Ik heb na herhaaldelijke problemen met mijn HTC Sensation telefoon nu het aanbod van vodafone gekregen om voor het bedrag dat de telefoon destijds waard was een nieuwe telefoon te mogen uitzoeken. Nu wordt dat bedrag op 400 euro gezet, terwijl ik van mening ben dat dit meer moet zijn. Prijzen op de vodafone website zijn leidend. Heeft iemand een aankoopbon of reclamefolder, waarin de prijs van dit toestel rond mijn aankoopdatum staat (26-05-2011). Hij staat niet op mijn bon, omdat ik hem "kreeg" bij een abonnement. De waarde op de aankoopbon is dus 0 euro. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
HTC kan je precies vertellen wat de adviesprijs is geweest. Dat lijkt me de meest handige info om vervolgens te communiceren met Vodafone.
Neem dus even contact op met HTC.
Neem dus even contact op met HTC.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Adviesprijs is zoals de naam al zegt slechts een adviesprijs. Vodafone kan er natuurlijk van maken wat ze willen.
Pricewatch is inderdaad een goede indicatie, daar kan je zien dat ie in mei zeker over de 500 zat en pas veel later rond de 400
Ik weet het. Vandaar dat ik dus ook een bewijs zoek. Ik denk niet dat vodafone een grafiekje op pricewatch als bewijs beschouwt.
Nou... 1 ander bonnetje is ook geen bewijs, het gaat erom wat toen de gemiddelde prijs was, dat kan je in een grafiekje prima lezen. Hard bewijs zul je nooit vinden, tenzij je iemand vind die het toestel los heeft gekocht bij de Vodafone winkel... (en bijna iedereen weet dat dat niet de plek is voor losse toestellen)
Als de adviesprijs van HTC zelf niets waard is, omdat Vodafone er zelf wat van kan maken, dan is een aankoopbon net zo nietszeggend, aangezien die ook niet bij Vodafone vandaan komt.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:46:
Adviesprijs is zoals de naam al zegt slechts een adviesprijs. Vodafone kan er natuurlijk van maken wat ze willen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Los zijn toestellen altijd duurder dan met een abo (want er zit subsidie op) Ik denk dat je met €400 wel tevreden mag zijn. €500 kun je iig vergeten.
Probeer dat toch eerst maar eensVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:12:
Ik weet het. Vandaar dat ik dus ook een bewijs zoek. Ik denk niet dat vodafone een grafiekje op pricewatch als bewijs beschouwt.
Ik vraag me überhaupt af wat Vodafone als bewijs zal accepteren, ik denk persoonlijk dat je niet gek veel opties hebt als je het toestel met subsidie hebt gekregen. Ze zullen geen 2 x korting geven op een toestel bij hetzelfde abonnement.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.htcsensation.n...bij-vodafone-vanaf-9-mei/
Blijkbaar was Vodafone de eerste shop die de HTC Sensation in NL aan mocht bieden. Neem aan dat er nog wel meer over te vinden is vwb prijzen. Alleen jammer dat hier geen bron bij staat
http://www.htcsensation.n...bij-vodafone-vanaf-9-mei/
Blijkbaar was Vodafone de eerste shop die de HTC Sensation in NL aan mocht bieden. Neem aan dat er nog wel meer over te vinden is vwb prijzen. Alleen jammer dat hier geen bron bij staat
Verwijderd
Ook een leuk artikel:
http://www.elsevier.nl/we...-elke-klant-is-gelijk.htm
Misschien achter je klantwaarde aangaan.
http://www.elsevier.nl/we...-elke-klant-is-gelijk.htm
Misschien achter je klantwaarde aangaan.
Ik zat toevallig in het zelfde schuitje een maandje geleden. Ik heb toen vanuit de belcompany een soort gelijke vergoeding gekregen echter was deze wel 500 euro de prijs op dat moment van een sensation XE. Ik heb toen met 50 euro bijleggen een One X gehaald.
Ik kreeg er ook op geen mogelijke manier meer uit dan die 500 euro. want ik vond ook dat ik de nieuw waarde bij aanschaf moest krijgen gezien de problemen dan ook vanaf de eerste maand bestonden.
Ik kreeg er ook op geen mogelijke manier meer uit dan die 500 euro. want ik vond ook dat ik de nieuw waarde bij aanschaf moest krijgen gezien de problemen dan ook vanaf de eerste maand bestonden.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Afgezien van het feit dat dit toestel zeker meer dan 400 kostte bij Vodafone een jaar geleden, denk ik niet dat het een slechte deal is. Ze moeten het alleen geen nieuw waarde noemen, dan hoef je deze discussie niet te voeren
Vodafone zal uitgaan van een inkoopwaarde, ze hebben je het toestel gratis gegeven en dus geen marge gemaakt. Jij gaat uit van de verkoopwaarde. Dat zou betekenen dat Vodafone op het bedrag dat het toestel hen gekost heeft, een marge moet zetten die ze jou geven, maar die ze nooit ontvangen hebben. Daarom vind ik €400 niet zo raar als het toestel in de winkel €500 kostte. Probleem is wel, dat jij nu een toestel mag uitzoeken, waarbij in de prijs die Vodafone hanteert voor losse verkoop wel een margecomponent zit. Daar kun je misschien beter achteraan gaan?
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Verwijderd
Ze maken toch op elk toestel een marge? Ik neem aan dat het per telefoon hetzelfde is en in %%.Tom Paris schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:56:
Vodafone zal uitgaan van een inkoopwaarde, ze hebben je het toestel gratis gegeven en dus geen marge gemaakt. Jij gaat uit van de verkoopwaarde. Dat zou betekenen dat Vodafone op het bedrag dat het toestel hen gekost heeft, een marge moet zetten die ze jou geven, maar die ze nooit ontvangen hebben. Daarom vind ik €400 niet zo raar als het toestel in de winkel €500 kostte. Probleem is wel, dat jij nu een toestel mag uitzoeken, waarbij in de prijs die Vodafone hanteert voor losse verkoop wel een margecomponent zit. Daar kun je misschien beter achteraan gaan?
Dus dat geld dus ook voor het toestel dat de TS mag uitzoeken. Dan lijkt me het meer dan redelijk dat hij de nieuwprijs krijgt.
Hoe maak jij marge op een toestel dat je gratis weggeeft? Ze maken een marge op de dienst die ze je elke maand leveren, en vanuit die marge wordt die 'gratis' telefoon betaald.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:02:
[...]
Ze maken toch op elk toestel een marge? Ik neem aan dat het per telefoon hetzelfde is en in %%.
Dus dat geld dus ook voor het toestel dat de TS mag uitzoeken. Dan lijkt me het meer dan redelijk dat hij de nieuwprijs krijgt.
Verwijderd
ok anders dan.Tom Paris schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:04:
[...]
Hoe maak jij marge op een toestel dat je gratis weggeeft? Ze maken een marge op de dienst die ze je elke maand leveren, en vanuit die marge wordt die 'gratis' telefoon betaald.
Ze geven jou een toestel waar ze geen marge opmaken.
Nu heeft de ts al sinds de 1e maand klachten. Dan vind ik dat ze ook geen marge mogen maken op het toestel dat ze nu moeten leveren.
Of vind jij het redelijk dat als jij een nieuwe telefoon hebt, waar je problemen mee krijgt, de volgende dag terug brengt. Je krijgt 400 euro maar het toestel was 500 euro in de winkel. dus dan moet je sws genoegen nemen met een minder toestel.
Ze verdienen alsnog niks aan dat nieuwe toestel, dus er is nog steeds geen marge... En hij hoeft geen genoegen te nemen met een minder toestel, want het toestel dat 'ie had is nu mínder dan €400, dus voor die €400 kan hij een gelijkwaardig of beter toestel kopen.
The devil is in the details.
Verwijderd
daar heb je wel gelijk in. Maar ik vind dan alsnog dat de ts gewoon een toestel mag uitzoeken van dezelfde prijs dat hij op dat moment kostte.Hahn schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:11:
Ze verdienen alsnog niks aan dat nieuwe toestel, dus er is nog steeds geen marge... En hij hoeft geen genoegen te nemen met een minder toestel, want het toestel dat 'ie had is nu mínder dan €400, dus voor die €400 kan hij een gelijkwaardig of beter toestel kopen.
Ik was denk ik akkoord gegaan met die 400 euro. Maar de ts vind het te weinig en probeert nu dus nog zoveel mogelijk eruit te slepen.
edit: wat ik vind is natuurlijk niet hetzelfde als waar de klant recht op heeft!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 15:20 ]
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:09:
[...]
Nu heeft de ts al sinds de 1e maand klachten. Dan vind ik dat ze ook geen marge mogen maken op het toestel dat ze nu moeten leveren.
We schetsen hetzelfde probleem hoor...Tom Paris schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:56:
Probleem is wel, dat jij nu een toestel mag uitzoeken, waarbij in de prijs die Vodafone hanteert voor losse verkoop wel een margecomponent zit. Daar kun je misschien beter achteraan gaan?
Verwijderd
hmm, kben niet helemaal helder meer. SorryTom Paris schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:21:
[...]
[...]
We schetsen hetzelfde probleem hoor...
Even bij de vodafone winkel langs geweest. Medewerker was zo vriendelijk om voor mij even met mijn toestel een foto van zijn scherm te maken waarop stond dat de telefoon 569 kost. Symphatiek. Morgen eens even bellen met de man van de klachtenservice.
Ik heb niet vanaf maand 1 klachten en heb er tussen de reparaties best wel wat plezier van gehad. Theoretisch zou je overigens zeggen dat een telefoon na een jaar wat in waarde is gedaald ten gevolge van voortschrijdende technologie. Dat zou dan betekenen dat je als de telefoon inderdaad nog maar 400 waard is, je hiervoor een vergelijkbare telefoon aan kunt schaffen (andere tels zijn immers ook in waarde gedaald), maar dat kan dus niet. Ik moet nu 1 jaar na dato dus genoegen nemen met een telefoon die minder "goed" is dan mijn gekozen telefoon op moment van aanschaf. Ook ben ik van mening dat er als er wordt gezegd dat uitgegaan wordt van het bedrag dat het toestel bij aanschaf waard was, geen rekening gehouden hoeft te worden met afschrijving. Aangezien nu bij de verkoper 569 op zijn scherm staat neem ik aan dat de prijs 1 jaar geleden niet lager was.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:09:
[...]
ok anders dan.
Ze geven jou een toestel waar ze geen marge opmaken.
Of vind jij het redelijk dat als jij een nieuwe telefoon hebt, waar je problemen mee krijgt, de volgende dag terug brengt. Je krijgt 400 euro maar het toestel was 500 euro in de winkel. dus dan moet je sws genoegen nemen met een minder toestel.
Ik zou zeggen, haal een galaxy nexus, en je hebt nu op quadcore na de laatste techniek, en je hebt in ieder d volgende 2 major android releases als eerste. je had toen en toestel vlak na de release, dus inclusief de hoofdprijs. De nexus is relatief snel gedaald in prijs, en daarmee eigenlijk de beste koop <400
Excuus het gaat na een belletje vandaag alsnog om de dagwaarde (=400 vodafoneEuro's). Ik of de klantenservice man heeft zich vergist.
Pagina: 1