[ATI HD5770] Transcoderen mbv hardware..hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:09
Hoi
Ik heb wat rondgezocht maar kan het maar niet vinden:
Hoe kan ik gebruik maken van de hardware van mijn Ati HD5770 videokaart om te transcoderen (video omzetten/converteren naar een ander formaat)?
Ik heb het vinkje 'versnelling inschakelen' in de Catalyst Control Center (CCC, nieuwste versie) bij AMD Video Converter al aan gezet.
Wat voor software heb ik nu nog nodig om daar gebruik van te maken? Zodat ik een video kan selecteren en die dan kan laten omzetten mbv die transcodeer hardware?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Wat heb je zelf al ondernomen buiten het plaatsen van het vinkje? Ik vermoed niet zoveel helaas... want het antwoord is echt heel simpel en op meerdere manieren terug te vinden.

Simpele zoekopdracht met google geeft al tig forums met de oplossing, het staat netjes beschreven op de website van AMD... en heb je al eens op het vraagteken geklikt op de videoconversie pagina in CCC?

• Harribo
Ik kan je tal van urls geven waar ik geweest ben waar het antwoord niet bij stond.
Ook de help brengt geen uitkomst en dat komt omdat ik niet AVIVO geinstalleerd heb.
En die heb ik niet geinstalleerd omdat die niet bij mijn installatieopties stond. En dan mag ik het verder zelf uitzoeken. Op de pagina van AMD Video Converter is verder ook niets anders te zien dan een vinkje, geen opstartmogelijkheden van de converter.
Zie nu een media codec pack van AMD, zal die eens installeren.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Harribo schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:00:
Zie nu een media codec pack van AMD, zal die eens installeren.
Dat is ook precies wat ik bedoelde...

rechtstreeks uit het help bestand in Catalyst, alleen door eventjes op het vraagteken te klikken rechtsboven...
AMD Video Converter

Gebruik de AMD Video Converter om videobestanden (inclusief audio) op uw computer te converteren naar een indeling die beter geschikt is voor videobewerking of voor bekijken op een draagbare mediaspeler. U kunt de converter ook gebruiken om videobestanden van een draagbare mediaspeler om te zetten in een indeling die beter geschikt is voor een dvd-speler:
Hieronder vindt u een lijst met acties die u kunt uitvoeren met de converter:

Videobestanden presenteren op een webpagina;
Bestanden compatibel maken met een bepaalde video-indeling;
De grootte van videobestanden verkleinen;
Videobestanden converteren om ze te uploaden naar een Apple iPod Video, Sony PSP of een draagbaar media-apparaat met Windows® Mobile.

Opmerking: De AMD Video Converter is alleen beschikbaar als u de softwarecomponent AVIVO hebt geselecteerd toen u de AMD-software en -stuurprogramma's installeerde.

Videoconversie door slepen en neerzetten

Als uw Windows® 7-systeem een videoconversieprogramma bevat dat automatisch videobestanden converteert wanneer u ze naar een draagbare mediaspeler sleept, kunt u de grafische hardware gebruiken om het converteren te versnellen.
Opmerking: Videoconversie door slepen en neerzetten is alleen beschikbaar als u de softwarecomponent Transcoderen met slepen-en-neerzetten hebt geselecteerd toen u de AMD-software en -stuurprogramma's installeerde.

AMD Video Converter-indelingen
Video's converteren met de AMD Video Converter
Videoconversie door slepen en neerzetten inschakelen en uitschakelen
Als je dan vervolgens daar op had gezocht is de eerste pagina die ik via google zie dat sinds kort het pakket dus los te downloaden is... ik moet toegeven dat de tekst een klein beetje verouderd is, want een paar maanden geleden was het idd nog een optie die je mee kon installeren met CCC. Maar een klein beetje initiatief, ietsje verder kijken mag toch wel?

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 23-05-2012 17:57 ]

• Harribo
Sorry hoor ik ben zeker een half uur er mee bezig geweest. En als ik het dan nog niet vind, dan vraag ik het toch?
In mijn laatste reactie stond dus al dat ik AVIVO niet kon installeren, over heen gelezen? Heb die help dus wel gelezen. Trouwens op "help" knoppen druk ik niet vaak aangezien ze mij vaak niet helpen, dit keer dus wel, dus moet ik maar wat vaker op klikken.
Bedankt voor je reacties natuurlijk. Ik waardeer dat wel. Maar zie me niet aan voor een lui iemand want dat ben ik niet.

Edit: heb het nu voor elkaar, was een kwestie van die codecs installeren.

Edit2: Bar weinig video formaten ondersteunt die video converter? Zal het ff checken, wel jammer.

[ Voor 53% gewijzigd door Harribo op 23-05-2012 21:10 ]