Zoals de topic titel al omschrijft ben ik bezig om een HTPC samen te stellen.
Natuurlijk heb ik al veel rondgekeken op het web, onder andere in het BBG topic.
Ik heb alleen helaas nog niet iemand kunnen vinden de een soort gelijke set-up nodig heeft.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de HTPC hoofdzakelijk gaan gebruiken voor het kijken van films & series.
De HTPC moet daarnaast ook gaan fungeren als opslag/server voor die content.
Ook moet mijn broer (zit verdieping onder mij) kunnen gaan streamen van de HTPC via het netwerk.
De bedoeling is natuurlijk dat dit vloeiend tegelijkertijd gaat. Dus ik stream via HDMI, en mijn broer via de LAN.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €400,
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Draadloze muis & toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb tot nu deze samenstelling gemaakt:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Niet te veel lawaai natuurlijk (Maakt een 7200 RPM teveel lawaai in de woonkamer?).
- Verbruik maakt me niet zo heel veel uit, hierdoor staat mn pc vaker uit dus het wordt sowieso zuiniger.
Mijn grote vraag is eigelijk of ik met een setup als hierboven 1080p vloeiend kan afspelen op mijn tv, en tegelijkertijd mijn broer een film kan streamen vanaf dezelfde hdd & pc. Vandaar de 8gb werkgeheugen.
Natuurlijk heb ik al veel rondgekeken op het web, onder andere in het BBG topic.
Ik heb alleen helaas nog niet iemand kunnen vinden de een soort gelijke set-up nodig heeft.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de HTPC hoofdzakelijk gaan gebruiken voor het kijken van films & series.
De HTPC moet daarnaast ook gaan fungeren als opslag/server voor die content.
Ook moet mijn broer (zit verdieping onder mij) kunnen gaan streamen van de HTPC via het netwerk.
De bedoeling is natuurlijk dat dit vloeiend tegelijkertijd gaat. Dus ik stream via HDMI, en mijn broer via de LAN.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €400,
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Draadloze muis & toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb tot nu deze samenstelling gemaakt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus F1A75-M | € 58,80 | € 58,80 |
1 | Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB | € 141,99 | € 141,99 |
1 | MS-Tech MC-380 | € 63,80 | € 63,80 |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 33,95 | € 33,95 |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,90 | € 37,90 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,85 | € 46,85 |
1 | AMD A4-3400 Boxed | € 51,30 | € 51,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 434,59 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Niet te veel lawaai natuurlijk (Maakt een 7200 RPM teveel lawaai in de woonkamer?).
- Verbruik maakt me niet zo heel veel uit, hierdoor staat mn pc vaker uit dus het wordt sowieso zuiniger.
Mijn grote vraag is eigelijk of ik met een setup als hierboven 1080p vloeiend kan afspelen op mijn tv, en tegelijkertijd mijn broer een film kan streamen vanaf dezelfde hdd & pc. Vandaar de 8gb werkgeheugen.