Arch geen permissies voor partitie

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Hallo,
Vandaag heb ik een verse arch installatie gedaan. Toen ik klaar was, wilde ik eens uitzoeken hoe ik mijn downloads-partitie kon auto-mounten. In ubuntu had je daar een tooltje voor, maar op arch wilde ik het wel eens zelf doen.
Toen ik dat voor elkaar had, kreeg ik de volgende foutmelding:

The folder contents could not be displayed.
You do not have the permissions necessary to view the contents of "sda7".

Nu loop ik dus al de hele avond naar oplossingen te zoeken, maar ik kan de goede maar niet vinden.
Ik heb al geprobeerd om chmod 777 te doen. Toen kon ik door de partitie heen browsen, maar niks openen. Na een reboot was ik weer terug bij af, dus kreeg ik die foutmelding weer.
Ook heb ik een berg in de kolom <type> in /etc/fstab lopen veranderen.

Dit is wat er in /etc/fstab staat:
#
# /etc/fstab: static file system information
#
# <file system> <dir> <type> <options> <dump> <pass>
tmpfs /tmp tmpfs nodev,nosuid 0 0
/dev/sda8 / ext4 defaults 0 1
/dev/sda7 /media/sda7 ntfs auto,exec,rw,user 0 0

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 00:41
Je downloads partitie is ntfs, wil je dat echt zo hebben?

De NTFS-3G driver voor ntfs geeft standaard enkel root write acces, hier in de archwiki kun je vinden hoe je dat verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Ja, ntfs is nodig omdat ik ook nog win8 heb draaien.

Dankje voor die link! Heb ik weer wat uit te zoeken.

Edit: fmask=113,dmask=002 aan kolom <type> toevoegen werkte! Heel erg bedankt. Als ik wist dat het zo makkelijk was 8)7.
Als ik toch bezig ben, ik krijg mijn fn keys voor de brightness niet werkend, is dat ook zo makkelijk op te lossen of kan ik daar beter een nieuw topic voor aanmaken?

[ Voor 57% gewijzigd door kaas3000 op 23-05-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het lijk mij beter als je eerst eens een paar wiki's van Arch gaat lezen, want je vragen zijn veel te simpel met Google op te lossen. Zelfs als je iets tegen komt wat voor Fedora, Ubuntu of Gentoo geld, kan je 't 9 vd 10 keer ook op Arch toepassen.

Ga dus eerst eens wat inlezen in je onderwerp. Je TS schort ook aan meerdere voorschriften die hier op GoT gelden. Je mist wat je gevonden hebt, wat je er tevergeefs hebt geprobeerd en waar je überhaupt op hebt gezocht.

We zien dit graag gebeuren voordat je een nieuw topic opent, want je brightness is peanuts om op te lossen. Deze gaat iig op slot om eerder genoemde redenen. Goderic heeft aangegeven dat het wel heel makkelijk was om te vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.