Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firefox hangt (on)regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De laatste weken heb ik regelmatig het probleem dat dat FF 12 'opeens' een tijdje blijft hangen. Als ik dan in taakbeheer kijk, dan zie ik dat er +/- 25% cpu (quadcore) wordt gebruikt en dat het geheugengebruik snel toeneemt. Op een bepaald punt na een wisselend aantal seconden reageert FF weer en wordt het geheugen ook weer grotendeels vrijgegeven.

Dit gebeurt niet op één specifieke pagina, of bij een bepaald geheugengebruik. Wel regelmatig als ik van tab switch.
Als add-ons heb ik ingeschakeld: Adblocker Plus 2.0.3, firegestures 1.6.16, Keefox 1.0.2 en Placescleaner 0.41. Omdat die tegenwoordig automatisch worden geupgrade, weet ik niet of één van die nieuwe versies voor problemen zorgt.

Iemand suggesties voor probleemoplossing?

Verwijderd

nieuw profiel gemaakt?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Probeer het eens zonder add-ons, uitsluiten welke het kan zijn.

• Mr_Big
  • Niet online
Probleem is dat ik in ieder geval niet zonder Keepass kan en dat het freezen soms een hele dag op zich kan laten wachten.
Om diezelfde reden is het ook niet handig om een nieuw profiel aan te maken: dan verlies ik teveel info en instellingen.

Nu ik dat zo zeg: het gekke is dat ik alles laat syncen, dus een nieuw profiel is in principe snel opgebouwd, maar dat dit gesyncte profiel geen problemen heeft op mijn laptop.
Ik gebruik daar grotendeels ook dezelfde websites, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand de symptomen zou herkennen :-)

Verwijderd

Mr_Big schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:33:
Probleem is dat ik in ieder geval niet zonder Keepass kan en dat het freezen soms een hele dag op zich kan laten wachten.
Om diezelfde reden is het ook niet handig om een nieuw profiel aan te maken: dan verlies ik teveel info en instellingen.

Nu ik dat zo zeg: het gekke is dat ik alles laat syncen, dus een nieuw profiel is in principe snel opgebouwd, maar dat dit gesyncte profiel geen problemen heeft op mijn laptop.
Ik gebruik daar grotendeels ook dezelfde websites, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand de symptomen zou herkennen :-)
ja, ik herken de sympthomen ook :)
nieuw profiel maken en de add-ons opnieuw installeren loste alles op voor mij.

ik had wel eerst met mozbackup even een backup gemaakt omdat ik niks wil laten synchroniseren ergens heen :)

• Mr_Big
  • Niet online
Ben vandaag toch maar gestart zonder plugins als adblocker. Helaas toch zelfs weer een crash gehad.
Ik heb het idee dat Google adwords en analytics in een 'app'-tab hier ook deels debet aan zijn.

Mocht er vandaag weer een vertraging optreden, dan ga ik inderdaad maar een nieuw profiel aanmaken :-(

Update: het probleem lijkt zich eigenlijk alleen (wel eens) voor te doen als ik de schermgrootte wijzig. Bijvoorbeeld met Windows-pijltje-links of Windows-pijltje-omhoog.
Komt iemand dat bekend voor?

[ Voor 25% gewijzigd door Mr_Big op 24-05-2012 17:42 ]

Pagina: 1