Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Politie verhoort 'illegale uploader' na aangifte Brein

Pagina: 1
Acties:

• W-a-n-d-t
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-11-2024
De laatste zin van het artikel:
Eerder heeft Brein al met succes via de rechter weten af te dwingen dat de grote Nederlandse isp's de torrentsite moeten blokkeren.
Is hier niet een en ander dubbelop? Ten eerste wijst naar mijn idee „weten” (in de hier gebruikte betekenis) al op succes. Ten tweede lijkt mij, dat „afdwingen” een verplichting impliceert (in dit geval tot blokkeren). De zin zou dan zoiets als
Eerder heeft Brein al via de rechter weten af te dwingen dat de grote Nederlandse isp's de torrentsite blokkeren.
of
Eerder heeft Brein al via de rechter weten [te bewerkstelligen / gedaan te krijgen / ...] dat de grote Nederlandse isp's de torrentsite moeten blokkeren.
kunnen worden.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Ik heb het aangepast.

Abort Retry Fail?

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ik heb ook een vraag over het zelfde artikel, maar dan over de inhoud:
RagingRaven in 'nieuws: Politie verhoort 'illegale uploader' na aangifte Brein'
&
RagingRaven in 'nieuws: Politie verhoort 'illegale uploader' na aangifte Brein'
Om sommigen gerust te stellen hieronder de manier waarop dit gegaan is.
Ik ken degene waarover dit bericht gaat, het is een collega van mij.

Hij had om precies te zijn 2 torrents online gezet bij TPB, met hierbij een nickname die bestond uit voorletter en achternaam.

De ene torrent was een verzameling van 4887 boeken die hij ergens anders gedownload had.
De andere torrent waren afleveringen van family guy.

De boeken heeft hij volledig geseed, maar de afleveringen van family guy niet.

Omdat hij dezelfde nickname van TPB ook als domeinnaam had was het vrij makkelijk om hem te vinden, vooral omdat er ook foto's op zijn site stonden.
Dus via die site en facebook wisten ze vrij makkelijk hem te traceren.

Slim om een herkenbare naam te gebruiken, nee niet echt, maar totaal niet bij nagedacht.

Er is dus niks geen ip-info opgevraagd bij de ISP of iets dergelijks, dus wat dat betreft hoef je je nog geen zorgen te maken.

Overigens blijkt uit deze berichtgeving wel weer hoe klakkeloos nieuws overgenomen wordt.
De 21-jarige man is helemaal geen 21 en komt niet uit Oud-Beijerland, maar werkt daar.
Natuurlijk kan ik niet oordelen over zijn geloofwaardigheid, maar ik kan me zo ook niet indenken dat hij liegt.
Wel vind ik dat, als het klopt, dit toegevoegde waarde heeft aan het artikel.

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |