Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-07 22:12
Inééns ontstond vorige week in deze computer een probleem met de internetverbinding:

na opstarten duurt het 5 minuten (ongeveer) voor de internetverbinding beschikbaar is.

Eerst is ongeveer een minuut het netwerksymbooltje te zien met een rood kruisje, niets dus.

Dan enkele minuten het symbool van 'verbinding, maar geen internet'. En dan na nog een poosje wachten ontstaat de internetverbinding.

Het betreft een computer van ongeveer 4 jaar oud met Windows Vista SP1 als besturing.

Ik heb de laatste versie van het stuurprogramma van de Intel netwerkcontroller geïnstalleerd maar dit heeft niet gebaat.

Het vreemdste, wellicht belangrijk: Als ik ergens in het proces op het icoontje klik -> Netwerkcentrum -> Diagnose en oplossen -> Lan verbinding opnieuw instellen, dan gaat hij iets repareren en dan in er na 30 sec meteen verbinding. Met de melding dat het gelukt is.

Maar na de volgende reboot is het er weer...

Ik heb op malware gescand en dit lijkt er niet te zijn. Alle software gescheckt die imo conflicten zou kunen opleveren op het 'netwerk' gedeelte. Maar zonder succes. Als iemand een idee heeft, of een tip, zou dat gewaardeerd worden.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Test eens met een LiveCD (Linux cd'tje) of dan het probleem ook op treedt.
Zou je voor de volledigheid ook een IPCONFIG /ALL kunnen posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Bedankt, ga ik proberen. Ik merk wel dat er iets niet goed is met de kabels vanuit de KPN Experia box, als ik mijn laptop, die 100% goed is, aansluit op de LAN kabel, verbindt hij ook niet!

Blijft raar dat het op de desktop jaren goed gewerkt heeft, en nu niet meer...

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

OConnor schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:12:
Blijft raar dat het op de desktop jaren goed gewerkt heeft, en nu niet meer...
Hoeft niet raar te zijn...indien je (onbewust) Gigabit gebruikt wordt bijvoorbeeld alle vier de aderparen gebruikt ten opzichte van twee aderparen bij 10/100 MBpbs.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk eerst eens in de eventlog of er iets fout gaat., (file -> run evenvwr , ik denk de system log).

Ik ken het probleem alleen van toen ik een vmware netwerkje had draaien, waarvan een service langzaam opstartte, maar wel afhankelijkheden had. Het zou ook firewall/antivirus kunnen zijn die netwerk blokkeren als ze nog niet volledig opgestart zijn.

(Oh ja.. regel 1: check de kabel)

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 25-05-2012 11:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je de netwerkkabel al vervangen? Zeker bij de slechtere kabels kan het zijn dat die op een bepaald moment gewoon kapot zijn. Een verropt stekkertje, twists die niet meer kloppen of domweg gebroken koperkernen in de kabel zelf.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Jongens,

Heb nog even geen logs (PC staat niet bij mij thuis) maar wilde even ingaan op de firewall/virusscanner. De computer is al opgestart in 'diagnostische' mode met de firewall uit dus dat kan het volgens mij niet zijn.

De kabel lijkt mij aannemelijker, en die zou ik graag vervangen, helaas is het alleen een nogal rare situatie waarbij de kabel door het plafond loopt vanuit de meterkast en ergens in huis weer uitkomt... Dat wordt moeilijk.

Wat ik nu heb bedacht is een draadloze-netwerkkaart kopen en het wlan signaal van de Experia box gebruiken. Misschien een beetje een lazy oplossing, maar ik denk dat het wel gaat werken en dat de glasvezelverbinding dan ten volle benut kan worden (we halen nu max 1MB/s).

Ik laat weten of dit lukt en zal de logs sowieso nog posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

OConnor schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 10:25:

De kabel lijkt mij aannemelijker, en die zou ik graag vervangen, helaas is het alleen een nogal rare situatie waarbij de kabel door het plafond loopt vanuit de meterkast en ergens in huis weer uitkomt... Dat wordt moeilijk.
Laat gewoon even een lelijke kabel dwars door de kamer lopen om het te testen zou ik denken. (aangenomen dat je ergens een kabel hebt liggen of kunt lenen) Enne, als we kabel zeggen is er 50% kans dat de blokjes op kabel niet goed zijn. Nieuwe erop knijpen (met goede draadvolgorde) zou al voldoende kunnen zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Jongens,

Het probleem is inmiddels opgelost door geheel draadloos te gaan werken. Toch wilde ik zoals beloofd nog wat info met jullie delen.

Nog even kort: het probleem leek te ontstaan in het modem, want ook als we
- diagnsotisch opstartten, dus zonder virusscanners/firewalls etc. of
- een laptop gebruikten op deze kabel
waren er verbindingsproblemen.

Het vreemde echter was dat wanneer we de windows-probleemherstelfunctie het probleem lieten 'repareren', enkele seconden later er en prima verbinding was.

Ik heb niet gekozen voor een nieuwe kabel omdat het echt lastig ligt hier, zou door het plafond moeten, door plinten, een enorm gedoe.

eventviewer log van dit probleem (stond er inderdaad tussen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
Niveau  Datum en tijd   Bron    Gebeurtenis-id  Taakcategorie
Informatie  2-6-2012 12:31:17   Service Control Manager 7036    Geen    De  Windows Modules Installer-service heeft nu de status gestopt.
Informatie  2-6-2012 12:23:29   Microsoft-Windows-User-PnP  20003   Geen    Het toevoegen van service tunnel voor apparaat-id ROOT\*ISATAP\0001 is voltooid door Stuurprogrammabeheer met de volgende status: 0.
Informatie  2-6-2012 12:23:26   Microsoft-Windows-Diagnostics-Networking    5000    (6) "De herstelfase van de bewerking van Network Diagnostics Framework is voltooid. De volgende hersteloptie of omzeilende actie is uitgevoerd: 

Naam Helper-klasse: AddressAcquisition 

Hersteloptie: Automatisch nieuwe IP-instellingen voor netwerkadapter 'LAN-verbinding' ophalen. 

Herstel-GUID: {FD3DBBC9-877F-4B96-BB3B-0DC95D657057} 

Door uitvoering van de hersteloptie is de aangetroffen fout hersteld."
Informatie  2-6-2012 12:23:21   Service Control Manager 7036    Geen    De  WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery-service-service heeft nu de status wordt uitgevoerd.
Informatie  2-6-2012 12:23:19   e1express   33  Geen    Intel(R) 82562V-2 10/100 Network Connection Link has been established: 100Mbps full duplex.
Informatie  2-6-2012 12:23:17   Microsoft-Windows-User-PnP  20003   Geen    Het toevoegen van service tunnel voor apparaat-id ROOT\*ISATAP\0001 is voltooid door Stuurprogrammabeheer met de volgende status: 0.
Informatie  2-6-2012 12:23:15   Tcpip   4201    Geen    Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter LAN-verbinding met het netwerk is verbonden. De normale werking is begonnen.
Informatie  2-6-2012 12:23:15   Tcpip   4201    Geen    Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter LAN-verbinding met het netwerk is verbonden. De normale werking is begonnen.
Waarschuwing    2-6-2012 12:23:13   e1express   27  Geen    Intel(R) 82562V-2 10/100 Network Connection Link has been disconnected.
Informatie  2-6-2012 12:23:13   Tcpip   4202    Geen    Netwerkadapter LAN-verbinding is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie ervan is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter.Probeer het stuurprogramma voor de netwerkadapter bij te werken.
Informatie  2-6-2012 12:23:13   Tcpip   4202    Geen    Netwerkadapter LAN-verbinding is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie ervan is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter.Probeer het stuurprogramma voor de netwerkadapter bij te werken.
Informatie  2-6-2012 12:23:13   BROWSER 8033    Geen    De browser heeft een verkiezing op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{98DD478B-4C42-423E-887B-51B2DB546100} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt.
Informatie  2-6-2012 12:23:09   Service Control Manager 7036    Geen    De  Application Information-service heeft nu de status wordt uitgevoerd.
Informatie  2-6-2012 12:23:07   Microsoft-Windows-Diagnostics-Networking    4000    (4) "De diagnostische fase van de bewerking van Network Diagnostics Framework is voltooid. De volgende optie voor repareren is aangetroffen. 

Hersteloptie: Netwerkadapter 'LAN-verbinding' opnieuw instellen
Het opnieuw instellen van de adapter kan soms een onregelmatig probleem oplossen. 

Herstel-GUID: {07D37F7B-FA5E-4443-BDA7-AB107B29AFB9} 

Vereiste aantal seconden voor herstel: 70 

Vereiste beveiligingscontext voor herstel: 37"
Informatie  2-6-2012 12:23:07   Microsoft-Windows-Diagnostics-Networking    4000    (4) "De diagnostische fase van de bewerking van Network Diagnostics Framework is voltooid. De volgende optie voor repareren is aangetroffen. 

Hersteloptie: Een probleem met de netwerkrouter of breedbandmodem verhindert mogelijk het maken van een internetverbinding.

Schakel de modem uit als u een verbinding met het thuisnetwerk hebt gemaakt en neem de stekker uit het stopcontact. Wacht ten minste 10 seconden, stop de stekker in het contact en schakel de modem in. Controleer of de modem is aangesloten op de kabel- of telefoonaansluiting en probeer verbinding met het netwerk te maken.

Neem contact met de netwerkbeheerder op als u verbinding met een bedrijfs- of schoolnetwerk hebt gemaakt.

Herstel-GUID: {9513CC1C-4A26-4CB8-BF89-0A82129BD105} 

Vereiste aantal seconden voor herstel: 63 

Vereiste beveiligingscontext voor herstel: 0"

Hersteloptie: Automatisch nieuwe IP-instellingen voor netwerkadapter 'LAN-verbinding' ophalen. 

Herstel-GUID: {FD3DBBC9-877F-4B96-BB3B-0DC95D657057} 

Vereiste aantal seconden voor herstel: 63

Iets verderop staat de melding die ik vaker te zien kreeg, maar waarvan ik geen idee heb wat hij betekent:
code:
1
2
"Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 001AA093928A. De volgende fout is opgetreden: 
De time-outperiode van de semafoor is verlopen.. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te verkrijgen.

En ten slotte de (oude uiteraard) IPCONFIG / ALL:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/3516el2.jpg

Bedankt voor het meedenken allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat deed de linux live cd?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat die windows herstelfunctie eigenlijk doet, is simpelweg een DHCP-release, een flush van de dns cache, een flush van de ARP cache en dan weer een DHCP renew. Vandaar ook dat je bij echte problemen geen drol aan die probleemoplosser hebt ;)

Mijn tips voor jou:
als het nog eens optreed, doe onder een commandline achtereenvolgens:
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Meestal lost dat dit soort problemen wel op :)

Als ik moet gokken naar de oorzaak van het probleem, zou ik zeggen dat de routingtabellen van je router wat vol zitten. Een router-reset kan dat verhelpen - die experiaboxen zijn niet het meest briljante staaltje van techniek ;)

Wat ik je verder wil aanraden is om als het in die Experiabox mogelijk is, je primaire en secundaire DNS servers in te stellen op die van OpenDNS. Dat scheelt vaak een hoop ellende met het zoeken naar websites. Kan dat niet op de router, dan kun je het nog altijd per netwerkverbinding op je computers zelf instellen. Kwestie van je tcp/ip properties van je NIC openen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

in de eventlog zie je dat op laag nivo zie je dat de kabel gedisconnect wordt. Dus je kabel is niet meer goed.
Wil je dat heel zeker weten dan sluit en een andere kabel aan op dezelfde connector op je experia box en test die (met de laptop) .
In het gunstigeste geval knip je de uiteinden eraf en knijp je nieuwe connectors erop. maarja, jij geeft aan dat je wireless nu ook goed werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Had je toevallig HP printer drivers geïnstalleerd?

[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 03-06-2012 13:19 ]

Pagina: 1