook een budget gemaakt van 1500. Ik dacht hier in ieder geval wat ruimte te geven iets goeds aangeprezen te krijgen. Niet een tv met veel nare kwaaltjes als clouding, backlight bleeding, ghosting enz...

Hopende in dit bos een paar goede bomen tegen te komen wens ik jullie heel veel dank en ik wacht met smart op een eventuele reactie

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:07:
[...]

Ik kijk niet zoveel tv en van mijn vrouw hoeft het HD (nu nog) niet zo.

De zin: ''Zelfs het verschil met de UPC mediabox en een mkv van 720p zie je al meteen! En dat is ook op een 50 inch tv met 5 meter afstand''. Zul je even moeten uitleggen want ben toch een beetje een noob.

[...]

De tv die we nu hebben is ons oudje van nog geen 65 cm doorsnee. Nog een ouderwetse dikke beeldbuis. Dus jah, zeker aan vervanging toe.
En in de tussentijd zijn we verhuisd naar een andere woning, waar we op veel grotere afstand zitten.

Aangezien we nu een tv willen die past bij onze kijkafstand heb ik ook een budget gemaakt van 1500. Ik dacht hier in ieder geval wat ruimte te geven iets goeds aangeprezen te krijgen. Niet een tv met veel nare kwaaltjes als clouding, backlight bleeding, ghosting enz...

Hopende in dit bos een paar goede bomen tegen te komen wens ik jullie heel veel dank en ik wacht met smart op een eventuele reactie
Het grootste voordeel van een nieuwe TV, zou de veel hogere resolutie zijn. Scherper beeld dus.
Zonder HD zender pakket is het zonde van je geld.

Als je wilt weten hoe groot het verschil is, kijk dan eens een youtube filmpje fullscreen.
Gebruik de kwaliteit instelling (zie plaatje) om de resolutie te veranderen.
1080p is HD, 360p is wat je ziet zonder HD zender.
Afbeeldingslocatie: http://www.quickonlinetips.com/archives/wp-content/uploads/youtube-resolution.png

TheS4ndm4n#1919

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Is dan dan wel een plasma tv die maar half hd-ready is en nieuw maar 350 euro kostte ;)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

gezien je kijkafstand kun je best een 46"+ scherm kwijt... maar wil je dat ook? Op het moment heb je voor minder dan €1200 een 60" Sharp LED toestel waar weinig mis mee is, geniaal voor het aankomend voetbal maar voor rustig af en toe TV kijken misschien wat over de top.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn keuze gemaakt en gisteren bij de MM gekocht. Het is een Samsung ue55es6100 geworden! Hij stond voor 1549 voor 1324 omdat het vakantiepremie weken zijn. En daar heb ik nog wat vanaf gekregen. Nu 1250 voor de TV betaald. En dan heeft Samsung ook nog een cashback actie van 100 euro! :P Daar heb ik een HT-E5500 blue ray Home Entertainment Set bijgekocht. Nu ben ik zeer tevreden voor de prijs/afmeting en kwaliteit. Gisteren alles aangesloten en (ben ook niet zo veeleisend) ziet er top uit.

Nu heb ik er verder niet veel verstand van en ga ik me flink verdiepen hierin maar heeft iemand alvast wat eerste tips voor me. Merkte gisteren bij de uitzending van BNN dat er rechtsonder een grote plek verkleuring zat. Maar dan alleen op dat net. Heel vaag. Gezocht hier en er stond dat het contrast waarschijnlijk te hoog staat. Hoe hoog is eigenlijk de max voor contrast als je het goed in wilt stellen? Of laat ik het anders zeggen, hoe stel ik de TV zo in dat ik er het maximale uithaal. Vind het nu ook mooi, dus wil niet gaan kalibreren ofzo want daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Bedankt voor jullie steun en expertise. groetjes truckermich

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

standaard redelijk goede instelling: cinema en dan kleur op warm.

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:46:
standaard redelijk goede instelling: cinema en dan kleur op warm.
Thanx! Vond het er idd al prima uitzien.

Nu heb ik een cashback actie waar ik de originele barcodes moet meesturen. Zal ik dat aangetekend doen? Of kan dat niet bij een postbus?

Zal ik eventueel nog kopie maken van deze barcodes?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zit op 4 meter afstand van mijn 46" scherm en het mag best wat groter zijn. Ik zou minimaal 46" aanhouden, liever wat groter.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zelf een kopie bewaren is wel verstandig denk ik maar ipv de barcodes is een foto van het serienummer achterop het toestel volgens mij ook toegestaan, mocht het misgaan. Het gaat er immers om dat ze kunnen controleren of het toestel bij de juiste leverancier vandaan komt.

• zeef
  • Laatst online: 18-11 21:50
[...]
Op een 'dikke beeldbuis' zie je geen verschil tussen SD en HD. Maar op je nieuwe 505" Samsung is dat een verschil van dag en nacht. Voetbal in Full HD : je weet niet wat je ziet. :)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:01:
[...]
Zal ik eventueel nog kopie maken van deze barcodes?
Maak foto's of scans van alle bonnen, bewijzen, barcodes, dozen en serienummers als je nieuwe spulletjes in huis haalt. Bewaar die foto's ergens buitenshuis, zodat je in geval van diefstal, brand of andere rampen altijd de juiste gegevens kan overleggen aan verzekering, politie of wie dan ook.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:08:
Ik zit op 4 meter afstand van mijn 46" scherm en het mag best wat groter zijn. Ik zou minimaal 46" aanhouden, liever wat groter.
We zijn inmiddels voor een 55 inch gegaan en bevalt super idd!
mr.paaJ schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:48:
Zelf een kopie bewaren is wel verstandig denk ik maar ipv de barcodes is een foto van het serienummer achterop het toestel volgens mij ook toegestaan, mocht het misgaan. Het gaat er immers om dat ze kunnen controleren of het toestel bij de juiste leverancier vandaan komt.
Oké, dat is dan weer een geruststelling. Dit omdat er de laatste tijden HEEL veel klachten binnen komen over post-NL. Daarom twijfel ik tussen gewoon opsturen of aangetekend. Maar weet niet of dat kan met een postbus en een antwoordnummer.
zeef schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:53:
[...]

Op een 'dikke beeldbuis' zie je geen verschil tussen SD en HD. Maar op je nieuwe 50" Samsung is dat een verschil van dag en nacht. Voetbal in Full HD : je weet niet wat je ziet. :)
Ahum...55'' ;) Maar ben niet zo van het voetbal, maar meer vechtsport _/-\o_ We kijken nu via UPC en ik moet zeggen dat ik het een prima beeld vind! Ondanks dat het heen HD is. Maar ben ook niet zo veeleisend. Misschien in de toekomst.
DeBolle schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:59:
[...]

Maak foto's of scans van alle bonnen, bewijzen, barcodes, dozen en serienummers als je nieuwe spulletjes in huis haalt. Bewaar die foto's ergens buitenshuis, zodat je in geval van diefstal, brand of andere rampen altijd de juiste gegevens kan overleggen aan verzekering, politie of wie dan ook.
Ok, das duidelijke taal. dat ga ik ook doen dan. USB in me vrachtwagentje met alle gegevens! Thanx hiervoor!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb je ooit het verschil gezien tussen SD en HD op een scherm van dat formaat? Als je eenmaal HD hebt gezien wil je niet terug. :P Ongeacht of je nou naar een vechtsport, voetbalwedstrijd of een race kijkt, het verschil is enorm.

[ Voor 30% gewijzigd door S_Chief op 28-05-2012 18:47 ]

• zeef
SChief schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:46:
Heb je ooit het verschil gezien tussen normaal en HD op een scherm van dat formaat? Als je eenmaal HD hebt gezien wil je niet terug. :P
Zelfs mijn technologie hatende vriendin zag het verschil. En dat wil wat zeggen want ze moet niets hebben van al mijn speelgoed. :)

Verwijderd

Topicstarter
SChief schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:46:
Heb je ooit het verschil gezien tussen SD en HD op een scherm van dat formaat? Als je eenmaal HD hebt gezien wil je niet terug. :P Ongeacht of je nou naar een vechtsport, voetbalwedstrijd of een race kijkt, het verschil is enorm.
Haha, daarom! Neej ik heb het wel gezien ja, maar ik zit er totaal niet mee. En zolang mijn vrouw meer op de eurootjes let als HD dan vind ik het prima. Kijk zelf niet zoveel TV vandaar.
zeef schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:47:
[...]

Zelfs mijn technologie hatende vriendin zag het verschil. En dat wil wat zeggen want ze moet niets hebben van al mijn speelgoed. :)
Ze heeft vast wel een BB ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 20:42 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Even iets anders....bel UPC direct even om je pakket opnieuw samen te laten stellen. Dat zal je een paar euro per maand schelen (positief) en je krijg tegenwoordig al 10 HD zenders gratis als je een nieuw pakket afsluit, dus dat betekend ook het EK in HD :)

[ Voor 12% gewijzigd door DjVe op 28-05-2012 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
DjVe schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:54:
Even iets anders....bel UPC direct even om je pakket opnieuw samen te laten stellen. Dat zal je een paar euro per maand schelen (positief) en je krijg tegenwoordig al 10 HD zenders gratis als je een nieuw pakket afsluit, dus dat betekend ook het EK in HD :)
KIJK, dat zijn nou te gekke tips!

Maar wat moet ik dan zeggen tegen die dame/heer van UPC (we hebben hier ook een UPC winkel in Dordrecht)

Als ik zeg dat ik mijn pakket opnieuw wil samen laten stellen maar ik er precies in wil wat ik nu al heb dan zeggen ze zeker dat er niks aan gedaan wordt. Strategie nodig hiervoor?

Ik heb ook nog een ouderwetsche grijze kast, misschien dat ik dan een zwarte (betere?) krijg?

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:19:
[...]

Haha, daarom! Neej ik heb het wel gezien ja, maar ik zit er totaal niet mee. En zolang mijn vrouw meer op de eurootjes let als HD dan vind ik het prima. Kijk zelf niet zoveel TV vandaar.

[...]

Ze heeft vast wel een BB ;)
Nee, een nokia 6300i. Echt waar.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:47:
[...]

KIJK, dat zijn nou te gekke tips!

Maar wat moet ik dan zeggen tegen die dame/heer van UPC (we hebben hier ook een UPC winkel in Dordrecht)

Als ik zeg dat ik mijn pakket opnieuw wil samen laten stellen maar ik er precies in wil wat ik nu al heb dan zeggen ze zeker dat er niks aan gedaan wordt. Strategie nodig hiervoor?

Ik heb ook nog een ouderwetsche grijze kast, misschien dat ik dan een zwarte (betere?) krijg?
Je kan bellen en zeggen dat eigenlijk wilt overstappen naar een andere provider, maar dat je wel tevreden bent met UPC. Ze doen dan altijd wel aanbod. Tevens heeft een groot deel van de UPC klanten een tariefswijziging gekregen per 1-6, dus dat is ook een reden om "op te zeggen/pakket opnieuw samenstellen". Je zal dan inderdaad een andere decoder krijgen met een HDMI aansluiting, of je moet direct kiezen voor een CI module die je in de tv kan schuiven! Dan heb je ook geen last meer van verschillende afstandsbedieningen en trage menu's :)

Verwijderd

Topicstarter
zeef schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 02:07:
[...]

Nee, een nokia 6300i. Echt waar.
LOL haha, ik geloof je. Maar als je zou zeggen, schatje wil je misschien een BB? Oehhhhh ;-)
DjVe schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:10:
[...]

Je kan bellen en zeggen dat eigenlijk wilt overstappen naar een andere provider, maar dat je wel tevreden bent met UPC. Ze doen dan altijd wel aanbod. Tevens heeft een groot deel van de UPC klanten een tariefswijziging gekregen per 1-6, dus dat is ook een reden om "op te zeggen/pakket opnieuw samenstellen". Je zal dan inderdaad een andere decoder krijgen met een HDMI aansluiting, of je moet direct kiezen voor een CI module die je in de tv kan schuiven! Dan heb je ook geen last meer van verschillende afstandsbedieningen en trage menu's :)
Dus dan doe ik alles met mijn eigen TV afstandsbediening? Kan ik dan nog wel live TV pauzeren? Of films opnemen? Pff, ga wel het forum afstruinen haha. Thanks (again)
-------------------------------------------

Oké, net even contact gehad met UPC. Ze kunnen niks voor me doen, tenzij ik 7 euro bijbetaal dan krijg ik een decoder met HDMI aansluiting en 10 HD zenders.

Ik betaal nu 55 euro voor: 25 MB Internet-Bellen-Digitale TV Royaal (met extra zender waaronder kinderzenders voor mijn kindjes)

Dat kostte destijds (19-02-2011) EURO: 37,95 + Kabel TV en Radio (verplicht) EURO: 17,05 Totaal: EURO:55

En dit vond ik eigenlijk wel zat! Als ik nu 7 euro bijbetaal dan heb ik 50 MB Internet-Bellen-Digitale TV Royaal

Wat nu? Ze gaan volgens mij echt niet die grijze kast innemen, een zwarte ervoor terug geven en 10 HD zenders voor niks!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik een zwarte kast. Ben naar de UPC winkel gegaan en het probleem van kwaliteitsverlies uitgelegd. Toen kon de medewerker mij geen kast bieden, maar wel als ik een pakketje van 10 HD zender erbij zou nemen. Dan kwam er 6,50 bij. Dus ik gewoon gezegd dat ik klant ben, en minimaal dezelfde kwaliteit wil als ik had voordat ik een nieuwe tv had gekocht. En toen kon het ineens wel! Toen kreeg ik de nieuwe kast gewoon mee.

Alleen nu heb ik wel een nieuwe vraag. Kan ik de TV aansluiten op mijn modem om dus te kunnen internetten op mijn TV? De man van UPC zei dat dat niet kon! En daar dus echt een andere modem, inclusief ''duurder'' pakket aan voor te moeten schaffen! Daar kwam ook 17,50 eenmalige omruilkosten voor bij. Dit terwijl ik in principe nu de zwarte kast al ''gratis'' heb geregeld via de UPC winkel.

De huidige modem is een Arris-TM402B en ik zie maar 1 ethernet aansluiting 10/100

Wederom een strategie?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 12:26 ]

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Moet wel kunnen, maar probeer het gewoon even :+
Maar een router is geen overbodige luxe in zo,n geval. Handige van die nieuwe internetkastjes van upc is dat je 4 keer bekabeld uit krijgt en wifi. scheelt je dus weer een router kopen.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Truckermich, heb je thuis dan nog geen draadloos internet? Zo ja dan kan je de tv of draadloos verbinden of jeen draad in je router duwen (en andere kant in de tv) :) Mocht je een router nodig hebben, dan zou ik een simpel gevalletje kopen (deze is mij goed bevallen bij verschillende klanten)

Om de kosten hoef je het niet te doen of wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 05-06-2012 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
OLVG schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:30:
Moet wel kunnen, maar probeer het gewoon even :+
Maar een router is geen overbodige luxe in zo,n geval. Handige van die nieuwe internetkastjes van upc is dat je 4 keer bekabeld uit krijgt en wifi. scheelt je dus weer een router kopen.
Hoe zou ik zo'n ding los kunnen peuteren bij UPC? Als ik Bijv. een HD zenderpakket neem en na een maand weer opzeg. Dan kost het me alsnog 17,50 ''omruilkosten'' en voor dat geld heb ik misschien al (bijna) een router. Aan de andere kant. Als het via de UPC modem kan dan scheelt dat natuurlijk weer de ruimte van een router. Anders heb je er weer een stukje technologie bij in huis. Aan de andere kant, via de router kan ik wel met mijn S2 downloaden. Of kan dat ook gewoon via de tv dan? Omdat er WIFI op zit? En als dat kan (noob) moet ik dan wel mijn tv aanzetten om op WIFI te kunnen? Anders heb ik er nog niks aan in principe want download het meest als ik in bed lig :o
DjVe schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:36:
Truckermich, heb je thuis dan nog geen draadloos internet? Zo ja dan kan je de tv of draadloos verbinden of jeen draad in je router duwen (en andere kant in de tv) :) Mocht je een router nodig hebben, dan zou ik een simpel gevalletje kopen (deze is mij goed bevallen bij verschillende klanten)

Om de kosten hoef je het niet te doen of wel ;)
Nee, ik heb geen draadloos internet, ben een supernoob in dit soort dingen. Ik weet pas sinds dat ik mijn S2 heb wat WIFI is en hotspots zijn. ---Shame--- Dus jullie kunnen niet half begrijpen hoe blij ik ben om hier met het een en ander geholpen te worden.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Je zou UPC nog een keer kunnen bellen, maar ik denk dat je weer bot vangt. Kies eieren voor je geld en haal een simpel routertje (zoiets als ik net liet zien). Een router zorgt voor een draadloze verbinding van het UPC modem naar al je apparatuur in huis die een WIFI ontvanger heeft (bijvoorbeeld je TV en je telefoon). Die apparaten kunnen waarschijnlijk best met elkaar communiceren, maar dat zal altijd weer via de router gaan. Het is een soort van centraal punt waar al je netwerkapparatuur bij elkaar komt (en je Internet signaal binnen komt). Bij veel routers is het inprikken met een kabel op het modem van je provider en de code overtypen op je apparatuur die aan de onderkant van de router staat. Vrijwel iedereen kan het ;)

PS: het is ook een stuk beter voor je dataverbruik om je downloads op je telefoon gewoon via wifi te doen....dat gaat namelijk niet van je belbundel af ;)
Pagina: 1