Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf nieuw AV spul

Pagina: 1
Acties:

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Op dit moment zijn we de woonkamer aan het opknappen. Na de verbouwing naast nieuwe meubels ook nieuw apparatuur: TV, luidsprekers, Blu-ray en eventueel reciever. Een NAS is reeds aanwezig in het netwerk en er wordt nu voor een utp kabel gezorgd naar de plaats van AV.

Ik hoef geen dolby surround, stereo met eventueel een subwoofer. De woonkamer is een vierkant hok van 4,30x5,20 waarbij de luidsprekers in de hoeken aan een lange zijde zullen hangen, dezelfde zijde waaraan ook TV zal komen te hangen. Deze hangt niet in midden maar in midden van linker helft.

Als apparatuur dacht ik aan het volgende:
TV SONY Bravia KDL-32EX720
Blu-ray speler SONY BDP-S186
Luidsprekers KEF C1 of C3 Verschil? :?
Eventueel subwoofer KEF C4

Weet nog niet welke reciever ik precies wil... Deze moet ook een eventuele subwoofer aan kunnen sturen.
Kan in de tussentijd wel even vooruit met mijn huidige reciever SONY STR-DE497... denk ik?
Welke zouden jullie aanraden?

Vraag over utp kabel tbv netwerk en internet connectie. Dien ik twee kabels vanaf router te trekken naar reciever (muziek op NAS en internet radio) en TV (internet) of is een enkele voldoende? Kan de reciever de verbinding doorgeven aan TV?

Hoe hoog dienen boekenplank luidsprekers minimaal/maximaal te hangen? Tussen ooghoogte en plafond ook goed? Hangend aan beugel of staand op klein vierkant plankje?

vele vragen waarover ik twijfel. Daarbij lijk ik een SONY fan, maar ben het niet. Het is betaalbaar voor redelijk leuk spul bovendien wil ik de Blu-ray speler en reciever van hetzelfde merk.

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Wat Sony betreft, heb ik het altijd ervaren als een redelijk duur merk voor wat je aanschaft. Persoonlijk heb ik (véél) betere ervaringen met Samsung of zelfs LG LED-TV's.

Wat je vraag over de kabels betreft, zal dat wat van de receiver afhangen. Heeft je receiver een soort van van internet interface met browser, dan kan heb je voldoende om de UTP kabel naar je versterker te trekken. Heeft die dat niet maar je TV wel internet mogelijkheden, dan moet je OOK een kabel naar je TV sleuren.

De meeste recente TV's hebben wel doorgaans wi-fi mogelijkheden, maar ik weet natuurlijk niet of je wi-fi hebt.

Voor zover ik weet hebben de meeste receivers geen mogelijkheid om LAN door te patchen naar je TV. De receiver is immers een stuk hardware dat dient als tussenstation tussen je speakers en je bronnen (TV, PS3, mediacenter, etc.), maar ik kan me vergissen. Er zullen vast wel oplossingen zijn die dat wel kunnen.

Je kan natuurlijk ook een kleine switch kopen en die elegant wegwerken achter TV en receiver. Op die manier moet je enkel één UTP kabel naar je switch sturen, waarna je vanuit de switch kabels trekt naar de apparaten die nog kabels nodig hebben. Mochten er later nog appareten bijkomen die daar een UTP kabel nodig hebben, moet je geen grote afstanden meer overbruggen.

Let wel, ik ben hier vooralsnog een leek in en leer elke dag nog veel bij. Iemand anders is vrij mijn idee hier neer te schieten, maar het is my two cents :)

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
ik heb die receiver ook gehad en bij mij was de crossover niet aan te passen in het menu.
wil je toch alles uit die speakers halen kan je ook beter naar een andere receiver kijken.
nu zat die receiver bij mij in een setje en misschien heb jij hem los gekocht en heeft die wel een crossover.
maar ik zou daar iig even naar kijken,

• Mini Poeper
Dank voor jullie antwoorden!

Natuurlijk; een switch dat ik daar niet aan gedacht heb!
Er zullen al twee utp kabels getrokken worden welke halverwege een doos zal stoppen voor de AV spullen. De ander zal nog doorlopen naar mijn computerhoek.

Ik heb nog een hoop freeswerk te doen! :+

De reciever heb ik destijds los gekocht en het is de bedoeling deze ook te wisselen. Sowieso om liedjes van de NAS af te kunnen spelen. Echter als ik dit bijvoorbeeld een half jaar uit kan stellen is dat budgettair gezien wel aantrekkelijk. Mijn leven is niet alleen in de huiskamer ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Mini Poeper op 23-05-2012 12:43 ]

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Niet iedereen hoeft gelijk een 50 inch TV, maar ben je niet bang dat die 32 inch net even te klein is? Voor een full HD TV waar je mooie BluRays op wil kijken komt een 40 inch toch meer tot z'n recht, denk ik. Zelf ben ik verleden jaar van 37 naar 47 inch gegaan. De eerste paar dagen is het vreselijk groot maar nu zou ik niet ander meer willen.

[ Voor 24% gewijzigd door JeanLeGrand op 23-05-2012 14:24 ]

Denon AVR-X3600H

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik wil net zeggen; 32 inch is wel echt heel erg klein voor zo'n afstand. Ik zit op 42 inch op een meter of 4 (net verhuisd) en ik zou liever vandaag dan morgen overstappen op 55 of 47. Ik vind het echt helemaal niks zo klein.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Receiver die je nu hebt houden of als je echt op HDMI over wilt gaan, neem dan een Pioneer, Yamaha, Onkyo of Denon uit de goedkoopste klasse (+/- €200). Speakers zijn heel persoonlijk, maar ophangen van speakers klinkt bijna nooit echt lekker. Als je dit wilt doen, maak dan gewoon een stel kleine satelliet speakers met een bijpassende sub. De sub zal dan wel iets van het midden overnemen, maar dat klinkt in de meeste gevallen beter dan twee boekenplankers tegen het plafond. KEF maakt erg leuke satellieten met bijpassende woofers. Daarnaast hoef je geen 5.1 neer te zetten, maar als je graag film/series kijkt, dan is een center wel een goede aanvulling die nauwlijks ruimte in neemt.

Ik zou dus nemen:

Receiver: Pioneer vsx421 €200
Speakers: Kef KHT2005.3 5.1 (los kan ook, maar dan zit je op €150 per speaker + sub ) €650
TV: Panasonic TX-P46G30E of een Samsung 46D5000 €650

Qua televisie is het nu inderdaad echt zonde om een 32 inch te nemen. Zeker die Samsung is erg eenvoudig weg te werken en mag er qua design zeker zijn.

• Mini Poeper
We komen steeds meer in de richting! :*)

Laten we voorop stellen dat ik geen audiofiel ben en ook niet een echte filmfanaat. Toch wil ik een leuk setje hebben staan waarvan ik in de winteravonden prima van kan genieten. Overigens zal ik ook een dubbel setje audiokabels naar buiten frezen om daar eventueel tegen het dakbeschot buitenspeakers te kunnen hangen.

Ik ben van KEF uitgegaan omdat ik deze eens op een Onkyo set gehoord heb en mij een wow gevoel gaven, zoals ook B&W speakers dat doen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Mini Poeper schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:42:
Ik ben van KEF uitgegaan omdat ik deze eens op een Onkyo set gehoord heb en mij een wow gevoel gaven, zoals ook B&W speakers dat doen.
Daar moet je je niet blind op staren, de ene KEF is de andere niet. De sound van elk merk en elke serie is behoorlijk anders. Sowieso is de speaker kiezen die je meteen opvalt door een "wow-gevoel" niet altijd de beste keuze. Veelal valt een speaker op door een bepaalde eigenschap waar je je na een tijdje aan kan ergeren. Inderdaad erg leuk voor een paar minuten, maar na een tijd kan je door zoiets luistermoe worden. Een speaker uitzoeken kan ook niet slechts een paar minuten werk zijn als je het goed wilt doen. Al zal het voor een keertje een muziekje of filmpje een stuk minder nauw komen dan als je echt voor een serieuze set gaat.

Tevens een schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dit topic daar beter past in verband met het advies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mini Poeper
Ik heb er niet heel veel verstand van, ik ben geen audiofiel dus besteed er niet té veel geld aan uit.
Toch wil ik geen standaard setje voor paar honderd euro... Om het makkelijk te doen kan ik ook een Bose setje aanschaffen; véél te duur en krijg ik het gevoel dat ik veel betaal voor heul heul weinig.

Ik moet sleuven frezen voor de elektronicabuizen, in beide hoeken moeten ze uitkomen voor de luidsprekers. Hoe hoog zal ik deze doen? Ik denk er steeds meer over twee schapjes op te hangen waarop boekenplank speakers kunnen geplaatst worden.

Indien ik boekenplank speakers aanschaf; beter center speaker erbij dan een subwoofer?
Is die .1 (bij 2.1, 4.1, 5.1 etc etc) nu de subwoofer of center speaker?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Subwoofer

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Net als anderen al zeggen. Vergeet die 32 inch doe een grotere. Ik heb nu zelf een 32 en zit op 4-meter afstand. Ik kijk alleen maar gewoon TV, geen films o.i.d. maar als ik de gelegenheid krijg gaat mijn 32 inch de deur uit voor een 40 inch (groter kan ik in de hoek niet hebben zonder behoorlijke aanpassingen). 32 inch Full-HD is gewoon te klein voor die afstand.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wat wil je in totaal ongeveer uitgeven?

Zoals ik eerder zei: boekenplank speakers hebben weinig meerwaarde boven satellieten als je ze in hoeken van kamers gaat hangen. Satellietspeakers zien er in dat geval wel veel beter uit. Geef niet teveel uit aan een receiver, pomp het meeste budget naar je speakers. Het effect van betere speakers is veel groter dan een betere versterking. Daarnaast heb ik ook nog een 32 inch en zit op 2,7 meter van het scherm af en zou ook direct voor een groter model gaan als ik nu een nieuwe tv zou kopen. Vergeet niet dat de tv van vandaag niet veel groter is dan het panel zelf (dunne randen en plat). Ik zou op 4 meter minimaal een 40" pakken (liefst 46")
Indien ik boekenplank speakers aanschaf; beter center speaker erbij dan een subwoofer?
Is die .1 (bij 2.1, 4.1, 5.1 etc etc) nu de subwoofer of center speaker?
Als je speakers gaat ophangen, zeker een sub. Als je boekenplankers neer gaat zetten (en ze ook goed weet op te stellen), zou ik voor een center gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 24-05-2012 09:32 ]

• Mini Poeper
Ik heb de woonkamer eens in Sketchup uitgetekend, mede om te zien welke meubels er wel/niet aangeschaft kunnen worden. De TV komt aan de muur te hangen op 80cm hoogt onderzijde. Daar onder/voor staat een dekenkist met daarin de reciever en Blu-ray speler.

Die witte kast kan alleen in die hoek, eventueel gewisseld met dekenkist en TV. Andersom zitten is geen optie, omdat voor witte kast en kist de loop is van buiten/buiten naar tuin.

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9421/woonkamer.jpg

Als ik het idee van DjVe zou volgen; dus met satellietspeakers wat is dan een aanrader.

[ Voor 9% gewijzigd door Mini Poeper op 24-05-2012 14:56 ]

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 19:02
Ik weet niet waar je je bank neer wil zetten, maar ik denk dat je rechter speaker heel erg veel te ver naar rechts staat. Ik zou die eerder links van je raam op dezelfde afstand van je TV hangen/zetten?

• Mini Poeper
Ben buizen en potten aan het uittekenen op de muren; van de week frezen.
Ter hoogte van TV meubel komen zestal potten: 2x stroom, 2x stereo, 1x antenne en 1x UTP.
Stereo binnen en buiten, antennekabel voor buitenantenne Digitenne.

Is het bezwaarlijk als ik stroomkabel in de potjes van stereo doorsteek, dus achterlangs de -module- maar in pot naar aangrenzende pot?

• Mini Poeper
Tijdje geleden dat ik gepost heb... maar de verbouwing is bijna klaar! Inmiddels leidingen gefreesd, kabels getrokken, stukjes gestuukt en gespagteld. Kapjes op de diverse stopcontacten zijn geplaatst, nu nog de plinten.

Hieronder een eerste impressie in proefopstelling van de buitenspeakers.
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/6461/wallgw.jpg
stroom, stereo buiten, antenne, schacht (naar boven achter TV), utp en stereo binnen

Ik heb m'n wenslijstje enigszins aangepast:
TV : Sony KDL-32EX650
Luidsprekers : Boston Acoustics A25 of 23
Reciever : Onkyo TX-NR515
Blu-Ray : Onkyo BD-SP309

Zwarte of zilver AV onderdelen?
Ik overweeg sterk de A23 aan te schaffen icm een subwoofer...?
Of beter een centerspeaker aanschaffen icm A25 of A23?

[ Voor 10% gewijzigd door Mini Poeper op 30-07-2012 19:39 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
Subwoofer is zeker aan te raden boven een centre, met die fronts. Zelf zou ik dan overigens voor de A25 + sub gaan.

[ Voor 84% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-07-2012 04:13 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb over het algemeen genomen het idee dat zwarte apparatuur (ook speakers) beter verkoopt op de tweedehands markt. Wellicht een punt om mee te nemen bij de aanschaf. Zilver heeft soms wel een chiquere uitstraling, er zijn merken (Denon...) die in de hogere segmenten alleen nog in Premium Silver leveren. Hangt natuurlijk ook van je inrichting af wat er beter bij past. Let wel dat de ene kleur zwart de andere niet is, idem met zilver. Vooral door het materiaal op de front kan vooral zwart wat anders uitvallen. Maar bij zilver heb je behoorlijk wat tinten.

• Mini Poeper
FeaR schreef op zondag 29 juli 2012 @ 05:01:
Heb over het algemeen genomen het idee dat zwarte apparatuur (ook speakers) beter verkoopt op de tweedehands markt. Wellicht een punt om mee te nemen bij de aanschaf. Zilver heeft soms wel een chiquere uitstraling, er zijn merken (Denon...) die in de hogere segmenten alleen nog in Premium Silver leveren. Hangt natuurlijk ook van je inrichting af wat er beter bij past. Let wel dat de ene kleur zwart de andere niet is, idem met zilver. Vooral door het materiaal op de front kan vooral zwart wat anders uitvallen. Maar bij zilver heb je behoorlijk wat tinten.
Apparatuur komt in een dekenkist te staan, wederhelft wilt ze niet in het zicht... :X

Dus eerder een sub erbij aanschaffen dan een center...? Dan wordt het dus 2.1, met alleen een center zou het 3.0 zijn? Volledig surround hoef ik niet bij films kijken, maar een lekker geluidje erbij is wel fijn! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mini Poeper op 29-07-2012 14:13 ]

• HarmoniousVibe
Een subwoofer vult het 'laag' aan waardoor je een voller geluid krijgt en kun je in films het effect creëeren dat je aardbevingen, explosies, vliegtuigen en ander gebrom echt in de borstkas voelt, net als je dat in het echt ook zou voelen.

Een centre zorgt ervoor dat de dialoog wat helderder klinkt. Sommige mensen hebben blijkbaar moeite de dialoog te onderscheiden op een stereoset.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Mini Poeper
Ik heb me er eens verder in verdiept; het wordt alleen maar moeilijker... :/

TV en BR/DVD speler heb ik inmiddels aan muur en in dekenkist hangen/liggen, de reciever staat in bestelling.

Dat het een 2.1 setje wordt staat ook al vast, nu eerst de frontspeakers uitzoeken... natuurlijk weet ik dat ik ze eerst moet beluisteren voordat ik tot koop overga. Echter welke zal ik op mijn shortlist zetten?

Bovenaan mijn lijstje staan de Boston Acoustics A25 of A23 vanwege formaat en lovende recensies. Maar gaandeweg begin ik ook te twijfelen over merken als Dali, Jamo en KEF.

Ik weet het niet meer en daarbij welke past qua specificaties (Watt, Ohm etc etc) goed bij de reciever, kan ik altijd nog gaan luisteren.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mini Poeper schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 00:55:
Ik weet het niet meer en daarbij welke past qua specificaties (Watt, Ohm etc etc) goed bij de reciever, kan ik altijd nog gaan luisteren.
In dit segment kan je eigenlijk gewoon alles op elkaar aansluiten. Dingen als vermogen kan je je eigenlijk niet blind op staren omdat elk merk het vermogen anders opgeeft en dat ook nog eens niets zegt over wat er daadwerkelijk wordt geleverd. Daarbij heb je aan een paar Watt per kanaal al meer dan voldoende om een normaal niveau geluid te krijgen. Op hogere volumes heb je wel (veel) meer vermogen nodig en dan is het zaak om juist meer vermogen te hebben dan te weinig. Dus op hogere volumes liever 200 Watt op een speaker van 50 Watt dan 50 Watt vermogen op een speaker van 200 Watt. Maar in de praktijk zal je zelden of nooit je receiver helemaal open draaien. Dus op het vlak van vermogen kan je het gewoon laten wat het is.

Idem met de impedantie eigenlijk. Overal staat wel iets van 4, 6 of 8 Ohm, maar dat is allemaal nominaal. Een speaker zal over het gehele bereik dippen naar 3-4 Ohm en toppen boven de 10 - 12 Ohm. Een beetje receiver trekt dat wel. Pas als de impedantie veel en lang onder de 3 Ohm komt kan het lastig worden, helemaal op een hoger volume (dan moet de receiver namelijk nog meer leveren: lagere impedantie én hoger volume). Maar helaas zijn er maar een paar merken die dat goed aangeven. Maar ook hier geldt weer dat alles op een normaal volume meer dan goed kan gaan.

Enige waar je wat naar kan kijken is het frequentiebereik en dan met name het laagste punt. Geeft je een beetje het idee wat een speaker doet en hoe laag deze gaat. Let wel dat dit helemaal niets zegt over hoe een speaker klinkt qua sound. En die klank is toch waar het om gaat. Want een ingetogen speaker die tot 30.000 Hz gaat kan "minder" klinken dan eentje die tot 20.000 Hz gaat.

Enige "probleem" wat je eigenlijk hebt is je budget, want qua aansluiten zijn er namelijk geen problemen :)

De BA23 en BA25 schijnen hele goede speakers te zijn, maar ik heb ze tot op heden nog niet gehoord. Al lees je ook wel meer verhalen dat het ook geen ultieme speaker is en dat alle commotie over die speaker wellicht wat too much was. Maar voor speakers tot 150 euro zijn er nog wel meer merken. Denk aan een Wharfedale , Tannoy, Mordautn Short, Magnat, JBL, Heco, et cetera. Wel allemaal behoorlijk uiteenlopende speakers qua klank.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Nog een tipje speakers met de basreflexpoort aan de voorkant kan je vaak dichter tegen de muur plaatsen als speakers met de baspoort aan de achterkant zonder boemerig te worden..

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Mini Poeper
Reeds eerder in Onkyo topic geplaatst, maar wellicht past vraag beter in dit topic...
FeaR schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:29:
[...]
Op de LFE. Of je koopt een Y-adapter er bij en sluit dan zowel de L als de R aan, heb je extra gratis een paar dB meer output.
Dus twee kabels gebruiken, zowel LFE als L/R?

'Er zitten niet meer dan twee aansluitingen op de ASW 250, en toch is Boston er in geslaagd om er een ingewikkelde zaak van te maken. Er is namelijk een lijningang aanwezig én een LFE-ingang (Low Frequency Effects).

Het verschil? Opzoekwerk in de handleiding leert dat de LFE-ingang het ingebouwd afsnijfilter links laat liggen, terwijl de lijningangen wel worden beïnvloed door het afsnijfilter.

De achterliggende idee is dat je de LFE-ingang gebruikt wanneer je de filtering overlaat aan je AV-receiver. De lijningang kan van pas komen als je de ASW 250 aansluit op een subwooferuitgang van een stereo-installatie zonder ingebouwde filtering.'
FeaR schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:31:
[...]
Zwaarder duidt veelal wel op een dikkere kast en dus minder trillingen.
Logisch, zo is het ook in de bouwkunde. Hoe zwaarder de muur of vloer, des te minder er geluidsoverlast is.
Hier tegenaan bekeken: ik denk erover om de speakers op schapjes te zetten die in ingebouwde steun hebben. Wellicht heb je ze welleens gezien bij een bouwmarkt, zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQTPCdLNuCezIbDH4NMMw-hudkMdgMsKBItgKKiiGYGsZNaw1V3

Dit zijn geen vol hout planken, wat denken jullie? Voldoende, ga je niet horen of vol hout exemplaren maken... of beter de speakers zelf ophangen met een steun? Ik ben geen audiofiel...

[ Voor 3% gewijzigd door Mini Poeper op 22-08-2012 09:40 . Reden: thumbnail gemaakt ]

• Mini Poeper
Niemand? :?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Plankjes zijn wel voldoende hoor :)

De sub gewoon op LFE aansluiten en de receiver goed afstellen op kantelfrequentie, zodat LFE wel helemaal door de sub gedaan wordt (loopt door tot boven de kantelfrequentie), maar bij het beluisteren van muziek blijft die in toom door de interne afkapping van de receiver.

• Mini Poeper
Woonkamer is klaar, TV hangt, zo ook de speakers. Onder de TV staat een dekenkist met daarin een nieuwe Onkyo BR-player en een Sony receiver, de laatste wordt overigens binnenkort te koop aangeboden.

Zoals jullie weten wordt deze vervangen door een exemplaar van Onkyo, waarbij ik de
TX-NR515 in gedachten had vanwege de netwerkaansluiting en "zone 2" mogelijkheid.

Zo'n netwerkreciever icm een NAS biedt dat dezelfde mogelijkheden als een mediaplayer? Of beter een goedkopere reciever nemen zonder netwerk mogelijkheid, maar met een mediaplayer? Welke voordelen biedt een mediaplayer voor me?

- NAS reeds in bezit
- BR-player reeds in bezit
- vrij downloaden is hier in Dld niet toegestaan zoals in NL

• HarmoniousVibe
Persoonlijk vind ik DLNA en veruit de meeste implementaties daarvan ronduit slecht: slechte ondersteuning codecs, lelijke en gebruiksonvriendelijke interface, geen library, geen zoek- en sorteermogelijkheden, geen (album/cover) art, geen lyrics support, geen artist info, geen of slechte ondersteuning voor meerdere audio- of subtitle tracks en/of embedded tracks, geen scraper-info en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Vergelijk deze interface van de 616 (en 515 afaik) maar eens met zoiets.

De 509 ondersteunt zelfs simpelweg geen video. Het zou kunnen dat dat bij de 515 is veranderd, maar ik zou er niet al te hard op rekenen. Als je een fatsoenlijke BR-speler hebt acht ik die nog eerder in staat een enigszins acceptabele oplossing te kunnen verzorgen dan de Onkyo (of welke receiver dan ook, for that matter). edit: niet veranderd. Strikt audio only dus.

Ook moet je er rekening mee houden dat Zone 2 geen geluid van digitale ingangen af kan spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-08-2012 23:25 ]

• Mini Poeper
Overigens wordt de NAS ook gebruikt voor backup van m'n bedrijfsgegevens en gedeelde agenda. Indien er een mediaplayer zou komen lijkt het mij al snel logisch om hierop de muziek en fotobestanden in op te slaan.
Pagina: 1