Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 09:59
Hey medetweakers,

Ik kom er niet meer uit. Ik ben opzoek naar een goedkope oplossing voor een sabnzbd server die ook filesharing en dlna afhandelt. Ik heb nu een oude P4 HP D530 USDT staan, maar de cooler heeft een lager kaduuk, en kan de temperatuur amper bijbenen.

Er zit een P4 2.6HT in met 2GB geheugen. Nu vroeg ik mij af, is het handig om dat bordje in een goedkope kast te plaatsen met een betere CPU cooler? Of is het een betere optie om geld te gaan verzamelen voor een nieuwe (of 2e hands) machine?

Ik moet een beetje op mijn centen passen namelijk, dus die optie heeft minder voorkeur.

Maar het gaat meer om wat jullie zouden doen, als het voor jullie was. Op jullie reactie's zal ik gaan zitten denken.

Alvast bedankt,

Henri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Qua centen hangt het er vanaf of het op korte termijn goedkoop moet of op langere termijn.
Korte termijn: nieuwe cooler kopen (of enkel een nieuwe fan).
Lange termijn: nieuwe hardware aanschaffen die zuiniger is (en ook nog eens stukken beter presteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
Mja, ik ben een student, met de server op mijn slaapkamer, dus moet op korte termijn wel wat veranderen. Een nieuwe cooler gaat niet zomaar, het is een USDT.

http://h20000.www2.hp.com...t/c00323629/c00406696.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
23 euro een compleet extra d530 usdt:
http://www.usedpc4sale.nl/nl/product/hp-d530-usdt-/

Heb je dus voor 23 euro een nieuwe koeler (weliswaar gebruikt, maartoch) en wat extra reserveonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
En is die handelaar te vertrouwen? Ik ben altijd huiverig als er geen waarborg logo op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Een computer als bovenstaand zal jaarlijks waarschijnlijk tussen de 500kWh en 700kWh verbruiken, tegen gebruikelijk tarief is dat tussen de €125 en €175.

Het is dan goedkoper om bijvoorbeeld een Synology DS112J aan te schaffen en hier SABnzbd op te installeren. Deze zal ongeveer 100kWh verbruiken, ongeveer €25 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
Mja, maar ik ben wel echt opzoek dan naar een nieuwe PC like server. Misschien ga ik in de toekomst wel meer dingen installeren, en ik heb nu al 3 ext.HDD er aan hangen, dus die NAS heeft al te weinig USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je een foto van de koeler die er nu in zit? Wellicht heeft iemand goede ervaringen met een andere koeler doe toch past op zo`n socket 478 en tegelijk klein genoeg is om te passen in deze form factor kast. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
Nou, ik zou er geen andere koeler op deze kast in drukken. Hij koelt ook de voeding mee (ja, lekker design hea)

Maar een afbeelding: http://www.mr-at.nl/bigimages/pictures/24960.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Als je budget het toelaat: kijk eens naar een HP Microserver. Zuiniger, ruimte voor 4 schijven intern, zat USB-poorten, en de hardware wordt ondersteund door ESXi. En stil (max 24 dB).

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Je zou natuurlijk ook een kleine upgrade in je huidige kast kunnen doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 52,30€ 52,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 17,50€ 17,50
1MSI B75MA-P45€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 132,70

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
@E-Rick nope, staat mijn budget helaas niet toe.

@Kapiteiniglo Daar komt nog een HDD en wss voeding overheen omdat die anders geen koeling heeft. En de kast is maar iets van 10cm diep, dus er gaat weinig in. Dus die moet je ook nog er bij tellen, dus val je al snel 100 euro duurder uit, als het al niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ah, echt een HP-specifieke koeler...wat een slurf zeg! Staat er geen part-nummer op? Haal deze even door de database heen op de HP-Compaq site, zodat je de prijs weet van een Compaq Spare Part.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
Ik zal even voor je kijken die cooler komt mij erg bekend voor, en heb nog een hoop P4 meuk in een hoekje staan. Ik zal vanavond even posten of ik iets voor je heb. Volgens mij heb ik hier nog een foxcon versie van liggen. Ik ga voor je zoeken.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopykoopy
Mensen, vele dank voor jullie reacties. Ik heb van iemand een oude Pentium D 3.0GHz gekregen (HP DX2200) ik weet, een oud monstertje, maar hij zal een goede vervanging zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mental schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:08:
23 euro een compleet extra d530 usdt:
http://www.usedpc4sale.nl/nl/product/hp-d530-usdt-/

Heb je dus voor 23 euro een nieuwe koeler (weliswaar gebruikt, maartoch) en wat extra reserveonderdelen.
Hier niet kopen. Dit is een zéér onbetrouwbaar bedrijf. Het enigste wat goed zal verlopen zal jouw betaling zijn, de rest, zowel QoS en QoP, zijn ver ondermaats.

Je geld zo de vuilnisbak in gooien zal sneller en efficienter werken.

Overigens is deze website onderdeel van Terabyte BV. Dit wazige bedrijfje beheerd meer websites om hun troep met slechte service aan de man te brengen.
Pagina: 1