Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist een Asus RT-N66U router gekocht samen met een Centrino 6235 Wifi kaartje.
Standaard zat er een intel 1030N kaartje in, maar die kan geen 5GHz aan.

Ik heb het kaartje vervangen, echter start mijn laptop meteen op met een biosmelding "SYSTEM HALTED" dat het wifi kaartje niet wordt ondersteund. Mooi balen, kaartje van 30 euro voor niks gekocht.

Nu is mijn vraag. is er een manier om het kaartje toch aan het werk te krijgen, of moet ik een apart model hiervoor hebben?

De laptop is een HP DV7 (dv7-6b22ed).

Alvast vriendelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04
Bekend issue bij HP laptops; wifi kaartje staat niet op de whitelist van HP. Meer info: https://www.google.nl/sea...d2202ed6&biw=1366&bih=643

Bij de oudere modellen van HP valt het nog te fixen door de bios te hacken geloof ik.

Al met al was je beter af geweest met een kaartje die wel op de HP whitelist staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:16:
Bekend issue bij HP laptops; wifi kaartje staat niet op de whitelist van HP. Meer info: https://www.google.nl/sea...d2202ed6&biw=1366&bih=643

Bij de oudere modellen van HP valt het nog te fixen door de bios te hacken geloof ik.

Al met al was je beter af geweest met een kaartje die wel op de HP whitelist staat ;)
Verdorie nooit van de whitelist gehoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04
Je zou uit kunnen zoeken of je de bios van je DV7 kunt aanpassen. Anders is deze misschien een optie? V&A aangeboden: BCM94322 ABGN Wlan mini PCIe - OSx86 geschikt (komt volgens de advertentie uit een HP laptop, en heeft 5Ghz N ondersteuning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Bios hacken bij een nieuwe laptop doe ik liever niet. Ik heb een RMA aangevraagd voor de kaart om deze te laten omwisselen voor een 6230. Die overigens de helft duurder is |:( .

Kan ik weer van Wezep naar Raalte kachelen :| alleen maar omdat HP het nodig vind een whitelist aan te houden. Deze ellende heb ik met mijn Acer nooit gehad...

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 23-05-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ik heb intussen een 6230 besteld, omdat die volgens de servicemanual ( http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03043778.pdf ) genoemd wordt bij de Intel variant. Echter heb ik er nog steeds twijfels bij of dit zeker weten wel gaat werken.

Technisch werken ze allebei maar HP schijnt te bepalen wat je er wel of niet in mag stoppen. Voor mij overigens een reden om nooit meer een HP te kopen. Ik heb de laptop bewust gekocht omdat mij gezegd is dat er 2 harddisks in konden. Echter na aankoop mocht ik 70 euro aftikken voor een micro-sata kabeltje :(

Kan iemand mij "garanderen" dat een 6230 wél gaat werken? Ik zag in V&A ook een 6230 staan maar daar staat expliciet bij dat ie niet in HP/DELL/Lenovo laptops werkt.....

Exacte typenummer van de laptop is DV7-6b22ed (weet 'm intussen al uit mn hoofd :I )

Alvast heel hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Hmm. Ik lees net in de pause even wat rond en kom tot de ontdekking dat die whitelist van HP nog veel verder gaat.

Schijnt dat je ook nog eens HP branded spareparts moet hebben, omdat anders het kaartje alsnog niet werkt. Ook niet als het exact hetzelfde ondersteunde model is.

Het weinig verrassende is echter dat een Centrino N6230 kaartje €25 euro kost en een HP Centrino N6230 kaartje €75 kost...

Ik voel me nu dubbel genaaid. Ik had al eens 70 euro voor een mini SATA kabeltje van HP betaald. Ik had dus net zo goed het topmodel van Acer kunnen kopen, dan was ik in 1 keer klaar geweest voor minder geld :(

Is ie iemand met enige ervaring die mij uitsluitsel kan geven? Ik heb nu al een Intel 6230 kabeltje besteld, echter ziet het er naar uit dat dit ook voor niets is...
Pagina: 1