Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb een 3D TV gekocht, LW650S van LG. Deze komt van het weekend. Digitale TV heb ik van Ziggo. Ziggo heeft geen 3D kanaal (meer), deze is vervallen. Nu ben ik op zoek naar 3D content, maar heb geen zin op eerst een blueray speler te kopen en zo films af te spelen.

Ik heb hard gezocht op google.

- De LG apps (3D world, bijv (http://www.screendigest.c...d_world_service/view.html)
- Iets afspelen op pc/laptop met bijv. een 3d media player
- Youtube 3D.

Eerste optie zie ik wel zitten, alleen weet ik niet in hoeverre deze gratis zijn.
Tweede optie is ook handig denk ik, echter is mijn videokaart van mijn laptop niet goed genoeg (aldus Arcsoft).
Tevens is mij nog niet duidelijk hoe de TV weet dat het 3D is. Ik neem aan dat het dan digitaal naar de TV verstuurd moet worden? Of kan het ook over een analoge VGA kabel (mijn laptop heeft alleen displayport als digitale uitgang).

Derde optie is ook leuk. Alleen weet ik niet of de TV deze content ook als 3D kan weergeven.

Wie kan me verder helpen met zoeken naar 3D content, hoeven echt geen speelfilms te zijn. Ik weet nu totaal niet wat mogelijk is, kwa doorgeven van het signaal of hoe je dit zou kunnen realiseren

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Youtube maakt gebruik van anaglyph 3d volgens mij. Dat is dus met zo'n rood groen brilletje.
Je hebt hiervoor niet eens een 3d tv nodig om 3d te kijken. Alleen zo'n brilletje. Niet echt wat je wilt.

De LG app ken ik niet. Lijkt me niet gratis. Maar wie weet. Dat is gewoon 3d content die je netjes kunt kijken op je TV.

En met je laptop of pc kan je heel veel kanten op. Er is veel SBS (side by side) matreriaal. Welke door veel software afgespeelt kan worden. Middels een knop op je TV kan je hem handmatig op SBS mode zetten waardoor je mooi 3d kunt kijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
DarkSide schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:37:
Youtube maakt gebruik van anaglyph 3d volgens mij. Dat is dus met zo'n rood groen brilletje.
Je hebt hiervoor niet eens een 3d tv nodig om 3d te kijken. Alleen zo'n brilletje. Niet echt wat je wilt.

De LG app ken ik niet. Lijkt me niet gratis. Maar wie weet. Dat is gewoon 3d content die je netjes kunt kijken op je TV.

En met je laptop of pc kan je heel veel kanten op. Er is veel SBS (side by side) matreriaal. Welke door veel software afgespeelt kan worden. Middels een knop op je TV kan je hem handmatig op SBS mode zetten waardoor je mooi 3d kunt kijken.
En gebruik je dan gewoon een normale media player (mediaplaye classic bijv) en laat je de TV de rest doen?
Deze optie ken ik niet, klinkt iig goed :)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij moet het met elke player kunnen. Het zal er standaard niet uit zien. Want je hebt 2 beelden naast elkaar. Maar zodra je de SBS knop (nee niet de zender) op je AB bedient zal je TV het signaal moeten kunnen lezen zodat je 3d beeld krijgt.

populair is idd MPC, maar het zou ook bv met xbmc moeten kunnen (niet het menu btw)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik heb een 650S,

Via de youtube APP op de tv zelf kun je gewoon 3d afspelen, er staan op youtube veel SBS (side by side) filmpjes. (zoek op lg 3d, dat zijn de promo filmpjes van LG zelf)

Je hebt ook een aantal 3d apps zelf, met wat korte filmpjes (leuk voor even)

Wil je gewoon gedownloade SBS films kijken, dan zet je ze gewoon op USB stick of HD en plug je hem gewoon in de TV de ingebouwde player van de TV speelt bijna alles af.

I reject your reality and substitute my own!