Beste mensen, sinds kort heb ik een probleem met mijn HK subwoofer. Het is de subwoofer welke onderdeel is van de HKTS 7 set. Ik gebruik de sub nu meer dan een jaar en liet hem bijna altijd aan staan eigenlijk waardoor hij in standby gaat als het niet gebruikt wordt. Paar weken terug had ik de sub uitgezet dmv de schakelaar achter (wel vaker gedaan), omdat ik laat in de nacht nog een film ging kijken. Hierna eigenlijk een tijdje geen films gekeken en een week ofzo geleden weer eens aangezet. Wat nu gebeurt is dat zodra de sub in standby gaat (oranje lampje) het een tikkend geluid begint te maken, ongeveer 4 tikken per seconde schat ik, en het stopt gewoon niet. De tikken zijn volume onafhankelijk, draaien aan de volume knop maakt geen verschil. Ik heb de kabel van de versterker ook los gekoppeld, maar maakte ook niks uit. Aan/uit lijkt ook niet te helpen. De sub lijkt verder wel prima te werken, ik bedoel in films geeft het gewoon het geluid dat ik zou verwachten. Gebruikte versterker is een Denon AVR-1610 trouwens. Weet iemand wat het probleem kan zijn en of het nodig is dat ik actie onderneem? De set heeft geen garantie meer, voor een prikkie overgenomen van een vriend die hem een jaar lang in doos ongebruikt had staan. Tot nu toe heeft alles ook altijd prima gewerkt. Vind het alleen erg vervelend om de sub iedere keer uit te moeten zetten als ik hij niet gebruikt wordt.
Bedankt voor jullie advies alvast.
Bedankt voor jullie advies alvast.