Beste koelpasta? + vervanging fan Mugen 2 rev B

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Doordat mijn mobo RMA is dacht ik van heej, laat ik mijn pc een upgrade op het gebied van koeling geven.

Ik wil graag de fan van mijn Mugen 2 rev B vervangen omdat deze 1,5 jaar op max rpm heeft gedraaid (op de een of andere manier gaf mijn p8p67 problemen als ik hem op de CPU fan header aansloot, wanneer ik deze op de PWR fan header aansloot geen probleem, maar wel 1400 rpm non stop)

Ik heb het vermoeden dat in deze tijd (+/- 6 uur per dag) de lagers een hoop hebben geleden en aan vervanging toe zijn.

Voor nog betere koelprestaties wil ik er een push/pull combi van maken. Welke fans kan ik het beste hiervoor aanschaffen? (lees stil (low rpm) betrouwbaar, goed verkrijgbaar en niet te duur)
en weten jullie of de "hangijzertjes" voor fans op een Mugen 2 ergens te verkrijgen zijn. Ik heb er namelijk slechts 1

Daarnaast heb ik nieuwe koelpasta nodig en ben ik op zoek naar een redelijk high end koelpasta.
Ik lees redelijk reviews van de MX-3 /MX-4 en van artic Silver 5. De beste schijnt echter Thermalright Chill Factor III te zijn. Deze is helaas slecht verkrijgbaar (lees dure verzendkosten).
Welke koelpasta raden jullie mij aan. (niet te duur, bij voorkeur in eindhoven te koop, high end koelprestaties?

Alvast bedankt voor jullie tips

MVG

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 23-05-2012 20:33 ]

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik ben erg tevreden over de Scythe Gentle Typhoon serie en MX3 :)

Ryzen cloud9

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-01 10:18

hostler

Yeahhh dude!

TweakMaster schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:43:
Ik ben erg tevreden over de Scythe Gentle Typhoon serie en MX3 :)
Amen. _/-\o_

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 01:53

job

eL_Jay schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:31:
Welke fans kan ik het beste hiervoor aanschaffen? (lees stil (low rpm) betrouwbaar, goed verkrijgbaar en niet te duur)[/b]
Bij de mugen 2 krijg je standaard het 1200 rpm model (SY1225SL12M), neem je twee fans dan zou ik een setje van twee stillere (en dus langzamere) fans nemen. Zeker als ze door je mobo op full speed moeten draaien. Je kan dan kijken naar de: SY1225SL12L (800).

Ze hebben nog een stillere de SY1225SL12SL (500rpm), maar twee stuks daarvan verplaatsen samen minder lucht dan de ene fan die je nu hebt.
en weten jullie of de "hangijzertjes" voor fans op een Mugen 2 ergens te verkrijgen zijn. Ik heb er namelijk slechts 1
Jup: http://www.scythe-usa.com...c/053/scy12fc_detail.html
Moet je zelf even vergelijken met je huidige beugels om te zien welke je moet aan schaffen.

Als je de type nummers in de pricewatch gooit heb je gelijk een aantal winkels die ze verkopen
type a: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=SCY-12FC-A
type b: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=SCY-12FC-B

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-01 13:43

Fordox

00101010

mx-4 met xl-2 noiseblocker fans.
bevalt mij prima :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Excuses voor de late reactie, maar bedankt voor de reacties.
Ik weet nu in ieder geval hoe en wat.
Nogmaals bedankt

(mag een slotje op)
Pagina: 1