Toon posts:

Windows 7 retail 64bit van oude naar nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede forum leden,

Ik zit even met een vraag.
Ik heb nu op mijn huidige computer Windows 7 staan. (het gaat hier om de retail versie)
Ik wil dus een nieuwe computer aanschaffen met een ssd. Natuurlijk wil ik dan Windows opnieuw installeren op deze ssd schijf. Alleen nu zit ik met het probleem dat deze Windows 7 dan ook nog op me oude computer staat.
Ik weet dus niet of die licentie dan nog gaat werken? Moet ik nu een nieuwe Windows kopen? of moet ik deze dan gewoon van de oude computer verwijderen? en hoe zou ik dat het beste kunnen doen? want de schijf defragmenteren als Windows zelf draait word lastig :P Weten jullie misschien een manier op dit te doen?
Als jullie vragen hebben hoor ik het.

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Retail mag je gewoon meenemen naar je nieuwe pc, die is niet gebonden aan een bepaalde hardware-combinatie (zoals een OEM-/bulk-licentie) :)
Het is echter maar bedoeld voor 1 pc tegelijk, dus op je oude pc mag je 'm niet meer gebruiken.

Heel misschien lukt de activatie niet via internet, maar dan kun je het per telefoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

Iva_Bigone schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:09:
Het is echter maar bedoeld voor 1 pc tegelijk, dus op je oude pc mag je 'm niet meer gebruiken.
Je begint goed maar eindigt verkeerd. Je mag hem maar op 1 PC tegelijk gebruiken. 1 licentie kan je gerust op 100 computers installeren, mits je er maar 1 tegelijk gebruikt :+ .

@ de TS: Zoals Iva_Bigone al vermelde kan je hem gewoon meenemen naar je nieuwe PC.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Meer iets voor WOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:16:
[...]

Je begint goed maar eindigt verkeerd. Je mag hem maar op 1 PC tegelijk gebruiken. 1 licentie kan je gerust op 100 computers installeren, mits je er maar 1 tegelijk gebruikt :+ .
En jij begint goed fout door te zeggen dat ik het fout heb.
Je mag 'm maar op 1 computer installeren en gebruiken.
Uit de voorwaarden:
One Copy per Computer. You may install one copy of the software on one computer. That computer is the “licensed computer.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke! bedankt ik denk dat ik dan genoeg weet.
Dan installeer ik hem gewoon op me nieuwe computer als ie binnen is.
Bedankt voor jullie snelle reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

Iva_Bigone schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:28:
[...]

En jij begint goed fout door te zeggen dat ik het fout heb.
Je mag 'm maar op 1 computer installeren en gebruiken.
Uit de voorwaarden:

[...]
Ah in een van hun oude (XP?) voorwaarden stond wat anders. Ach wat zal het ook, zelfs als je doet wat ik aangaf gebeurt er vrij weinig.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zolang je niet twee pc's binnen korte termijn activeert zal het wel goed gaan. In het slechtste geval moet je telefonisch activeren en dan krijg je waarschijnlijk de vraag op hoeveel pc's je deze code geïnstalleerd hebt. Als je dat met één beantwoordt gaat ie waarschijnlijk gewoon verder.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:04:
Geachte mede forum leden,

Ik zit even met een vraag.
[.......]
en hoe zou ik dat het beste kunnen doen? want de schijf defragmenteren als Windows zelf draait word lastig :P Weten jullie misschien een manier op dit te doen?
Als jullie vragen hebben hoor ik het.

alvast bedankt ;)
Om nog ff een aanvulling te geven en ik mij ook nog nuttig voel hier :+
Defragmenteren als Windows draait kan best, wat jij bedoelt is denk ik Formatteren, dat kan ook rustig..zolang je maar een andere partitie formatteerd dan diegene waar Windows zelf op staat....
Pagina: 1