[VB.NET] VLC player

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Hallo mensen,

Ik probeer een VLC player in te bouwen in een VB.NET programma, maar dat wil helaas niet helemaal meewerken. Niet helemaal is misschien een understatement, het ding werkt gewoon totaal niet.

Ter informatie, ik werk in Visual Studio 2010, het is een Windows Forms applicatie, heb de references voor AXVLC en AxAXVLC toegevoegd en zowel de v1 als v2 versie van de plugin geprobeerd.

Alle informatie/tutorials op internet die ik kan vinden laten het lijken of het kinderlijk eenvoudig is om video's af te spelen met de VLC plugin. Nu is het eigenlijk ook zeer eenvoudig (slechts een paar regels code), maar hij doet gewoon niets. In de meeste gevallen gebeurd er niets, soms stopt het debuggen gewoon zonder enige exception of foutmelding, andere keren stopt Visual Studio in z'n geheel met werken.

Als voorbeeld een stukje code wat ik op dit moment heb staan (is van de v1 versie):

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
Dim mp As New Mediaplayer()
mp.Show()
Dim episode As Episode = lbAvailableEpisodes.SelectedItem
mp.VLCPlayer.addTarget(episode.File, Nothing, AXVLC.VLCPlaylistMode.VLCPlayListInsertAndGo, 0)
mp.VLCPlayer.play()

Hierbij is "Mediaplayer" het form waarop de player staat en Episode is een eigen class bestaande uit "File", een string met het volledige pad + bestand, en "Name", een string value met de naam. De code voor de v2 versie ziet er soortgelijk uit, alleen doe je daar niet addTarget, maar voeg je de file toe aan de playlist en laat je de playlist afspelen. Ook dit doet niks/nada/noppes.

Ter vergelijk, als ik de standaard Windows Media Player plugin gebruik (ook slechts een paar regels code), dan werkt dit prima. Prima als in hij kan video's afspelen (bv. AVI), alleen slaat hij vast (stopt met debuggen) als ik een MKV file wil afspelen.

Heeft iemand van jullie enige ervaring met het implementeren van een VLC player in VB of C#? Of enig idee waar de fout kan zitten, afgezien van een buggy dll?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Waarom maak je een new Mediaplayer aan?
Waarom niet je VLCPlayer op je form zetten? Het is een ActiveX component toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Het main form is een programma dat meer functies omvat. Het programma is begonnen als een tooltje dat automatisch files verplaatst op mijn pc. Dit kan je per folder en per filetype/groep instellen. Zo heb ik mijn downloadfolder zo ingesteld dat hij alle muziek naar mijn muziekmap verplaatst, filmpjes naar een andere hdd/map, zip/rar bestanden weer ergens anders naartoe + deze uitpakken etc. etc. In het programma zijn hiervoor een aantal tabs, waaronder een tab met de service die draait, een tab waar je nieuwe settings kunt toevoegen enzovoorts.

Aangezien ik redelijk wat series volg ben ik nu een onderdeel aan het inbouwen om deze te managen (downloaden, in juiste map plaatsen, renamen) en ik wil ze ook direct vanuit mijn programma kunnen bekijken. Gezien het bovenstaande doe ik daarom de VLCPlayer in een apart form openen. En ja, het is een ActiveX component.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Armageddon_2k schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:48:
Waarom maak je een new Mediaplayer aan?
Waarom niet je VLCPlayer op je form zetten? Het is een ActiveX component toch?
Moi_in_actie schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:53:
Hierbij is "Mediaplayer" het form waarop de player staat

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij