Dell.nl, geld over de muur gegooid?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.682 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 21:35
Eergisteren heb ik voor mijn vriendin een Dell 15r besteld. Een van de weinige laptops waar nog een beetje aan te customizen valt voor de vrouw. Bovendien was er een actie waarbij een click-on cover gratis werd geleverd en de verzending gratis was.

Zo gezegd zo gedaan. Geld was via iDeal binnen 1 minuut van de rekening afgeschreven. Bij de bestelling stond vermeld dat in dit speciale geval de levering binnen 2 dagen zou zijn (pre-made systeem ofzo). Inmiddels is de bestelling terug te vinden op dell.nl en is de verwachte levertijd 01-06. Nu heb ik al een ongelofelijke hekel aan bedrijven die gretig je geld aannemen om vervolgens eens rustig te gaan kijken of ze het artikel uberhaupt wel hebben/kunnen leveren. Maar goed, een week is nog wel te overzien.

Totdat ik de shopreview pagina hier op tweakers opende... Wat een draak van een bedrijf blijkt dit te zijn zeg. Door de bekendheid van het bedrijf denk je blijkbaar onterecht dat het wel goed zit met de service. Het voelt nu een beetje alsof ik mijn geld over een muurtje heb gegooid en maar af moet wachten wat en wanneer ik wat terugkrijg. Geld terugvragen duurt vele telefoontjes en weken tot maanden. En de levering kan zonder enige reden zomaar weken worden opgeschoven. Dat betekent dat de laptop volgende maand niet eens mee op vakantie zou kunnen.

Heb er dus wel een beetje de balen van dat ik niet eerst even de shopreviews nagekeken heb voordat ik een bestelling plaatste. Heeft er iemand nog meer recente ervaringen met dell.nl om mij een beetje gerust te stellen? Ik was inmiddels gewend dat online aankopen in dagen, niet in weken, worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vaak worden reviews aangegrepen om het ongenoegen te uiten. Mijn ervaring met Dell is niet slecht, tenzij je support nodig hebt voor een vaag probleem (bvb storing op de VGA uitgang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 22:20
Tja, Tweakers zijn nou eenmaal wat kritischer wat betreft support.

En wat Admiral al zegt, reviews worden over het algemeen alleen gedaan als mensen wat te klagen hebben.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:35

Kama

Game Coordinator

Wat levertijd heb ik ook wel eens wat gemopperd op Dell, maar zeker niet wat service betreft. Ik heb de afgelopen 5 jaar inmiddels zo'n 5-6 laptops besteld voor zowel mijzelf als voor vrienden en tot nu toe is de service altijd goed geweest. Dwz, 1 laptop ging stuk na de garantietermijn en werd uit coulance gratis bij mij thuis gerepareerd (nieuw mobo). Een andere laptop was DOA en werd netjes thuis opgehaald en teruggebracht.

Uiteindelijk zijn alle zaken naar tevredenheid opgelost. Ik zou zo weer een Dell bestellen.

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Wat je in je achterhoofd moet houden is dat mensen gauwer geneigt zijn om negatieve ervaringen online te zetten. Ik heb eigenlijk nooit problemen met Dell gehad, ze hebben een paar keer zelfs erg goede service verleend.

ik heb ooit een Precision M90 gehad (geweldige laptop trouwens) die na 1,5 jaar defect was. Ze zijn een paar keer langsgeweest en konden hem niet gerepareerd krijgen. Ik heb een nieuwe gekregen, met 3 jaar garantie weer!

Dell gaat pas je systeem samenstellen als je besteld hebt, daardoor duurt de levering van systemen bij Dell over het algemeen ergens tussen de 1 en 2 weken (meestal 1 week is mijn ervaring). Wat ik je wel wil aanraden is om de on-site support optie er bij te kopen. Ok, het kost ietsje meer maar je hebt ook geen gezeur als je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De Laptops van Dell zijn imho een over het algemeen van betere kwaliteit dan van Acer, hp en Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 18:08
Reviews kunnen interessant zijn, maar bieden geen weerspiegeling van de werkwijze van een winkel/bedrijf. Goede ervaringen worden vaak nauwelijks geschreven in shopreviews. Wanneer iemand een slechte ervaring heeft gehad (naar zijn of haar mening) wordt dit gelijk aan de grote klok gehangen met veel bombarie (lees: NOOIT MEER...) Daarnaast, ervaringen die tweakers hebben bepaald maar een klein gedeelte van het totale klantenbestand wat koopt bij een winkel/bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 21:35
Dank voor de snelle reacties. Dit zet alles toch weer even in een positiever daglicht. Ik wacht nog even geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:58
Nog een positief bericht voor je:

Ik heb zowel prive als zakelijk (van mn werk) een dell laptop.

Mijn prive laptop was stuk gegaan, de videokaart deed niks meer. De garantie was reeds lang afgelopen.
Toch maar Dell gebeld. Ik kon kiezen: garantie bijkopen, of alleen voorrij kosten betalen.
Vervolgens hebben ze bij mij thuis op de eettafel de laptop gedemonteerd en een nieuwe videokaart geplaatst, dit alleen tegen voorrij-kosten.

Bij mn zakelijke laptop was de monitor-uitgang stuk, dit doordat iemand tijdens een presentatie tegen de kabel liep. Even gebeld en de volgende dag gerepareerd op locatie.

Ik heb dus eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Dell-support.

Wel vind ik de bouwkwaliteit matig, hiermee bedoel ik de gebruikte materialen. Het voelt allemaal niet echt heel stevig. Al moet ik zeggen dat ik veel reis (vliegtuig e.d.) en er eigenlijk nooit iets is stukgegaan. Moet wel af en toe een schroefje aandraaien.

Over de shopreviews:
Je krijgt een algemene indruk, maar meestal zijn de mensen die ontevreden zijn de eersten die het melden. Het valt mij ook op dat veel tweakers erg ongeduldig zijn. Als het een paar dagen langer duurt, ojee berg je maar.

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 23-05-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48
Dinsdag 8 mei 's avonds een inspiron desktop besteld. Donderdag de 10e verzonden vanuit Polen. Maandag de 14e stond UPS al voor de deur. Ik denk dat het wel mee valt. Zeker met de Dell Express systemen.
Dell Express-systemen worden binnen twee (2) werkdagen na de datum van bevestiging van de bestelling geleverd. Nadat u bij Dell een bestelling hebt geplaatst, ontvangt u eerst een e-mailbericht waarin wordt bevestigd dat uw bestelling goed is ontvangen. Nadat uw betaling is verwerkt, ontvangt u vervolgens via e-mail een bevestiging van de bestelling.

Opmerking: als u niet met een creditcard hebt betaald (bijvoorbeeld via IDEAL), wordt de bevestiging van de bestelling met minstens één (1) dag vertraagd omdat de betaling moet worden verwerkt.
Kijk vanavond of morgen nog eens voordat je moord en brand schreeuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met Dell. Voor mijn werk heb ik inmiddels 200+ systemen en servers bij Dell besteld.
De leverdatum die ze geven bij een orderbevestiging is een veilige datum. Dat houd in dat in 99 van de 100 gevallen je je producten ruim vóór die datum in huis hebt. Als het goed is heb je ook een link gekregen van het verzendbedrijf (meestal UPS). Als je hier op klikt kan je zien wat daadwerkelijk de status van je bestelling is.
10 mei heb ik nog een server besteld bij Dell. "De verwachte leverdatum voor deze order is op of voor 2012-05-22". De server is op 11 mei verstuurd en op 14 mei afgeleverd. Had er geen weekend tussen gezeten, dan was hij er nog 2 dagen eerder geweest.
Service heb ik ook niets over te klagen. Het hangt er natuurlijk wel af wat voor garantie je er bij koopt, maar daar houden ze zich dan ook keurig aan. laatst was er nog een laptop gevallen. Behuizing kapot. Dell gebeld, en de volgende dag stond er een monteur met een nieuwe behuizing hier op kantoor.
Ook wel eens defecte HDD's gehad. Gebeld, en de volgende dag stond UPS voor de deur met een nieuwe HDD.

That reminds me... Ik moet Dell nog even bellen voor een order ;)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Dell is op het gebied van service juist de nummer 1... Over de wachttijden was ik met mijn alienware ook absoluut niet blij mee, maar goed.

maar goed, als je nog eventjes kijkt naar de ervaringen die de mensen hebben met de Dell XPS 15 laptop, dat is op dit moment gewoon de big number 1.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een Alienware M17x bij hun besteld. Tot zover loopt alles wel goed. Dus kan niet klagen, hoewel die pas op 14/6 geleverd wordt.. best lang maar goed. Eerste keer dat ik iets bij hun bestel... Sorry voor de rare opsteling van dit berichtje, zit op mijn mobiel te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 2 laptops van Dell staan, en dat zijn buiten mijn dochters macbook de beste en stevigste laptops die je kan krijgen.

1 keer ervaring gehad met Dell service, en dat was gewoon heel goed geregeld, vaste procedures die werken.

Ben nu in de markt voor een gaminglaptop, en het feit dat Alienware een Dell is is voor mij een grote pro om voor Alienware te gaan.

Al met al zij Dells zeer goed afgewerkt met een degelijke service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Op de levertijden na heb ik ook wel goede ervaringen met Dell.

Frustrerend is alleen dat niemand daar je kan vertellen wanneer er geleverd gaat worden; zo heb ik bijna 2 maanden op mijn laptop moeten wachten en niemand kon mij vertellen wanneer hij geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

Klinkt alsof je gewoon heel erg ongeduldig bent. Ik heb altijd vlot mijn bestellingen van Dell gehad op 1x na maar dat kwam door UPS en niet door hun.

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Tijntje

Hello?!

Je hebt waarschijnlijk een Dell Express Deal genomen. Dit zijn machines die in voorraad staan. Echter zijn de prijzen daar meestal zo scherp van dat het kan voorkomen dat ze heel snel uitverkocht zijn. Als dat het geval is worden ze of opnieuw geproduceerd en anders kan het voorkomen dat je bestelling wordt geannuleerd.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
Zo gezegd zo gedaan. Geld was via iDeal binnen 1 minuut van de rekening afgeschreven. Bij de bestelling stond vermeld dat in dit speciale geval de levering binnen 2 dagen zou zijn (pre-made systeem ofzo). Inmiddels is de bestelling terug te vinden op dell.nl en is de verwachte levertijd 01-06.
Komt dat niet gewoon omdat je een aantal dingen aan de laptop hebt aangepast? Ze hebben natuurlijk een aantal standaard configuraties liggen die ze zo van de plank op de post kunnen doen, maar als je een andere hdd of ssd of meer geheugen of hoger reso scherm erin stopt dan gaan ze speciaal voor jou er eentje in elkaar zetten en dan kan het even duren. Dat kan het verschil in levertijd verklaren en ik kan me voorstellen dat dat ff kut is, maar een week is echt niet zo lang en ik zou dat maar even wachten voordat je hier paniekvoetbal gaat spelen ;)

Mijn VAIO Z deed er ook 2 en een halve week over om vanuit Japan te komen met het vliegtuig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niltag schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:49:
Nu heb ik al een ongelofelijke hekel aan bedrijven die gretig je geld aannemen om vervolgens eens rustig te gaan kijken of ze het artikel uberhaupt wel hebben/kunnen leveren. Maar goed, een week is nog wel te overzien.
Gretig geld aannemen? Dat is gewoon zoals iDeal werkt. Dat is inderdaad direct afgeschreven. En die status-indicatie is echt alleen een indicatie, die kan zo veranderen.

Verder heb ik prima ervaringen met Dell, maar ik vul ook niet zo snel een Shopreview in.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 24-05-2012 09:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Kama schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:53:
Wat levertijd heb ik ook wel eens wat gemopperd op Dell, maar zeker niet wat service betreft. Ik heb de afgelopen 5 jaar inmiddels zo'n 5-6 laptops besteld voor zowel mijzelf als voor vrienden en tot nu toe is de service altijd goed geweest. Dwz, 1 laptop ging stuk na de garantietermijn en werd uit coulance gratis bij mij thuis gerepareerd (nieuw mobo). Een andere laptop was DOA en werd netjes thuis opgehaald en teruggebracht.

Uiteindelijk zijn alle zaken naar tevredenheid opgelost. Ik zou zo weer een Dell bestellen.
qft, bij mij is ook aan huis al eens iets gerepareerd door dell.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:21:

Al met al zij Dells zeer goed afgewerkt met een degelijke service.
IMHO is dat te kort door de bocht. Mijn Dell studio is wel echt Plastic Fantastique, maar daar was de prijs dan ook wel naar.

[ Voor 18% gewijzigd door Tukk op 24-05-2012 09:16 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

rinkel schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:06:
Nog een positief bericht voor je:

Ik heb zowel prive als zakelijk (van mn werk) een dell laptop.

Mijn prive laptop was stuk gegaan, de videokaart deed niks meer. De garantie was reeds lang afgelopen.
Toch maar Dell gebeld. Ik kon kiezen: garantie bijkopen, of alleen voorrij kosten betalen.
Vervolgens hebben ze bij mij thuis op de eettafel de laptop gedemonteerd en een nieuwe videokaart geplaatst, dit alleen tegen voorrij-kosten.

Bij mn zakelijke laptop was de monitor-uitgang stuk, dit doordat iemand tijdens een presentatie tegen de kabel liep. Even gebeld en de volgende dag gerepareerd op locatie.

Ik heb dus eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Dell-support.

Wel vind ik de bouwkwaliteit matig, hiermee bedoel ik de gebruikte materialen. Het voelt allemaal niet echt heel stevig. Al moet ik zeggen dat ik veel reis (vliegtuig e.d.) en er eigenlijk nooit iets is stukgegaan. Moet wel af en toe een schroefje aandraaien.

Over de shopreviews:
Je krijgt een algemene indruk, maar meestal zijn de mensen die ontevreden zijn de eersten die het melden. Het valt mij ook op dat veel tweakers erg ongeduldig zijn. Als het een paar dagen langer duurt, ojee berg je maar.
Ik heb er ook een, zakelijk. Het ligt er ook een beetje aan in wat voor omgevingen zo'n laptop wordt gebruikt. Ik heb deze laptop nu 2 jaar, en hij ziet er nog vrijwel nieuw uit op wat slijtageplekjes op het toetsenbord na. Mijn collega is inmiddels al 3 laptops verder, omdat het ding in mijnbouw-omgevingen wordt gebruikt, waar het er allemaal wat ruwer aan toegaat. Die waren stuk voor stuk FUBAR.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:18
Tja, ik heb goede en minder goede ervaringen.
Goede, mijn Werk laptop van Dell is een hele stevige.
Mijn vader heeft een 17 inch Inspiron, mijn neefje een XPS 17 inch, mijn vrouw een XPS 15 inch en mijn schoonvader heeft nog eens voor anderen een Dell pc besteld.

Allemaal vrij snel geleverd en zonder problemen. Die van mijn vrouw was fully customised.

Ik zou me er niet zo heel druk over maken.

Mijn broer heeft dan een mindere ervaring. Die heeft een wat ouder model XPS 14/13 oid (klein iig). Die gebruikt hij voor spellen, maar standaard euvel bij dat model is dat die te heet wordt. Ze hebben hem een aantal keer gerepareerd en uiteindelijk ondergeclockt. Dat laatste is natuurlijk niet de bedoeling. Hij heeft het terug gezet en daarna gewoon weer vervanging gekregen. Dus hoe dan ook netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, volgens mij heb je een aardige indruk gekregen omtrent Dell. Ik hoop van harte dat meer mensen de shr voor Dell gaan invullen, want dat is de juiste plek voor shopping ervaringen ;) veel plezier met je aankoop.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.