Probleem van mijn videokaart of beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 10:53
Hoi,

Ik zal beginnen met wat informatie over mijn pc:

2x HD6950 2gb in crossfire.
3 beeldschermen, 1 dvi + 1 displayport-to-hdmi + 1 dvi-to-vga

Nu heb ik sinds kort problemen met mijn vga scherm. Als ik gewoon zit te computeren of te gamen, dan gaat op random momenten mijn vga scherm ineens helemaal grijs (een soort sneeuw-achtig zoals je dat op oude tv's hebt). Dit duurt dan zeer kort, maar het is wel erg irritant.
Ik heb zelf het idee dat het geflikker vaker voorkomt naarmate het beeldscherm langer aanstaat.

Nu wil ik graag weten of dit een probleem is van mijn videokaart of toch van het scherm. Zelf hoop ik van het scherm, want ik heb echt geen zin in dat garantie gedoe.

Is er misschien een manier om te testen hoe ik kan bepalen waar het probleem vandaan komt?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 06:19
Ja. Sluit er eens een andere monitor op aan via de VGA. (maar dat had je zelf toch ook kunnen bedenken?)

[ Voor 44% gewijzigd door Lumics op 23-05-2012 18:41 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Welke beeldschermen en hoelang heb je ze al? Losse kabel?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Mavix
Damic schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:33:
Welke beeldschermen en hoelang heb je ze al? Losse kabel?
Kabels zitten muurvast met die schroefjes. Ik heb als primair beeldscherm een iiyama prolite E2473HDS aangesloten met dvi. Als secondair beeldscherm de vga genaamd LG flatron W2241S (een oud beeldscherm) en als derde mijn tv en dat is een 32" lg die via displayport-to-hdmi aan de pc zit.

Verwijderd

Mavix schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:58:
[...]

Kabels zitten muurvast met die schroefjes. Ik heb als primair beeldscherm een iiyama prolite E2473HDS aangesloten met dvi. Als secondair beeldscherm de vga genaamd LG flatron W2241S (een oud beeldscherm) en als derde mijn tv en dat is een 32" lg die via displayport-to-hdmi aan de pc zit.
je kan dat echt maar op 1 manier testen, gewoon even een ander scherm aansluiten, of het scherm met de problemen even op een andere pc/laptop aansluiten en kijken of het daar ook voorkomt. Maar dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken....

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 16:25
Wat hierboven allemaal al gezegd is.

Heb je geen ander scherm voor handen, wissel dan de eerste dvi eens om met de dvi-vga.

Ook in Windows kan je het een en ander vogelen, zoals je primaire met secundaire wisselen.

• Mavix
Ik sluit morgen of in het weekend wel mijn scherm op mijn laptop aan, en zal dan kijken of het ook voorkomt. Wordt vervolgt.

EDIT: Net nog snel een half uurtje kunnen testen. Ik had hem op mijn laptop aangesloten en ook hier flikkert het scherm. Ik zou bijna zeggen dat dat flikkeren in een vast tempo gebeurt.

[ Voor 43% gewijzigd door Mavix op 23-05-2012 21:13 ]

• Mavix
(bump) Het lijkt nu steeds vaker voor te komen. Maar als ik het beeldscherm 10 sec uitzet en daarna weer aanzet, duurt het even voordat het flikkeren weer begint.

Dus moet ik aan een nieuw beeldscherm gaan denken?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mogelijk. Misschien staat je HZ tehoog of te laag, ga eerst wat met je instellingen spelen alvorens een nieuwe aan te schaffen

Johann Sebastian Bach

• Mavix
Nivida_intel schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:50:
Mogelijk. Misschien staat je HZ tehoog of te laag, ga eerst wat met je instellingen spelen alvorens een nieuwe aan te schaffen
Deze instellingen heb ik al sinds jaar en dag. Zou vreemd zijn als dat ineens niet goed zou zijn. Ik heb gecheckt of de instellingen misschien verandert zijn, maar dat zijn ze niet.
Pagina: 1