Linksys E3200 simultaan download en surfen werkt niet !!

Pagina: 1
Acties:

• anouk68
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2025
Ik heb deze router nu een week in huis ter vervanging van mijn oude Linksys WRT54G. De aanschaf is gedaan om Dual-band optie te hebben. De 5Ghz band is niet zichtbaar (maak gebruik van SSIDer). Het grootste probleem is echter dat ik niet simultaan kan downloaden vanaf nieuwsgroepen (Newsbin Pro) en kan surfen of mailen. Ik maak gebruik van een laptop met een Ralink RT2860 wireless ontvanger. Tijdens het downloaden via Newsbin Pro wil ik een bepaalde site openen en krijg ik de melding "verbinding maken" maar de site opent niet. als ik Newsbin afsluit opent de site direct. Hetzelfde euvel is ook bij E-mail. Verzenden en ontvangen klikken tijdens Newsbin open staat genereert een foutmelding dat er geen verbinding is. Met mijn "oude" router heb ik dit probleem nooit gehad, maximale snelheid voor nieuwsgroepen download en tegelijkertijd surfen op het net en E-mailen.
Ik heb nog een test uitgevoerd met een vaste kabelverbinding tussen de laptop en de router en dan kan ik wel simultaan downloaden en surfen. Ook op mijn vaste pc werkt het goed.

[ Voor 13% gewijzigd door anouk68 op 23-05-2012 11:16 ]