Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdbaltjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 02:57
Hallo allen,

mijn internet doet de laatste tijd nogal raar, het valt constant uit, en gaat nu ook niet meer aan... Ik krijg het niet meer aan de praat, hoevaak ik de modem ook reset Niet bij een bepaalde actie, maar gewoon zonder reden. Ik krijg wel gewoon een ipv4 adres. Ik zit bij Ziggo en heb een linksys router. Geen enkel apparaat heeft nog internet, iPod, laptop, computer, niks werkt. Via de laptop kan ik gewoon op het internet van de buren, maar dat werkt natuurlijk niet voor mijn desktop....

Ik heb al het modem en de router vele malen gereset, van internetkabel veranderd, alles opnieuw opgestart etc.

Ik kan de ziggo klantenservice ook niet bereiken, dus totdat ik dat voor elkaar krijg, hoop ik dat iemand hier een suggestie heeft.

EDIT: Ik kan wel gewoon de router configuratie in als ik de IP in de adresbalk invoer. Kan ik hier iets mee?

Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjoerdbaltjes op 23-05-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:06
Het zou zomaar kunnen dat je modem//router kapot is. Tegenwoordig krijg je bij ziggo een modem/router combi, uit jou verhaal op te maken heb je nog 2 losse. Aangezien je wel in de router config kan komen denk ik dat er daar niks mee is. Je kan even (als je internet er weer mee kapt) een ping doen naar je router, is die gewoon goed dan ligt het denk ik aan het modem. Daarvoor moet je de ziggo bellen, ze sturen dan een monteur om een nieuwe te plaatsen.
Mijn collega`s van de Klantenservice zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 tot 22.00 uur
Bel met uw Ziggo-telefoonlijn 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubee evw3200 toevallig als modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdbaltjes
Mattie112 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:13:
Het zou zomaar kunnen dat je modem//router kapot is. Tegenwoordig krijg je bij ziggo een modem/router combi, uit jou verhaal op te maken heb je nog 2 losse. Aangezien je wel in de router config kan komen denk ik dat er daar niks mee is. Je kan even (als je internet er weer mee kapt) een ping doen naar je router, is die gewoon goed dan ligt het denk ik aan het modem. Daarvoor moet je de ziggo bellen, ze sturen dan een monteur om een nieuwe te plaatsen.

[...]
We hebben dit abbonement al een tijdje, en ik geloof dat we nooit een nieuwe moden of router hebben gekregen.

Maargoed, een ping geven, dat gaat via cmd ofzo toch?

En Mvantimmeren, ik zou het niet zo goed weten, maar ik geloof dat het een Motorola is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat voor me nakijken? Zou wel moeten staan in de webinterface van je modem en sowieso op je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdbaltjes
Het is een Motorola SBV5121E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, jammer. Had gehoopt dat je een ubee evw3200 had.

Maar dan zou ik als eerst de klantenservice bellen. 1200 op je vaste lijn als het goed is.
Ze kunnen dan kijken of je modem te bereiken is en helpen je daaruit wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 19:31
als je de router los maakt en je pc rechtstreeks aansluit aan de modem.
Krijg je dan wel een een ip adres en verbinding?

Reset wel je modem als je jou pc hebt aangesloten om uit te sluiten of hij de mac adres van de router vast houd.
krijg je geen ip oid en je lampjes op de modem branden allemaal en als goed is knippert de link alleen, dan denk ik dat de modem stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdbaltjes
1200 geeft geen gehoor. Wie weet ligt de telefoon er ook wel uit... En highflyer, ik krijg zowieso wel een IP, maar ik zal het alsnog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyer
ja je krijgt als je geen verbinding hebt een locaal ip adres van de modem, pas als hij connectie heeft gehad met ziggo krijg je een publiek adres

maar de bovenste 4 ledjes branden constant? en belangrijkste het online ledje is gewoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdbaltjes
highflyer schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:48:
ja je krijgt als je geen verbinding hebt een locaal ip adres van de modem, pas als hij connectie heeft gehad met ziggo krijg je een publiek adres

maar de bovenste 4 ledjes branden constant? en belangrijkste het online ledje is gewoon aan?
Het online led lampje staat helemaal uit. Vanochtend knipperde hij gewoon en alles werkte, maar na een tijdje ging hij uitstaan. Ik zal even controleren of de kabel er wel goed inzit, degene waardoor het internet binnenkomt zeg maar, ik kan de naam even niet vinden.

Ok, aan die kabel mankeert dus helemaal niks. Hij hangt weliswaar los vanwege de verhuizing, maar hij zit er wel in. En bovendien heeft hij het op deze manier al een hele tijd volgehouden, dus ik betwijfel of het aan die kabel ligt.

In ieder geval: Het online lampje staat dus uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjoerdbaltjes op 23-05-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdbaltjes schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:51:
[...]

Het online led lampje staat helemaal uit. Vanochtend knipperde hij gewoon en alles werkte, maar na een tijdje ging hij uitstaan. Ik zal even controleren of de kabel er wel goed inzit, degene waardoor het internet binnenkomt zeg maar, ik kan de naam even niet vinden.

Ok, aan die kabel mankeert dus helemaal niks. Hij hangt weliswaar los vanwege de verhuizing, maar hij zit er wel in. En bovendien heeft hij het op deze manier al een hele tijd volgehouden, dus ik betwijfel of het aan die kabel ligt.

In ieder geval: Het online lampje staat dus uit.
En vul hier eens je postcode in:
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/storingen/

Als er geen storing is, dan moet je je modem resetten. heb je al gedaan zie ik.

trouwens: Als het Standby-lampje brandt, is de Ethernet-verbinding verbroken. Druk op de Standby-toets om
de verbinding met de internetservice te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyer
mocht het niet de kabel zijn
druk is op het knopje boven op de modem, als goed is moet de standby knop niet werken maar druk er is voor de zekerheid.

http://www.motorola.com/w...df?pLibItem=1&localeId=33
Pagina 35-36 zijn misschien wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdbaltjes
De standby knop doet helaas niets. En op pagina 35-36 staat helaas niet nieuws zo op het eerste gezicht... Toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je ziggo wel bellen... 0900 - 1884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdbaltjes
Hmm ik moet zo gaan, dus ik zal tot dan daarmee wachten. Ik kan ze niet bereiken via 1200, maar ik zal dat nummer proberen.

Bedankt voor alle moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdbaltjes schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:05:
Hmm ik moet zo gaan, dus ik zal tot dan daarmee wachten. Ik kan ze niet bereiken via 1200, maar ik zal dat nummer proberen.

Bedankt voor alle moeite
geen probleem, laat maar weten of het is opgelost of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyer
Oke, succes. en vergeet niet als je de eerste seconde iemand spreekt direct al te zeggen wat je gedaan hebt.
gun ze geen kans het telefoon script af te ronden, scheelt je weer money :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

highflyer schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:27:
Oke, succes. en vergeet niet als je de eerste seconde iemand spreekt direct al te zeggen wat je gedaan hebt.
gun ze geen kans het telefoon script af te ronden, scheelt je weer money :P
ja inderdaad, proberen ze altijd. Direct vragen voor monteur is de beste keuze.
Pagina: 1