[ISDN / telefonie] Vox Davo II met meerdere lijnen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:45
We hebben hier op kantoor een KPN Vox Davo II telefooncentrale (met LINE4BRA - voor 4 ISDN2 lijnen module) hangen met daaraan 2 ISDN lijnen via 2 aparte NT1 kastjes, hierachter zit een meervoudige ISDN lijn van KPN met daarop ons algemene nummer. We kunnen hierdoor met 4 personen achter hetzelfde nummer tegelijkertijd bellen. Werkt prima.
We hebben ook een extra enkele ISDN lijn met daarop een KPN DuoVox II telefooncentrale, via 1 NT1 kastje. Hierop staat de fax en een telefoon die we gebruiken voor doorschakelen naar een mobiele telefoon tbv standby diensten. Er zijn in totaal 4 telefoonnummers die uitkomen op de ISDN lijn met de DuoVox en deze is zo ingesteld dat poort 1 het faxnr is, de tweede heeft 3 telefoonnummers. Wat ik eigenlijk wil is deze nummers los van elkaar kunnen gebruiken maar dat is volgens mij niet iets wat de DuoVox ondersteunt, ook omdat er maar 2 fysieke aansluitingen voor toestellen zijn. De Davo kan wel per poort+nummer ingesteld worden.

Ik vraag me nu af of het mogelijk is om de lijn van de DuoVox aan de Davo te hangen, die heeft 8 aansluitingen maar dan moet er een 2e lijn (LINE4BRA) kaart bij denk ik? Of moet ik de meervoudige ISDN niet zien als 'twee' aansluitingen en kan ik het er gewoon bij pluggen (vandaar 2x 4 NT aansluitingen?)

Helaas is de documentatie van KPN niet heel uitgebreid en wil de servicedienst dit niet onbetaald aan me uitleggen. Hoop dat er hier wat centrale / isdn kenners zitten die meer hierover weten :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
De lijn waar de DuoVox op aangesloten is kan tevens aan de KPN Vox Davo II telefooncentrale ISDN kaart aangesloten worden als deze nog een vrije port heeft.
(met LINE4BRA - voor 4 ISDN2 lijnen module)
Hierin geef je zelf eigenlijk al een beetje het antwoord.
Het netste is om de twee uitgangen van de NT1 daarvoor te gebruiken; een naar de Duovox en een voor de Vox Davo. Waarom zou je de DuoVox ook nog blijven gebruiken als je alle faciliteiten op Vox Davo kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Er zitten 4 aansluitingen aan voor 4 NT1 kastjes, je zegd zelf al dat er nu 2 op aangesloten zit dus kan de 3e er nog bij.

Sluit de NT1 erop aan en ook de fax en programmeer het, handleiding is hier te vinden: http://www.gebruikershand...ew-handleiding-45245.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:45
Toch nog ISDN kenners gevonden :D
De lijn waar de DuoVox op aangesloten is kan tevens aan de KPN Vox Davo II telefooncentrale ISDN kaart aangesloten worden als deze nog een vrije port heeft.

quote:
(met LINE4BRA - voor 4 ISDN2 lijnen module)

Hierin geef je zelf eigenlijk al een beetje het antwoord.
Het netste is om de twee uitgangen van de NT1 daarvoor te gebruiken; een naar de Duovox en een voor de Vox Davo. Waarom zou je de DuoVox ook nog blijven gebruiken als je alle faciliteiten op Vox Davo kan instellen?
Heb de kap er even afgeschroefd en verder gekeken hoe het zit met connecties, er zijn rechts 2x 4 connectoren beschikbaar voor lijnen aangeduid met line 1 en line 2, dat komt overeen met de labels bij de uitbreidingsmodules, als je het zo bekijkt lijkt het er op dat we het dan af kunnen met de ene 4BRA module? Nu weet ik technisch niet helemaal hoe dit zit, was er eigenlijk vanuit gegaan dat de dubbele meervoudige ISDN lijn zeg maar twee 'lijnen' (dus de 4 in de module?) in beslag neemt? Het is nu aangesloten met 2 losse NT1 kastjes, beide de linker poort naar T1 en T2 van de Davo II. T3 en T4 (en T5-T8) op deze centrale zijn dus nog leeg.
Voor het andere set telefoonnummers is er een eigen NT1 kastje die naar de DuoVox gaat. Deze DuoVox is destijds aangeschaft omdat de QuattroVox die er eerst hing overleden was en er per direct een oplossing moest komen om weer te kunnen bellen. Wat mij betreft gaat de DuoVox er tussenuit, de Davo is een stuk handiger en op afstand ook te configureren :)
Er zitten 4 aansluitingen aan voor 4 NT1 kastjes, je zegd zelf al dat er nu 2 op aangesloten zit dus kan de 3e er nog bij.

Sluit de NT1 erop aan en ook de fax en programmeer het, handleiding is hier te vinden: http://www.gebruikershand...ew-handleiding-45245.html
Dat ik de andere lijn er bij kon prikken leek me op zich wel kunnen, weet alleen dus niet zeker of de centrale + de ene LINE4BRA module dat ook aan kan of dat er een 2e/andere module bij moet komen. Het probleem is ook dat er nergens nul komma nul niks nuttigs over die module te vinden is :/ . Ik ga weer eens in de webinterface duiken om te kijken hoe eea geconfigd moet worden :)

Oh, de handleiding bevat helemaal niets over de poorten T3-T8 aansluiten... Uitbreidingsmodules (technisch) evenmin...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
http://www.tiptel.nl/downloads/brochure6000.pdf Pagina 4 en 11 staan de modules (= zelfde systeem). Volledig heet deze module dan '4S0 module', en heb je dus 4 ISDN S0 aansluitingen.

In de programmeer interface kan dan deze 3e S0 aansluiting die je gaat gebruiken helemaal instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door waterwolf op 21-06-2012 11:39 ]