Toon posts:

Client benodigdheden voor gebruik SSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een groentje op het gebied van Internet security. Ben nu bezig met een klein inderzoekje over SSL, mijn bedrijf wil dit gaan implementeren en nu ben ik bezig met de definitiestudie. Mijn probleem is dat ik niet echt nadelen kan vinden betreffende SSL. Dan vooral voor de Client zijde.

Wat heeft de Client nodig om SSL goed te kunnen gebruiken, moet hij extra onderdelen insalleren of zit dit standaard al in de (hedendaagse) browers?

Weet iemand toevallig, als de client een keuze heeft om te kiezen voor een kloon van dezelfde site maar dan niet in SSL, waarom hij deze dan zou kiezen?

Als je eenmaal in een SSL gedeelte zit, is het dan makkelijk te realiseren (voor server kant) om terug te springen naar een niet beveild gedeelte?

et is een heel verhaal geworden, maar ik zou heel graag een antwoord willen hebben.

Thank you verry much in advance.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
op de client zijde zit alles al in de browsers om ssl te ondersteunen.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij kan dat een kort antwoord zijn. Met een officieel certificaat (geen test certificaat) zijn er volgens mij geen client-benodigdheden. Alle hedendaagse browser kunnen volgens mij goed overweg met deze encryptie. Een nadeeltje zou kunnen zijn dat het tijd kost om het verhaal te 'ontsleutelen'.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Aan de client zijde heb je alleen een browser nodig die SSL ondesteund. De nieuwere browser (v 4 en hoger) doen dit allemaal.
Je kan op de browser zijde nog een 128Bit versie installeren. deze zijn tegenwoordig gewoon te downloaden

Op de server zijde moet je SSL aanzetten. hiermee kan je ook nog kiesen of je de 128Bit encryptie vereist. Maar als je de laatste optie aanvinkt dan kunnen de 40 en 56Bit browsers er niet meer bij.

je kunt je website zo opbouwen dat er normaal geen SSL gebruikt wordt en er een aantal links in verwerken waar de SSL aanstaat.

Als je SSL op de server hebt aangezet staat de Niet-SSL poort gewoon nog open. na het enablen van SSL wordt de server bereikbaar op poort 80 (HTTP) en 443 (HTTPS).

http://www.hroling.nl