Koeling kast

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Beste iedereen, het is weer lekker warm weer en sinds de winter heb ik een MSI-6199VA Plank met Celly 466 en 2 X 64MB SDRAM, nu doet er zich het volgende voor: De temperatuur in de kast wordt zo'n 30 graden, en de processor wordt ongeveer 40 graden, terwijl dit een paar weken geleden ongeveer 27 graden was, er zit een koelblok van 6 a 7 cm met fan op. Is dit voldoende want die temp. lijkt me een beetje hoog.

Dan nog en vraagje, hoe kan ik een servertje zo stil mogelijk krijgen, dan bedoel ik de fan van de koeling en dergelijke, ik kan nu niet slapen door dat lawaai, dus zet ik 'em 's nachts uit. Suggesties?

Verwijderd

Nou, ik vindt die temp wel meevallen.
Ik denk dat je wel genoeg koeling heb.

Mzl sjeiko

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
okay, dan zal het wel, dank je.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

probeer je fans eens op 5 volt. Dus niet het gele draadje maar het rooie draadje (en natuurlijk een zwarte..)
draaien ze minder hard, maar nog wel wat airflow, en veel minder lawaai

ik heb een 12 cm fan zo draaien...echt geen geluid en toch behoorlijke airflow

Verwijderd

op 5volt zijn ze dus meer als 2x zo traag. denk dat je cpu temp dan wel richting 50C gaat hoor.

koop een speciale stille fan-voeding zou ik zeggen.

of neem waterkoeling!

(Herman!!!)
www.waterkoeling.nl :)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Ik bedoel de fan van de voeding, daar zitten maar twee draadjes aan...

Verwijderd

dan nog, die voeding krijgt al de warme lucht van de cpu door zich heen. lijkt me geen slimme zet. niet bij mijn kast in ieder geval...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb tussen mijn kastkoeler een potmeter en schakelaar gezet, dus als ik er zat van ben draai ik de potmeter een stukje en dan is het een stuk rustiger!! :)

Ik heb de potmeter en schakelaar op een 5,25 frontje gesoldeerd en gezet!! :)

Whatever.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Nou, ik kijk wel ff, nu ga ik alle kasten ff een flinke kick geven, want ze doen niet wat ik wil dat ze doen. Bedankt allemaal.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

Animal_X

Rodin

Koeling kast???? Koelkast!!!! :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Gewoon wat fans en evt peltiers onder een switch zetten, of potmeter, kan je alles perfect aanpassen. zeker met 2x 220V fans :)

Verwijderd

ehm.. een 12Volt fan op 5volt zetten is niet aan te raden hoor... je loopt het risico dat je fan bij 'power-up' niet wil gaan draaien.. dusse het is niet aan te raden...

ow. en een 220Volt fan op een POT-meter zetten is niet slim !!! (die potmeter kan het vermogen niet aan en is bedoeld voor zwak-stroom (eigenlijk signaal-niveau) dusse dat ding dat gaat je een behoorlijke schok opleveren als je die aan de 220 koppelt...)

• BrZ
  • Laatst online: 08:15

BrZ

Waar haal jij een 220v fan vandaan? Zeker zo'n huis tuin en keuken ventilator :) (heeft zoiets nog een normale naam?)

Enne wat dat slaap probleem betreft... Gewoon niets aan doen ;) Na een tijdje val je vanzelf wel in slaap... Ik heb nu ook last van slaaptekort, maar je went er wel aan. Ik merk het nu nog maar nauwelijks dat er 2 boeings aan het opstiijgen zijn in m'n kamer

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb een dual 366 @ 550, welke eerst (met luchtkoeling) een bizarre herrie maakte:
2x intake fan
2x cpu fan (veel herrie, Global Win FEP32)
2x outtake fan

Nu:
1x BX chipset
1x radiator (stille fan)

Na modificatie van de kast wordt het nog stiller, fan van radiator moet nu de lucht door kleine gaatjes persen, straks niet meer.
De radiator fan is ook outtake fan.
Pagina: 1