Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu sinds een half jaartje mijn computer, maar nu kreeg ik steeds grijze blokjes in mijn scherm, op google kon ik hierover niks vinden.

Zelf heb ik de msi gtx560 ti / OC

Het is al een paar keer eerder gebeurd, maar na een keer opstarten deed hij het weer voor een paar weken. Nu is het zo dat bij elk ding waarbij de videokaart wordt belast dit voorkomt, zelfs bij youtube. Ik heb al geprobeerd om de videokaart in een ander pci slot te doen, maar geen verschil.

Wel kwam ik tot de ontdekking dat 2 gouden streepjes voor 1/3 weg zijn, zou dit het probleem kunnen zijn of is dit gewoon standaard?

Zijn er misschien oplossingen of is mijn videokaart defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Post eerst even je volledige systeem met eventueel een screensthot/foto van het probleem.
Wat zijn je temps, bekijk deze met een tool zoals MSI afterburner.

Als je deze dingen post en nog wat extra info geeft zoals windows versie/driverversie dan kunnen je veel beter helpen. Nu kunnen we alleen gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

Lijkt me nogal te wijzen op een kapotte videokaart, vrees ik. Maar voor we conclusies gaan trekken, wat zijn je temps?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De maximale temperatuur is zo'n 62 graden, niet echt warm lijkt me, ook heb ik de fans al op hun maximum laten draaien, maar geen verschil.

Ik gebruik windows 7 ultimate 64 bit, maar soms komen deze blokjes al voor in de bios als ik hem opstart.

moederbord: asrock 870 extreme3 r2.0
processor: phenom 2 x4 955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Als de blokjes al in het BIOS scherm komen is je kaart kapot. Gewoon RMA sturen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou het ook niet het moederbord kunnen zijn? Want als ik mijn videokaart opstuur en blijkt dat hij niet kapot is, dan zit ik best wel met wat onnodige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 21:43

ikt

Als je nog een videokaart over hebt kun je die proberen te gebruiken. Dan weet je zeker waar het probleem zich bevindt.

Aan RMA zitten trouwens geen kosten, als het goed is krijg je een antwoordnummer opgestuurd en is de rekening voor de winkel waar jij je kaart hebt gekocht. Zij moeten immers degelijke producten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de site bezocht en ik moet de verzendkosten betalen en als blijkt dat hij niet kapot is moet ik ook onderzoekskosten betalen. Ik heb zelf ook geen andere pc of videokaart waarmee ik dit kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:29:
zou het ook niet het moederbord kunnen zijn? Want als ik mijn videokaart opstuur en blijkt dat hij niet kapot is, dan zit ik best wel met wat onnodige kosten.
99,9% kans dat het je videokaart is, en slechts een zeer kleine kans dat het je moederbord is. (ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval, dat een moederbord voor artifacts zorgt, maar onmogelijk is t vast niet)

Je kan je kaart even in een andere pc (bijv van een vriend) steken om het te testen, of een ander kaartje bij jou erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik eerst bij iemand anders testen om er zeker van te zijn.

Maar kan RMA ook via de fabrikant MSI of moet het echt met de webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
waarschijnlijk een defecte kaart idd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:39:
Dan ga ik eerst bij iemand anders testen om er zeker van te zijn.

Maar kan RMA ook via de fabrikant MSI of moet het echt met de webshop?
Het beste is via de webshop, daar heb je immers een koop overeenkomst mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar een webshop mag toch niet vragen om zelf de verzendkosten te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mijn EVGA is ook RMA gegaan (heb hem alweer terug en daarbij moet je iets in je achterhoofd houden
1. Vaak (niet altijd) betaal jij dan verzendkosten naar de webshop en als blijkt dat de kaart naar de fabrikant gaat krijg je dan ook die verzendkosten op je bord geschoven
2. Een computerbedrijf wil nog wel eens wat vergeten.
3. Het is altijd beter om je kaart RMA sturen naar de fabrikant. Dus in jouw geval een mail sturen naar MSI probleem voorleggen. 95% kans gaan ze zeggen stuur maar RMA.
4. Mocht de kaart kapot zijn en je krijgt een nieuwe dan betaalt de verzender de verzendkosten. Dit valt onder je garantiebepaling.

Dus beter stuur de kaart naar MSI. Maar eerst even mailen met MSI, want je moet een RMA nummer hebben.
EVGA heeft mij gewoon een kaart terug gestuurd, en sterker nog omdat hij binnen 4 maanden al stuk was kreeg ik de verzendkosten terug.
[urlhttp://service.msicomputer.com/msi_user/rma_form_new.aspx]Link[/url] je kan zo RMA aanvragen dit is beter
If your product has been determined by the MSI engineer or store as problematic or defective in hardware, and may incur the need for replacement of parts, you may bring the Product for repair along with the warranty card, purchase invoice or receipt to the MSI-authorized service center closest to your location for assistance, or entrust the original store of purchase to send the Product for repair on your behalf. However, the customer must properly pack the Product when sending it for repair, to avoid further damage in the course of shipping.

[ Voor 27% gewijzigd door J.S. Bach op 25-05-2012 10:09 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit gevonden: http://www.computeridee.n...arantie-op-online-koopjes

hierbij is de verkoper verplicht om binnen de garantie het product kosteloos te vervangen.

(Ik heb mijn videokaart bij Zercom bestelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik zou zeggen bel dan maar na Zerocom

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat testjes gedaan

1 keer kreeg ik een blue screen en de fans van de videokaart vielen uit, de rest bleef aan.

Ook heb ik de kloksnelheid van de standaard 880 mhz naar 700 mhz omlaag gehaald en toen kreeg ik minder vaak last van die blokjes

Zijn dit tekens van een echte defecte videokaart en zou het dus niet aan iets anders kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ja, die is waarschijnlijk wel dood ja. Om het 100% zeker te weten even een andere videokaart erin hangen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Heb je hem eens een uurtje of 2 eruit gehaald en opnieuw in je pc geplaatst? Reden is dat eens ervaren heb, paar jaartjes terug, met een ATi HD1600 dat ik hem in mijn maats computer heb geplaatst en geen probleem. Tot na een een beetje zwaar spel na een tijdje/uur deze artifacts terug kwamen.

Inderdaad haal hem eruit en plaats hem in een ander pc. Ander pc heeft dan ook een ander voeding en moederbord. Ik kijk naar profiel persoon uit welk woonplaats hij/zij komt, maar helaas niet ingevuld. Anders tja.. kon misschien iemand anders hulp geven om je hierin te helpen.

Met verzendkosten, naar de webshop is wat verschillend. Bij de één betaal je alleen het opsturen en retour betaal je niet. De ander vraagt om je bankrekening zodat je dat teruggestort krijgt. Het staat inderdaad bij de shop bij Algemene Voorwaarden, dat je altijd bevestigd, na betaling produkt.

En dit:
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:44:
Post eerst even je volledige systeem met eventueel een screensthot/foto van het probleem.
Wat zijn je temps, bekijk deze met een tool zoals MSI afterburner.

Als je deze dingen post en nog wat extra info geeft zoals windows versie/driverversie dan kunnen je veel beter helpen. Nu kunnen we alleen gokken.

[ Voor 19% gewijzigd door XRayXI op 26-05-2012 05:24 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

zijn het geen dode pixels?

d:)b

Pagina: 1