Windows 7 naar nieuwe pc met sysprep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 08:11
Goedendag mensen!

Graag zou ik van jullie wat hulp willen hebben bij een probleem van mij:

Op dit moment werk ik op een computer met verschillende harde schijven en een SSD als hoofdschijf met hierop windows 7.
Nu is het zo dat ik een dezer dagen een pakket binnenkrijg met daarin alle onderdelen voor mijn nieuwe, nog te bouwen pc.

Wat ik graag wil is mijn windows 7 SSD en HDD's overzetten naar dit nieuwe systeem.

Aangezien ik heb gelezen dat er problemen kunnen optreden met betrekking tot de drivers heb ik gekeken naar andere mogelijkheden, waaronder SYSPREP.exe.

Wat ik nu graag zou willen weten is of ik, als ik via sysprep een OOBE start, of ik dan (zoals op internet staat) mijn huidige account en instellingen kwijt zal raken (deze pc heeft 1 account, dit is ook het administrator account); en wat ik kan doen zodat mijn account bewaard blijft.
Ook vroeg ik mij af of ik, als mijn huidige account bewaard blijft, nog steeds kan beschikken over al mijn programma's / games inclusief alle instellingen.

Als ik dit niet voor elkaar kan krijgen via sysprep, zou ik graag willen vragen of jullie nog andere ideen hebben hoe ik toch mijn programma's (dit zijn er niet veel) en eventuele register verwijzingen naar games kan behouden en terugzetten na een verse installatie.

Alvast bedankt,

Edwin

Hieronder nog mijn huidige setup en mijn nieuwe setup:

Oud:Nieuw
Asus moederbord (type is zo niet bekend)Asrock 990fx Extreme 3
Amd Phenom II X4 805AMD FX-6200
6GB ddr2 ram (3x 2GB)16GB Kingston HyperX DDR3-1600
Club3D HD5770Club3D HD7850
Voor de rest blijft alles hetzelfde qua hdd's enzo..
(1x 120gb SSD, 3x HDD (totaal 5TB))

Nogmaals, alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik zou het gewoon proberen, heb het vorige week nog gedaan toen ik van m'n oude laptop naar m'n nieuwe laptop ging. Hij wou eerst niet booten, bleef na het Windows 7 opstartscherm hangen op een zwart scherm met alleen cursor. Toen in veilige modus alle drivers van m'n oude laptop eraf gegooid en tadaa het werkte! Daarna natuurlijk wel de drivers van m'n nieuwe laptop geïnstalleerd ;)

Wat een iets betere methode is: Je zou op je oude hardware naar apparaatbeheer kunnen gaan, en daar de HDD controller, videokaart, geluidskaart e.d. kunnen verwijderen, en dan de HDD aan je nieuwe hardware hangen. Dan gaat ie vanzelf alles opnieuw installeren :)

Wel zorgen dat je vantevoren een backup maakt (maar dat doen goede tweakers wel toch ? 8) ) anders kun je straks op je oude en nieuwe hardware niet meer booten :+

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Toch even een vraagje, wat heb je vorige week gedaan?

Gewoon de harde schijf overgezet of dit met sysprep gedaan?

Waarschijnlijk komt morgenmiddag alles binnen, dus als ik er voor dan nog niet echt uit ben qua sysprep, ga ik het gewoon proberen via de "overzetten en kijken of het werkt" methode :+

Edit:
Ik had namelijk ook gelezen dat veel mensen problemen kregen met windows nadat ze de oude harde schijf hadden overgezet in een nieuwe pc/laptop.

Edit 2:
Nadat ik http://www.sevenforums.co...ransfer-new-computer.html <--- dit gevonden heb, ga ik denk ik van mijn SSD een backup maken en toch de OOBE proberen.

Mijn gebruikers account is nu een standaard account, en er is een nieuwe admin account bijgekomen. (Dit heb ik gedaan omdat de administrator account volgens het artikel in de link word uitgeschakeld na een OOBE).

[ Voor 52% gewijzigd door Graggor op 23-05-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor het overzetten van bestanden en instellingen zou ik eerder Windows Easy Transfer gebruiken dan sysprep. Je vind Windows Easy Transfer in het menu start:
Start > All programs > Accessories > System tools > Windows Easy Transfer

Sysprep is meer een hulpmiddel om o.a. omgevingsvariabelen en driver afhankelijke instellingen te verwijderen als je de installatie op een systeem wilt gebruiken om windows te installeren op meerdere PC's in bijvoorbeeld een bedrijf. Je kunt na sysprep er dan een install image van maken voor in WDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graggor
Bedankt voor het uitleggen Woefke.

Maar als ik het goed begrijp dan behoud sysprep ook de instellingen van programma's (zoals bij utorrent, wat ik allemaal heb gedownload etc.)

Bestanden hoef ik in principe niet over te zetten.

En aangezien sysprep de omgevingsvariabelen en driver afhankelijke instellingen verwijderd is dit toch een prima hulpmiddel om snel een SSD met windows 7 van een systeem in een compleet nieuw systeem te zetten?

Edit:
Blijven bij zowel sysprep als Windows Easy Transfer bijvoorbeeld de thema's en user account afbeeldingen beschikbaar om later weer ingesteld te worden?

Edit 2:
Als ik mijn harde schijf in mijn nieuwe computer zet en deze opstart in veilige modus, welke drivers moet ik dan verwijderen bij de veilige modus zodat hij bij het opnieuw opstarten de drivers van mijn nieuwe moederbord e.d. meepakt?

[ Voor 31% gewijzigd door Graggor op 23-05-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Sysprep is een tool om Windows zo kaal mogelijk te maken zodat het vervolgens geimaged kan worden. Naar mijn weten verwijderd sysprep alle user accounts op het station behalve de default Administrator account. Verder doet het naar mijn weten niks met programma's e.d.
Je krijgt alleen problemen met programma's die hun settings in je documenten opslaan, oftewel, vrijwel alles aangezien veel programma's gebruik maken van %Appdata% directory in je documenten folder.

Ik zou als ik jou was eens hier kijken voor wat algemene info en hier voor specifieke launch settings.

[ Voor 21% gewijzigd door Dylan93 op 24-05-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

3dd1e schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:00:
[knip]

Edit 2:
Nadat ik http://www.sevenforums.co...ransfer-new-computer.html <--- dit gevonden heb, ga ik denk ik van mijn SSD een backup maken en toch de OOBE proberen.

Mijn gebruikers account is nu een standaard account, en er is een nieuwe admin account bijgekomen. (Dit heb ik gedaan omdat de administrator account volgens het artikel in de link word uitgeschakeld na een OOBE).
Ik heb tot nu toe 2x een succesvolle "overdracht" voor elkaar gekregen middels de op severnforums beschreven methode. De eerste keer was voor mezelf om mijn volledige installatie te behouden vanaf een S775 nVidia nForce 780i systeem naar een i7 S1156 intel systeem. Ik ben daarbij werkelijk niets kwijtgeraakt en er hoefde niets opnieuw geïnstalleerd te worden maar moest natuurlijk nog wel even Windows opnieuw activeren en enkele programma's maar daar bleef het bij. De 2e keer heb ik een installatie kunnen behouden bij het vervangen van het moederbord. Dit keer bleef het bij S775 maar ging de installatie vanaf een ATI chipset naar een Intel chipset. Bij deze overgang was opnieuw activeren van software het enige wat moest gebeuren. Er zijn dus door mijzelf 2 successen behaald, niet dat dit wil zeggen dat het altijd vlekkeloos zal gaan, daar is in dat topic voldoende over te lezen. Mijn positieve ervaring is daar echter ook terug te vinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
3dd1e schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:00:
Toch even een vraagje, wat heb je vorige week gedaan?

Gewoon de harde schijf overgezet of dit met sysprep gedaan?
[..]
Gewoon hardeschijf overgezet. Zoals hierboven al vermeld is, alleen Windows moet je even opnieuw activeren maar dat is ook zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:37

3DDude

I void warranty's

Wat ik doe ( ik heb 2 SSDS :P een x25M en vertex3 - 160GB naar 240GB btw)
Is een externe usb case en alles wat ik nodig heb pak in van de 160GB.

Nieuwe systeem heeft usb3 dus moet snel zat gaan.

Op een gegeven moment is ene nieuwe schone install ook wel leuk.

Die vorige was echt vervuild en er stond zoveel op .. :+

Be nice, You Assholes :)

Pagina: 1