Toon posts:

Foto's importeren vanuit iPad 2.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey peeps,

Ik heb ongeveer 6000 foto's op mijn ipad staan (7 maanden rond de wereld getrokken :D),
en zou deze graag op mijn windows 7 PC zetten.

Nu zijn er een aantal oplossingen, maar telkens met een probleem.

iCloud: werkt wel, enkel voor de recente foto's en maximum 5GB (ik zit aan 24 GB).
dropbox: Weet echt niet waar te beginnen om elke foto individueel aan te vinken op men ipad.
in Windows zelf: als ik de iPad aansluit kan ik de optie foto's importeren klikken, maar ik krijg de melding dat er geen foto's opstaan.
Ik ga naar Computer > Apple iPad > Internal Storage > DCIM; en daar zie ik geen enkele file staan in de map.

Het makkelijkste zou inderdaad rechtstreeks overzetten zijn via de laatst genoemde DCIM folder.
Weet iemand hier raad op?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
iTunes?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:25
In iTunes kijken of je ze via daar kan kopiëren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^- with stupid

Syncen naar een folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met iTunes is dat ik voor mijn vertrek al andere folders op de iPad had staan die gesynchroniseerd waren met mijn PC. Die foto's heb ik verwijderd, manueel op mijn iPad zelf.
In iTunes verschijnt dan ook de oude (op de iPad reeds verwijderde) folder om te synchroniseren. (van PC naar iPad en niet andersom)
Als ik nu op synchroniseer zou klikken, zouden de foto's dan niet verwijderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, ik heb het geprobeerd, maar synchroniseren gaat enkel van iTunes naar iPad en niet omgekeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 23:49
Misschien is dit dan een oplossing? http://itunes.apple.com/n...sfer-app/id365152940?mt=8
Kost 'wel' €2,39, maar als dat jouw probleem oplost. Recensies die erbij staan zijn goed.

Tevens kan je het wel proberen, je kan een backup maken waar ook al je foto`s etc. inzitten... Mochten ze wel verwijderd worden kan je weer terug naar die back-up lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een stomme vraag, maar waarom heb je die op je ipad staan?
het is toch algemeen bekend dat je bij apple geen gegevens op of af je apparaten krijgt zonder moeilijke omslachtige wegen?

gewoone en interesse vraag hoor, verder niet afkrakend bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ban-Aan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 14:30
Macroplant iExplorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit iets voor je: http://www.i-funbox.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51
Je kan in iCloud toch gewoon de photostream aan zetten? Ik weet ff niet waar 't allemaal zit, maar ik heb op de ipad iphoto, met photo stream syncd ie de laatste 100 fotos met andere apparaten die icloud ondersteunen. Die 100 foto's gaan niet van je icloud space af. Dan kan je neem ik aan in delen alles syncen.

http://www.gottabemobile....oto-stream-on-windows-pc/

Edit: zo te zien werkt dat alleen met fotos die genomen zijn na het aanzetten van photostream, sorry. Maar misschien is daar inmiddels een fix voor.

[ Voor 27% gewijzigd door CopyCatz op 23-05-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CopyCatz schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:31:
Je kan in iCloud toch gewoon de photostream aan zetten? Ik weet ff niet waar 't allemaal zit, maar ik heb op de ipad iphoto, met photo stream syncd ie de laatste 100 fotos met andere apparaten die icloud ondersteunen. Die 100 foto's gaan niet van je icloud space af. Dan kan je neem ik aan in delen alles syncen.

http://www.gottabemobile....oto-stream-on-windows-pc/
Klopt, maar dit is enkel toepasbaar op 5GB, en enkel de laatste "recente" foto's. Vermits ik 7 maand gereisd heb zijn ze niet meer zo recent :-)

Maar ik heb ondertussen het probleem kunnen oplossen dankzij Macroplant iExplorer. Een programma die mij toestaat om te browsen in mijn iPad, op dezelfde manier als een Windows Verkenner.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51
Ok mooi, maar zoals ik al zei gaat de photostream niet van je icloud space af, dus misschien iets voor de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Ik had hetzelfde probleem. Foto's via sd card op ipad gezet en daar op bewerkt. Waren zo een 1000 foto's uiteindelijk maar kon ze alleen transferen door in windows explorer te zoeken naar *.jpg op de DCIM folder. Anders moest ik al die rare mapjes die de iPad maakt afgaan! Heel vreemd in elkaar gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Deze computer > iPad aanklikken > iets van DCIM > verschillende mappen met verschillende namen waarin al je foto's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Of photostream inzetten?

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:34
Ziet je Photos app op je ipad die 6000 foto's wel?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb een soortgelijk met de iPad.

Het probleem is niet hoe je foto's op de Ipad kan krijgen dat gaat makkelijk.

Het probleem is hoe je een mappenstructuur kunt aanmaken die zowel op de Ipad als op de PC bestaat en ook bij syncen blijft bestaan en niet in de war raakt.

Ik heb er niets aan als ik op de pc iets in betekenisvolle mappen heb staan omd daarna op de Ipad alles door elkaar heen op alfabet of datum gesorteerd in de Photostream te hebben staan.

Verder vind ik t irritant dat soms eenzelfde foto in meerdere albums op de Ipad staat,. Selectief verwijderen uit een album is lastig: ik krijge dan de melding dat de foto uit nog x andere albums verwijderd wordt. Dat wil ik dan niet, maar ik kan ook niet kiezen uit welke albums ik selectief de foto wil verwijderen.

Kortom: een makkelijk fotobeheerprogramma met ingebouwde sync mogelijkheden is gewenst.

Mss bestaat zoiets? Ik zou er wel aardig voor willen betalen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
http://www.tcgeeks.com/or...he-apple-ipad-mac-and-pc/

Dat moet ik nog eens goed doorlezen en uitproberen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Neem een Ubuntu Live CD. Sluit de iPad aan, en sleep je foto's van de iPad naar je pc. Gratis, betrouwbaar en snel.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Dat is wel weer een heel andere oplossing. En dat werkt ook handig andersom (foto's op de pc overzetten naar een specifieke map of met map en al naar de ipad ) ?

[ Voor 58% gewijzigd door flopdoc op 17-07-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
http://www.photosync-app.com/photosync/en/features.html

Dat klinkt ook wel goed, is niet duur en spreekt ook over albums.

Pagina: 1