Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus Power4Gear Hybrid geen effect

Pagina: 1
Acties:

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:04

Trygve

Redacteur
Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb de hdd van mijn Asus K53TA (SX108V) zojuist vervangen door een ssd (Crucial M4 128GB).
Omdat de laptop origineel met allerlei overbodige software kwam heb ik dit keer een clean install van een kale Windows 7 gedaan.

Om het energieverbruik en de prestaties te regelen gebruikte ik altijd Power4Gear Hybrid (programma).
Ik heb dat nu ook weer geïnstalleerd samen met de ATK package en de display drivers.
Het probleem is alleen welk 'profiel' (High Performance, Battery Saving, etc.) ik ook selecteer, de laptop altijd op de langzaamste stand blijft werken.
De CPU klokt dus niet hoger dan 1400 MHz en alleen de IGP wordt gebruikt, ook in High Performance mode.

Ik heb de ATK package, drivers en P4G Hybrid verwijderd en opnieuw geïnstalleerd in de zojuist genoemde volgorde, zonder resultaat.
Heb ik misschien wat andere sofware over het hoofd gezien? Ik wil gewoon zo snel mogelijk de laptop op vol vermogen (CPU 2.3 GHz en de dedicated HD6650) gebruiken omdat ik morgen een belangrijke presentatie heb die grafisch redelijk intensief is.

Alvast bedankt voor jullie tips/hulp!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
De laptop schakelt zelf juist naar wat er gevraagd wordt. Als je wilt dat de laptop continu 100% van zijn cpu doet moet je dit in het bios instellen (energie bespaar opties). Hier vind je direct ook de settings van de videokaart.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:04

Trygve

Redacteur
Topicstarter
Cave_Boy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:00:
De laptop schakelt zelf juist naar wat er gevraagd wordt. Als je wilt dat de laptop continu 100% van zijn cpu doet moet je dit in het bios instellen (energie bespaar opties). Hier vind je direct ook de settings van de videokaart.
Zulke uitgebreide functies zie ik niet in mijn bios. Datum, tijd, boot sequence en password manager, dat is het wel zo'n beetje.