Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 17:54
Hallo allemaal,

Ik bezit een 2-tal CCFL's van Sharkoon. Deze werden geleverd met een invertor en een aan/uit knop. Echter is die knop aardig standaard en bungelt ie maar een beetje uit mijn kast achter (waterkoelingsgat). Nu zat ik een beetje te kijken of ik geen knop in dat gat kon bouwen, en dan het liefst een beetje stijlvolle. Nu zag ik dit: http://www.highflow.nl/mo...minated-switch-black.html en ik vroeg me af of ik zoiets zou kunnen gebruiken. De diameter van het gat is 23mm, en de huidige setup is:

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/2479/ccfl.png

Alleen ik heb totaal geen ervaring met electrische dingen aansluiten, ik heb wel al 4 jaar natuurkunde op t VWO, maar praktisch zijn ze daar niet :S Zou ik gewoon de kabeltjes uit de oude knop kunnen halen en m in de nieuwe kunnen stoppen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Je plaatje doet het niet. Nu wel :)

En leuk die schakelaar die je hebt gevonden, maar dat is een momentary schakelaar (momentary = puls). De CCFL's zullen dus alleen branden zolang je de knop ingedrukt houdt, en dat lijkt mij nou niet echt handig :+

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
ThinkPadd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:14:
Je plaatje doet het niet. Nu wel :)

En leuk die schakelaar die je hebt gevonden, maar dat is een momentary schakelaar (momentary = puls). De CCFL's zullen dus alleen branden zolang je de knop ingedrukt houdt, en dat lijkt mij nou niet echt handig :+
Wat kan ik dan wel gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tobitronics schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:15:
[...]

Wat kan ik dan wel gebruiken? :?
Een switch die níet als puls-dinges werkt? :?

Echt VWO-intelligentie straalt er nou ook weer niet vanaf, no offence, maar daar heb je hopelijk wel zelf leren nadenken, toch? Hoef je echt geen speciaal vak voor te hebben gevolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Een schakelaar die ingedrukt blijft :) Of een circuitje maken zodat een pulsschakelaar wel als on/off schakelaar gebruikt kan worden (kan geloof ik wel met wat transistors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Osiris schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:17:
[...]

Een switch die níet als puls-dinges werkt? :?

Echt VWO-intelligentie straalt er nou ook weer niet vanaf, no offence, maar daar heb je hopelijk wel zelf leren nadenken, toch? Hoef je echt geen speciaal vak voor te hebben gevolgd..
Het ging mij meer om de naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Laatst online: 15:24
Pagina: 1